پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۰۶۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۵:۳۶
به مناسبت 5 مردادماه سالروز برگزاری اولین نمازجمعه کشور
تلگراف و طوماري با امضاي زيادي از اهالي محترم كازرون واصل گرديد كه تقاضا كرده بودند كه جنابعالي به كازرون برويد و كما في السابق به ارشاد و تبليغ و اقامه نماز جمعه و جماعت اشتغال ورزيد و با توجه به وضع منطقه و حساسيت زمان، مقتضي است دعوت مردم را اجابت نموده و به آنجا برويد
شهرستان كازرون تا كنون سه امام جمعه داشته است. كازرون نما به مناسبت 5 مردادماه سالروز برگزاری اولین نمازجمعه کشور اقدام به انتشار احكام امامان جمعه‌ي كازرون مي‌كند.



پيش از آن البته توضيح اين مطلب لازم به نظر مي‌رسد كه در ابتداي انقلاب احكام امامت جمعه‌ي برخي از ائمه جمعه‌ي شهرستان‌ها توسط شخص امام خميني و يا دفتر ايشان صادر مي‌شد اما پس از فعال‌تر شدن شوراي سياستگذاري ائمه جمعه اين احكام با امضاي رييس اين شورا و از طرف ولي فقيه صادر مي‌گردد. طبق اين روال مقام معظم رهبري تنها يك نماينده در مراكز استان‌ها را با حكم مستقيم خويش منصوب مي‌كنند. 


حكم امام خميني (ره) براي انتصاب آيت الله ايماني به امامت جمعه كازرون


بسم الله الرحمن الرحيم
 
جناب مستطاب ثقه الاسلام و المسلمين آقاي شيخ اسدالله ايماني دامت افاضاته
 
تلگراف و طوماري با امضاي زيادي از اهالي محترم كازرون واصل گرديد كه تقاضا كرده بودند كه جنابعالي به كازرون برويد و كما في السابق به ارشاد و تبليغ و اقامه نماز جمعه و جماعت اشتغال ورزيد و با توجه به وضع منطقه و حساسيت زمان، مقتضي است دعوت مردم را اجابت نموده و به آنجا برويد و ضمن وظايف مذهبي و اجتماعي، نماز جمعه را نيز اقامه كنيد و در تصدي امور حسبيه نيز از طرف اينجانب مجاز هستيد.
 
اميد است اهالي محترم نيز قدردان وجود شريف جنابعالي بوده و از همكاري و مساعدت در پيشبرد اهداف عاليه اسلامي دريغ نورزند.
 
از خداي تعالي ادامه توفيقات همگاني را خواستارم.
 
روح الله الموسوي الخميني
 17 مهرماه 1358
16 ذيقعده 99

حكم مقام معظم رهبري براي انتصاب آيت‌الله ايماني به نمايندگي ولي‌فقيه در بوشهر

بسم الله الرحمان الرحيم
 
جناب حجت الاسلام حاج شيخ اسدالله‌ ايماني دامت افاضانه؛
 
از آنجا كه جناب حجت الاسلام آقاي فاضل فردوسي دامت توفيقاته از امامت بوشهر استعفا كرده‌اند؛ ضمن قدرداني از زحمات و خدمات چندين ساله ايشان جنابعالي را به ‌امامت جمعه بوشهر و نماينده خود در آن استان منصوب مي‌كنم.
 
با توجه به مراتب علمي‌ و عملي شما، انتظار مي‌رود كه به توفيق الهي نماز جمعه را محور وحدت و همدلي، مركز نشر ايمان و معنويت و جايگاه تفسير انديشه هاي انقلاب اسلامي‌قرار دهيد و مردم شريف منطقه را نسبت به وظايف خطير و حساسي كه در مقاطع گوناگون در ارتباط با اسلام و انقلاب اسلامي ‌بر دوش همگان است، آشنا سازيد.
 
اميد است همكاري و همراهي علماي اعلام و مسؤولان و عموم اهالي محترم سرمايه ارزشمند جنابعالي باشد و در آينده منطقه شاهد بركات هر چه بيشتر حضور معنوي شما در آن استان باشد.
 
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
 
سيد علي خامنه اي
تيرماه 1380


حكم حجت الاسلام والمسلمين تقوي براي انتصاب آيت‌الله بنيادي به امامت جمعه كازرون


بسم الله الرحمن الرحيم

 
جناب حجت الاسلام والمسلمين آقاي حاج شيخ آقابزرگ بنيادي (دامت افاضاته)

ضمن تقدير و تشكر  از جناب حجت الاسلام والمسلمين  آقاي حاج شيخ اسدالله ايماني (دامت توفيقه الشريف)  امام جمعه محترم سابق  بر اساس مصوبه  شوراي سياستگذاري ائمه جمعه و تأييد حضرات آقايان علماي اعلام (ايدهم الله تعالي) جنابعالي از طرف مقام معظم ولي فقيه حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي (مد ظله العالي) به سمت امامت جمعه شهرستان كازرون به مدت سه سال منصوب مي شويد.

 

 انشاءالله تعالي ضمن برگزاري اين فريضه بزرگ الهي مردم را نسبت به وظايف خطير و حساسي كه در رابطه با اسلام عزيز و انقلاب خونبار ملت شريف ايران دارند آشنا ساخته به وحدت و همبستگي دعوت كنيد و از تفرقه و اختلاف برحذر داريد. اميد است روحانيون معظم، اهالي محترم بخصوص ارگانها و نهادهاي انقلابي فرصت را مغتنم دانسته همكاري لازم را در انجام هرچه باشكوهتر نمازجمعه در محل با جنابعالي داشته باشند. از خداي تعالي موفقيت همگان را مسئلت مي داريم.

 

رييس شوراي  سياستگذاري ائمه جمعه كشور

سيدرضا تقوي

تير ماه 1380

 


حكم حجت الاسلام تقوي براي انتصاب حجت الاسلام خرسند به امامت جمعه كازرون

بسم الله الرحمن الرحيم

 
جناب حجت الاسلام والمسلمين آقاي حاج شيخ محمد خرسند (دامت افاضاته)

ضمن تقدير و تشكر  از جناب حجت الاسلام والمسلمين  آقاي حاج شيخ بزرگ بنيادي (دامت توفيقه الشريف)  امام جمعه محترم سابق  بر اساس مصوبه  شوراي سياستگذاري ائمه جمعه و تأييد حضرات آقايان علماي اعلام (ايدهم الله تعالي) جنابعالي از طرف مقام معظم ولي فقيه حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي (مد ظله العالي) به سمت امامت جمعه شهرستان كازرون به مدت سه سال منصوب مي شويد.

 

 انشاءالله تعالي ضمن برگزاري اين فريضه بزرگ الهي مردم را نسبت به وظايف خطير و حساسي كه در رابطه با اسلام عزيز و انقلاب خونبار ملت شريف ايران دارند آشنا ساخته به وحدت و همبستگي دعوت كنيد و از تفرقه و اختلاف برحذر داريد. اميد است روحانيون معظم، اهالي محترم بخصوص ارگانها و نهادهاي انقلابي فرصت را مغتنم دانسته همكاري لازم را در انجام هرچه باشكوهتر نمازجمعه در محل با جنابعالي داشته باشند. از خداي تعالي موفقيت همگان را مسئلت مي داريم.

 

رييس شوراي  سياستگذاري ائمه جمعه كشور

سيدرضا تقوي

شهريور 1386


حكم مقام معظم رهبري براي انتصاب آيت‌الله ايماني به نمايندگي ولي‌فقيه در فارس


بسم‌الله الرحمن الرحيم
جناب مستطاب حجة‌‌الاسلام آقاي حاج شيخ اسدالله ايماني (دامت افاضاته)
اكنون كه جنـاب حجـةالاســلام والمسلمين آقاي حاج شيخ محيي‌الدين حائري پس از سالها حضور پر ثمر در جايگاه امامت جمعه شيراز، اصرار بر كناره‌گيري از آن نموده‌اند، با قدرداني از خدمات آن عالم فرزانه، جنابعالي را كه بحمدالله آراسته به زيور علم و عمل و برخوردار از فكر روشن و زبان گويا مي‌باشيد، به امامت جمعه شيراز و نمايندگي در استان فارس منصوب مي‌كنم.
 
شهر شيراز در شمار نگين‌هاي درخشان اين سرزمين پر افتخار است. مردم عزيز آن سامان همواره در گذشته و حال، به اخلاق شناخته شده و به ميزباني و ارادت به امامزادگان اهل بيت عليهم السلام سرافراز و سربلند بوده‌اند و در دوران سي ساله نيز از همه آزمون‌هاي دشوار و پرتلاش، با افتخار و موّفقيّت عبور كرده‌اند. اميد است حضور جنابعالي در پايگاه بلند امامت جمعه آن شهر محبوب، بر توفيقات آن مردم عزيز و اعتلاي معنوي آنان بيفزايد.

والسلام عليكم و رحمةالله و بركاته
سيدعلي خامنه‌اي
24 بهمن ماه 1387

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
عسکری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
3
2
این حکم نشان می دهد که آقای خرسند تنها حکم امامت جمعه کازرون را دریافت نموده و نمایندگی ولی فقیه را ندارند چرا ایشان همواره خود را به عنوان نماینده ولی فقیه معرفی می کنند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
ایشان هم هیچ وقت خودشان را نماینده ولی فقیه در کازرون نمی دانند و حتی شنیده شده در مواردی با افرادی که از جانب دفتر ایشان با عنوان نماینده ولی فقیه در کازرون از ایشان نام برده اند برخورد جدی داشته اند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
برخورد جدي اين است كه ديگر شاهد بكارگيري اين عنوان نباشيم. مگر چه كساني از اين عنوان استفاده مي كنند؟ همه در دسترس ايشان هستند. پس با يك تذكر جدي قابل حل است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
2
3
دیگر ایشان هم باید جای خود را به دیگری دهد تا شاهد تحولات نو و شگرف باشیم
پدر روحانی و معنوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
2
2
امام جمعه محترم باید مثل یک پدر روحانی و معنوی بدنبال حل مشکلات شهرستان باشد و آنچنان رفتاری داشته باشد تا کسی فکر نکند به این طرف یا آن طرف تمایل دارد که متاسفانه الان این چنین نیست و حتی واضح و روشن در اموراتی که ایشان باید پدری کنند و مشکل را حل کنند خود باعث جناح بندی سیاسی می شود و ...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳