پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۹
الیاس محمدی، دوشنبه در گفت و گو با درخشنده خبرنگار کازرون نما بیان داشت:ساماندهی کامل مسیر یاد شده که از کنارمجموعه تاریخی بیشاپور و تنگ چوگان کازرون عبور می کند نیازمند 9 میلیارد ریال اعتبار است.

فرماندارکازرون گفت:سه میلیارد ریال تعهد این فرمانداری برای ساماندهی 700 متر از مسیر کازرون به قائمیه اختصاص یافت.

الیاس محمدی، دوشنبه در گفت و گو با درخشنده خبرنگار کازرون نما بیان داشت:ساماندهی کامل مسیر یاد شده که از کنارمجموعه تاریخی بیشاپور و تنگ چوگان کازرون عبور می کند نیازمند 9 میلیارد ریال اعتبار است.

وی افزود:درنشستی که با مدیران کل راه وشهر سازی ومیراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان فارس داشتیم ، فرمانداری کازرون متعهد به تامین سه میلیارد ریال از این اعتبار شد وهم اینک به تعهد خود دراین مورد عمل کرده است و منتظرهمکاری دونهاد یاد شده برای تامین مابقی این اعتبار هستیم.

فرماندار کازرون اضافه کرد:امیدواریم با همکاری این دو اداره کل و با اجرای طرحی که قابل قبول اداره کل میراث فرهنگی باشد بتوانیم تا پایان امسال این مسیر 700متری را ساماندهی کنیم .

محمدی گفت: با توجه به این که این ثبت جهانی مجموعه تاریخی بیشاپور و تنگ چوگان بسیار حائزاهمیت است وسالانه گردشگرانی بسیاری از نقاط مختلف کشور به ویژه گردشگران خارجی ازاین مجموعه بازدید می کنند ، باید بکوشیم هر چه زودتر مشکل این قطعه راه حل شود .

مجموعه تاریخی بیشاپورونقوش برجسته تنگ چوگان که یکی از یادمان های ارزشمند ایران به شمار می آید متعلق به دوره ساسانیان است و به شکرانه پیروزی ایران بر امپراتور روم باستان به دستور شاپوراول ساخته شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۲
اذان صبح
۰۴:۵۴:۰۵
طلوع افتاب
۰۶:۲۰:۳۵
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۴۰:۲۸
اذان مغرب
۱۹:۵۷:۲۳