پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۰۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس:
به گزارش کازرون نما؛ معاون میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: سه یادمان تاریخی این استان شامل مجموعه زندیه شیراز، مجموعه بیشابور کازرون و محور ساسانی درشهرستان فیروزآباد فارس از شرایط لازم برای ثبت جهانی برخوردارند.

به گزارش کازرون نما؛ معاون میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: سه یادمان تاریخی این استان شامل مجموعه زندیه شیراز، مجموعه بیشابور کازرون و محور ساسانی درشهرستان فیروزآباد فارس از شرایط لازم برای ثبت جهانی برخوردارند.

عبدالرضا نصیری اصل بیان داشت: برای تحقق این امر، باید اطلاعات مربوط به بخش های مختلف سه یادمان تاریخی یاد شده به طور کامل تهیه و به دفتر ثبت جهانی یادمان های تاریخی درتهران ارسال شود.

وی افزود: در دفتر ثبت جهانی یادمان های تاریخی تهران ، پرونده متعلق به این آثار درقالب مورد نظر تدوین و به سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد یونسکو (UNESCO) ارسال می شود.

معاون میراث فرهنگی اضافه کرد:هم اینک اطلاعات متعلق به این سه یادمان تاریخی در حال جمع آوری است و در این میان روند جمع آوری اطلاعات تکمیلی مجموعه زندیه بیشترین پیشرفت را دارد .

نصیری اصل ادامه داد: هم اکنون نقشه برداری، پژوهش، مطالعات و عکاسی از مجموعه زندیه انجام شده لیکن تکمیل نهایی آن منوط به تامین اعتباراست.

معاون میراث فرهنگی فارس افزود: برای دو یادمان تاریخی بیشابور و محور ساسانی به سبب نبود اعتبارهنوز کارهای خاصی صورت نگرفته است اما مسوولان مربوط برای تامین اعتبارمورد نیاز از بودجه امسال این استان ، قول های مساعدی داده اند.

نصیری اصل افزود: استان ها براساس سهمیه ای که برای آنها تعیین می شود ، می توانند سالانه برای ثبت جهانی یادمان های تاریخی منطقه خود اقدام کنند .

او گفت:با توجه به این امر استان فارس هم می تواند سالانه یک یادمان تاریخی و یک اثر طبیعی را برای ثبت جهانی به تهران معرفی کند و آنها در صورت واجد شرایط بودن این آثار ، پرونده آنها را تکمیل و برای سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) ارسال می کنند.

وی با بیان این که تخت جمشید، پاسارگاد، باغ ارم و باغ پاسارگاد در استان فارس به ثبت جهانی رسیده اند اظهار کرد: ثبت جهانی آثار تاریخی ، منافع غیر مستقیم برای کشور به همراه دارد زیرا تبلیغاتی که برای معرفی یادمان های تاریخی درجهان انجام می شود، در رتبه و جایگاه کشورها تاثیر گذار است.

نصیری اصل ادامه داد:همچنین ثبت جهانی یادمان های تاریخی ، حمایت هایی در زمینه جذب گردشگر خارجی، کمک های فنی و اجبار به حفاظت و تبلیغات برای این گونه آثار را در پی دارد.


منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
0
1
كي ديگه چند سال است مي خواهيد ثبت جهاني كنيد همه حا ثبت شد غير از بيشاهپور
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۲
اذان صبح
۰۴:۵۴:۰۵
طلوع افتاب
۰۶:۲۰:۳۵
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۴۰:۲۸
اذان مغرب
۱۹:۵۷:۲۳