پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
مصيب اميري:
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: مقدمات کار برای ثبت جهانی مجموعه تاریخی بیشابور کازرون از توابع این استان مهیا و به این سازمان ارائه شده اما تا جاده منتهی به این یادمان تاریخی ساماندهی نشود این امر محقق نخواهد شد.

به گزارش كازرون نما، "مصیب امیری" روز شنبه در حاشیه دیدار از یادمان تاریخی بیشابور متعلق به دوره ساسانیان در گفت و گو با ایرنا افزود: این جاده باید به گونه ای تغییر کند که نمایی مانند این مجموعه داشته باشد و تا این مهم صورت نگیرد مشکل ثبت جهانی این یادمان تاریخی حل نخواهد شد.
وی گفت: چند طرح حفاظتی و برنامه کاوش امسال برای مجموعه بیشاپور در دستور کار قرار گرفته که از جمله آنها انجام عملیات حصار کشی بخشی از این مجموعه است که در گذشته آسیب دیده بود.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان فارس افزود: این حصار کشی از آغاز امسال با اعتباری افزون بر یک میلیارد ریال آغاز شد و تا کنون 95 درصد از آن به انجام رسیده است.
وی بیان کرد: نورپردازی این یادمان تاریخی باهدف حفاظت بیشتر،توسعه موزه تاریخی بیشابور و انتقال اشیای تاریخی بیشتری به این مکان، ایجاد مکانی برای استراحت گردشگران و عرضه خدمات به آنان و ادامه حفاری برای کشف اشیایی که هنوز در زیر خاک برجامانده است در زمره برنامه هایی است که این اداره کل برای امسال در دستورکار قرار داده است.
امیری افزود: انجام موارد یاد شده منوط به تخصیص اعتباری افزون بر 10 میلیارد ریال است و در صورت تامین آن تا پایان سال 93 مبادرت به اجرای آنها خواهیم کرد.
مجموعه تاریخی بیشابور با 150 هکتار وسعت متعلق به دوره ساسانیان است؛ در غاری که با همین نام دراین مجموعه واقع شده تندیس شاپور اول دومین پادشاه سلسله ساسانیان تعبیه شده که یکی از شاهکارهای هنری عهد ساسانی و تنها مجسمه سنگی است و از این دوره به یادگار مانده است.

نویسنده: سرويس خبر
منبع: ایرنا
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۰
اذان صبح
۰۵:۰۹:۳۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۰۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۰۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۲۱
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۵۰