پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۵۱۵
تعداد نظرات: ۲۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷
صرف نظر از اینکه تعیین چه روزی بهترین انتخاب برای «روز کازرون» است، لحن این مقاله بسیار جسورانه و هنجارشکنانه است. بی گمان اگر عبارات فوق در یک نشریه اصلاح طلب منتشر می شد، شدیدترین برخوردها با آن صورت می گرفت.
 به گزارش کازرون نما؛ هفته نامه اصولگرای سلمان در مقاله ای با عنوان «روز كازرون؛ پيشنهادي كه بايد پخته شود» به قلم «علی اصغر دریاب» روز 4 دی (سالروز شهادت 78 نفر از شهدای کازرون در عملیات کربلای 4) را روزی نامیمون و فاقد افتخار نامید! وی در بخشی از مقاله ی مذکور که در صدد بیان دلایل خویش برای مخالفت با انتخاب این روز به عنوان «روز کازرون» بود نوشت:

 

«عملیات کربلای ۴ متأسفانه عملیات موفقی نبود و افتخاری برای رزمندگان اسلام کسب نشد وهمان‌طور که می‌دانیم درآن شب هولناک که ظاهراً عملیات توسط آواکس‌های آمریکايی لو رفته بود در کم‌تر از ۸ ساعت هزاران نفر از بهترین جوانان این مملکت به شهادت رسیدند که سهم کازرون دراین عملیات ۷۸ نفر بود و به عبارتی دیگر ما دراین عملیات شکست خوردیم و دشمن پیروز شد و توانست این همه تلفات انسانی از ما بگیرد. آیا ثبت این روز نامیمون در تقویم‌ها به نام روز کازرون مناسب است؟»

 

بررسی این­که چه تاریخ و مناسبتی بهترین انتخاب برای «روز کازرون» است، در جای خود مهم اما نیازمند مجال و فرصت دیگری می باشد؛ آن­چه اما در این­جا مهم به نظر می­ آید لحن جسورانه و هنجارشکنانه این مقاله است. بی­ گمان اگر عبارات فوق در یک نشریه اصلاح طلب منتشر می شد، شدیدترین برخوردها با آن صورت می گرفت.

 

فاقد افتخار و نامیمون خواندن سالروز شهادت 78 شهید کازرون با ادعای اصول­گرایی نویسنده و نشریه مذکور سازگار نیست. وی هم­چنین می­ بایست توضیح دهد که با برخورداری از کدام سوابق و پشتوانه ایثارگری در جنگ به قضاوت درباره عمل­کرد شهدا و رزمندگان ما می ­پردازند و جان­فشانی آن­ها را نادیده می گیرد.  

 

اگر شکست ظاهری در یک عملیات و تقدیم 78 شهید در یک روز دلیل موجهی برای فاقد افتخار و نامیمون نامیدن آن روز باشد، پس شکست ظاهری امام حسین (ع) در روز عاشورا و شهادت 72 تن از یاران ایشان نیز فاقد افتخار خواهد بود.

 

به نظر می رسد چنانچه هفته نامه سلمان و نویسنده مذکور در اولین شماره خود صراحتا و بدون بیان توجیه از انتشار این مقاله از مردم بخصوص خانواده معزز شهدا و ایثارگران عذرخواهی رسمی نکند، مسوولان امر (بخصوص بنیاد شهید و هیات رزمندگان اسلام) می بایست پیگیر برخورد قانونی با این نشریه باشند.
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
راوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
1
6
از شنیدن این خبر بسیار متأثر شدم
جایی بسی تأسف است که این حرفها از ایشان شنیده شود فارغ از اینکه کدام روز بهترین روز برای معرفی کازرون است . که شاید ما هم در آن حرف داشته باشیم . اما این گونه تحلیل کردن واقعا گریه آور است.
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
برادر من اگر کمی در تاریخ دفاع مقدس دقیقتر مطالعه بفرمایید می بینید که به اعتراف اکثر بزرگان و تحلیلگران دفاع مقدس و حتی دانشکدههای علوم نظامی در دنیا عملیات کربلای 4 و کربلای 5 یک عملیات پیوسته و واحد قلمداد می شود که پیروزمندانه ترین عملیاتهای ما به حساب می آید نه دو عملیات جداگانه که بگویی یکی شکست خودیم و دیگری پیروزشدیم
افزون بر این مطلب ظاهرا آقایان رسیدن به فیض عظیم شهادت که آرزوی امیر المومنین بوده را پیروزی نمی دانند و دعای اللهم ارزقنی شهادت را از دعاهای خود حذف کرده اند
خوب است توجه شما را به این جمله شهید همت جلب کنم که فرمودند : باید شبانه روز دلمان و وجودمان و همه چیزمان با خدا باشد اینقدر پاک باشیم که خدا کلا از ما راضی باشدقدم برمیداریم برای رضای خدا
قلم می زنم روی کاغذ برای رضای خدا
حرف می زنیم برای رضای خدا
شعار می دهیم برای رضای خدا
می جنگیم برای رضای خدا
همه چیز و همه چیز همه چیز برای رضای خدا باشد که اگر شد پیروزی برای ماست چه بکشیم چه کشته شویم پیروزیم و هیچ ناراحتی نداریم و شکست معنا ندارد چه بکشیم چه کشته شویم پیروزیم اگر اینچنین شود
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
7
6
به نظر بنده تحلیل ایشان درست بوده وقصد توهین به شهدا نداشته است . کاش روز کازرون را مصادف با عملیات کربلای 5 انتخاب می کردنند که هم شهید دادیم وهم شلجه را آزاد کردیم. ای کاش دست اندر کاران سایت کازرون نما در برابر مخالفان نظام وولایت همینطور ذره بینی عمل کنند.انشاء الله خداوند به همه ما بصیرت تخصیص حق از باطل عنایت کند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
همین را کم داشتیم که واقعا قصد توهین هم داشته باشد!!
مهم توهینی است که انجام شده با قصد یا بی قصد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
4
8
انگار این آقا خودشو در حد وکیل و وسیع مردم میداند که این قدر پاشو از گلیمش درازتر میکنه وهر اراجیفی بخاد مینویسه.لابد میگه پشتم گرمه!
سیدرضا بازیار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
0
5
نمیدونم چی بگم
فقط نظر شخصی خودم رو میگم و اگه اشتباه میکنم همین جا بهم بگید
اگه شهید شدن این 78 تن فاقد افتخار بود, شهید شدن 72 تن در دشت کربلا هم فاقد افتخار بود؟ مگه این شهدا با آن شهدا چه تفاوتی دارن؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
0
5
اگه اینطور باشه روز عاشورا نیز روز نامیمونی است در حالیکه اسلام دقیقا در روز عاشورا زنده شد
یا روز معلم روز نامیمونی است در حالیکه حضرت امام ره روز شهادت استاد مطهری را روز معلم نامید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
1
8
من نه نویسنده مقاله را می شناسم نه از اصولگرایان خوشم می آید ولی به نظرم حرف درستی زده و انتخاب این روز کج سلیقگی است می شود روز بهتری را انتخاب کرد مثلا روزی که اولین بار در کازرون تظاهرات شد این روز مناسبتر بود چون هم فکر می کنند بعد از قم و تبریز یزد سومین شهر بود در حالی که سومین شهر کازرون بود و با نام گذاری این روز می توانیم این مطلب را یاد اوری کنیم یا روز19 اردیبهشت شهادت اولین شهیدان کازرون و یا سالگرد پیروزی ناصر دیوان بر انگلیسی ها
محمد حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
2
4
همه اين فتنه ها بخاطر بي تدبيري مسئول ... كازرون است كه هيچ گونه احترام و توجهي به افكار عمومي و نظرات كارشناسي شده بزرگان فكر و انديشه و صاحب نظران اين شهر نگذاشتند . اگر به احاديث و كتب روايي سري بزنيم مي بينيم كه بارها و بارها پيامبر گرامي اسلام حضرت محمد (ص) و ساير ائمه اطهار نسبت به مشورت كردن و نظر خواستن از مردم و اصحاب فكر و قلم دستورات لازم را ايراد نموده اند اما مثل اينكه آقاي ... حتي كوچكترين توجهي هم به سفارشات ائمه اطهار در خصوص مشورت نمودن ننموده است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ و بالاخره زماني جامعه ما به پويايي لازم دست خواهد يافت كه از نظريات همديگر استفاده نموده و احترام بگذاريم . اما تيم مديريتي ... كازرون كه در راس آن يك فرد غير بومي بنام جناب ... حضور دارند گويا اصلاً و ابداً كوچكترين توجهي به نظريات مردم ندارند و نه تنها توجهي ندارند بلكه هر گونه خواستند صحبت هاي ديگران را وارونه تفسير مي كنند و هر افترايي هم خواستند به ديگران مي چسبانند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آقاي ... كمي از خدا شرم كنيد . ؟؟؟؟؟؟؟ درست است جوان هستيد و ... وليكن نمي شود با بي توجهي به افكار مردم هر نظري را كه خواستيد به كرسي بنشانيد . (( مدير محترم سايت كازرون نما از شما هم مي خواهم كه بي طرفانه وارد اين گونه قضايا شويد و باندي و جناحي عمل نكنيد و مطالب بنده را نيز بدون كوچكترين حذفي به نمايش بگذاريد ))
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
2
4
من از نظر سیاسی با آقای دریاب به کلی مخالفم ولی در مورد این نوشته ی ایشون به نظرم حرف درستی زده ضمن اینکه اصلا هم به نظرم بوی توهین و تخطئه ازش برداشت نمیشه. به نظر من جنگ یک وجه ظاهری و مادی داره و یک وجه باطنی و معنوی. به اعتقاد ما مسلمونا کشته شدن در راه خدا هم اگرچه ظاهرا شکست باشه ولی باطنا پیروزی و ظفر هستش و راه رسیدن به خداست. این درست. ولی برای نامگذاری روزی به عنوان روز کازرون به نظر شما اگه کمی جستجو کنیم و روزی را بیابیم که هم از حیث ظاهری و هم از حیث باطنی روز پیروزی باشد قشنگ تر نیست؟ چرا که صفحات نقویم فقط برای افراد خاص و باطن بین نیست. مثلا یکی از عملیات هایی که با وجود تقدیم شهدای کازرونی در نهایت به پیروزی ختم شده است. و یا همین سالگرد پیروزی مرحوم ناصرلشکر (ره) بر انگلیسی های متجاوز.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
شما اصلا متن بالا را خوانده اید؟!
اینها هم نوشته اند: «بررسی این­که چه تاریخ و مناسبتی بهترین انتخاب برای «روز کازرون» است، در جای خود مهم اما نیازمند مجال و فرصت دیگری می باشد؛ آن­چه اما در این­جا مهم به نظر می­ آید لحن جسورانه و هنجارشکنانه این مقاله است.»
اشنا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
حرف دلت زده اقای .....باید شرمنده باشه با تو همنوا شده اون هم به موقع نون قرض تو هم میده هم به میخ زدی وهم به نعل در دادگاه خانواده بودم مادر شوهر میگفت اقای قاضی عروس من نون خونه بچه ام میخوره قر و اظوارش جای دیگه میریزه ما این عروس را غریبه و اجنبی میدونیم نمیخواهیم
كريم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
4
2
مدير محترم سايت كازرون نما ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!تا آنجايي كه ما مطلع هستيم جناب آقاي درياب از نيروهاي اصيل ، مومن ، خدمتگزار و دلسوخته انقلاب و از پيروان پابرجاي ولايت مطلقه فقيه ميباشند و تهمت زدن به اشخاص مومن و انقلابي كار شايسته و ناروايي نيست . در سال 76 و زماني كه اوج قدرت اصلاح طلبان در كشور و به طبع در شهرستان بود ايشان از جمله افرادي بودند كه نه تنها رنگ عوض نكردند و همراه با اين جريان نشدند بلكه تمام قد در جاهايي كه لازم بود نقد ها و نصيحت هاي مشفقانه و برادرانه به مسئولين اصلاح طلب آن زمان ايراد مي كردند . شناسنامه فعاليت هاي اين مرد بزرگ و پيشكسوت در عرصه فعاليت هاي مذهبي و انقلابي بر كساني كه اندك آشنايي با اين عزيز دارند پوشيده نيست .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
این بندگان خدا که درباره انقلابی بودن ایشان چیزی نگفته اند. سوالشون درباره سابقه جبهه و جنگ شون هست. کاش یکی از وکیل مدافعان ایشون این سوال رو جواب می دادند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
در موارد مشابه پاسخ آقای دریاب به منتقدانشان این بود که میزان حال فعلی افراد است!
این حوادث دست غیب الهی است تا امثال ایشان بفهمند چشم خود را بر همه چیز بستن و مطلب نوشتن علیه دیگران چه حس و حالی برای مخاطب دارد.
اشنا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
این افاضاتشون دمب خروس است اون تعریف و تمجید شما قسم .... حالا بفرما کدومشون قبول کنم ؟
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
2
6
باسلام این مقاله توهین به شهدا واسلام وانقلاب است وسریع باید درپیشگاه خداوند وشهدا استغفارکند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
0
5
مسئول محترم كازرون نما. با سلام
از شما توقع نداشتيم. با اين كارتان بي خود و بي جهت ايشان را سر زبانها انداختيد. آخر چه كسي مطالب وي را خوانده يا ميخواند. به جرات ميتوانم بگويم هيچ كس. شما با اين كار و خبر پراكني، او و نوشته اش را كه توهين آشكار به خون شهدا بوده، داراي اهميت براي خواندن كرديد. لطفا از اين پس از كساني كه ماهيت آنها براي مردم و حتي براي ... كاملا مشخص است و كسي ... ايراد نگيريد تا از اين راه نام و نشاني پيدا كنند. با تشكر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
2
0
درخصوص روز کازرون دو مطلب در دو نشریه مختلف همزمان به چاپ رسید ه یکی بقلم عباسپور ودیگری بقلم دریاب من هرچه نگاه کردم هیچ کس به عباسپور ایراد نگرفته و حتی یک مورد هم انتقاد نشده و لااقل درسایت کازرون نما دیده نشده علت آن نمی دانم . شما میدانید ؟ اگر می دانید بنویسید ما هم استفاده کنیم .
پاسخ ها
کازرونی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
آقای ناشناس مقاله آقای عباسپور کجا و مقاله آقای دریاب کجا.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
0
4
به نظرم نویسنده این مقاله فتنه گراست باید به دارکشیده شود؟!
خواست خدااست دراین دنیاتوهین کنندگان بایدمجازات شوندآقای دریاب ازجمله سینه چاکان موافق اعدام موسوی وکروبی بودحالا بایدخودش به خاطر .... خودمجازات شود.
شهروند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
2
2
نامگذاری روزی بنام کازرون باید درتقویم ملی یک کشور گنجانده شود تا دارای ارزش واعتبارباشد اینکه فرمانده سپاه بگوید این روز درتقویم شپاه بنام روزکازرون نام گرفت خیلی جای بحث وتوضیح ندارد .تقویم سپاه تا تقویم ملی خیلی باهم فرق دارد .کاربران محترم خیلی مته به خشخاش نگذارند .آقای نویسنده سلمان هم نظر خودراداده است وسایت وزین کازرون نماهم بنا بررسالتی که دارد (گردش آزاد اطلاعات )بدون تائید نظر نویسنده را منعکس نموده که قابل تقدیر است .مهم برداشتهای کاربران است که باید برای هم احترام قائل بوده ومیتوانند فقطبا استدلال رد کنند وتوهین کردن به دیگران کاردرستی نیست .
پاسخ ها
اشنا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
توضیحی مبنی بر اینکه چطور روز کازرون انتخاب میشود و مراحل ان خواسته نشده که شما راهنمایی میفرمائید اعتراض به زیر پا گذاشتن ارزشهاست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
2
0
امیداورم همه از این نوشته ها خدا را قصد کنند.این همه به یکدیگر برچسب نزنید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
0
2
حاج ... دیگه, چکارش میشه کرد همیشه پشت جبهه مشغول بوده دیگه!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
0
1
لطفا یه نگاه به فیلم اخراجیها بکنید ومقایسه کنید .مثلا حاج گردنف با ........
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
2
3
چقدر آدم بیکار داره کازرون.
خیلی بیکاریتا . بجای این بحث های الکی یه قصه بگید لذت ببریم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷