پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۴
در جلسه هیات دولت صورت گرفت :
مشاور رئيس جمهور در امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي از صدور مجوز ايجاد 14 منطقه ويژه اقتصادي جديد از سوي دولت ، خبر داد.صلاحي سپس اضافه کرد : منطقه ويژه اقتصادي اترک در استان گلستان ، کاشان در استان اصفهان، لامرد ، ني ريز و کازرون در استان هاي فارس، گناوه در شمال استان بوشهر و شهرري نزديک فرودگاه امام از ديگر برنامه هاي مناطق ويژه اقتصادي پيشنهادي است.

مشاور رئيس جمهور در امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي از صدور مجوز ايجاد 14 منطقه ويژه اقتصادي جديد از سوي دولت ، خبر داد.

به گزارش ايرنا ،"محمود صلاحي" عصر يکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، گفت : ايجاد اين مناطق درکميسيون اقتصادي دولت تصويب شده و دولت بايد لايحه آن را به مجلس شوراي اسلامي ارائه کند.

وي در ادامه گفت : منطقه ويژه اقتصادي سلماس در استان آذربايجان غربي، مريوان در استان کردستان ، بيرجند در استان خراسان جنوبي ،‌ جهان آباد در استان همدان ، دوغارون در استان خراسان رضوي ، شهرکرد در استان چهارمحال و بختياري ، سيستان در استان سيستان و بلوچستان از جمله اين مناطق هستند.

صلاحي سپس اضافه کرد : منطقه ويژه اقتصادي اترک در استان گلستان ، کاشان در استان اصفهان، لامرد ، ني ريز و کازرون در استان هاي فارس، گناوه در شمال استان بوشهر و شهرري نزديک فرودگاه امام از ديگر برنامه هاي مناطق ويژه اقتصادي پيشنهادي است.

وي همچنين اظهار داشت: وزير امور خارجه نيز پيشنهاد داده است که بندرگزهم منطقه ويژه اقتصادي شود که تاسيس آن مشروط به کسب رضايت از سازمان محيط زيست و ايجاد زيرساخت هاي مناسب از سوي استانداري گلستان شده است.

وي در خصوص تاثير ايجاد اين مناطق بر اقتصاد استان هاي يادشده،‌ افزود: از آنجا که قوانين کار در مناطق ويژه اقتصادي نسبت به سرزمين اصلي سهل تر است. اين امر مي تواند در ايجاد اشتغال در اين مناطق نقش اساسي ايفا کند.

مشاور رئيس جمهور در امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي ، پايين بودن قيمت زمين، معافيت مالياتي ، فعال بودن صنايع مختلف در اين مناطق و در نتيجه کاهش هزينه ها را بخشي از دلايل علاقه مندي سرمايه گذاران به حضور در اين مناطق ، عنوان کرد.

صلاحي با بيان آنکه اکنون 16 منطقه ويژه اقتصادي و شش منطقه آزاد تجاري در کشور داريم، ابراز اميدواري کرد: لايحه ايجاد هشت منطقه ويژه اقتصادي ديگر که در سال گذشته در دولت تصويب و دو شوري بودن آن درمجلس تصويب شده بود ، بزودي وارد صحن علني مجلس شوراي اسلامي خواهد شد.

وي در خصوص فعاليت هاي بانک هاي خارجي در مناطق آزاد تجاري نيز گفت: فعاليت اين نوع بانک ها در مناطق آزاد هيچ مشکلي ندارد ، ضمن آنکه براي ترغيب سرمايه گذاران به حضور در اين مناطق سرمايه اوليه 300 ميليون دلاري براي شروع فعاليت به 100 ميليون دلار کاهش يافته است.

صلاحي درباره فعاليت شرکت هاي بيمه خارجي در اين مناطق اظهار داشت: الحاقيه اي به ماده 28 قانون مناطق آزاد تجاري ، صنعتي و ويژه اقتصادي از سوي دولت تنظيم شد و به مجلس رفت که شور اول آن به تازگي در کميسيون اقتصادي به اتفاق آرا به تصويب رسيد که به موجب آن از اين پس زمينه ايجاد بيمه خارجي در مناطق آزاد که قبلا نداشتيم ، فراهم خواهد شد.

اين مقام مسئول در پاسخ به اين سئوال که چه دليلي براي ايجاد و توسعه مناطق آزاد جديد وجود دارد، گفت: نمي توان کار در اين مناطق را به موفقيت در ديگر مناطق موکول کرد ، ضمن آنکه براي اجراي طرح ها و تکميل پروژه هاي در دست اجرا در مناطق آزاد و ويژه اقتصادي فعال نيز کارهاي زيادي صورت گرفته و در دست اقدام مي باشد.

لازم به ذکر است منطقه ویژه اقتصادی کازرون از مصوبات سفر استانی دولت در دور اول می باشد .

 

مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۵
اذان صبح
۰۴:۵۰:۴۹
طلوع افتاب
۰۶:۱۸:۰۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۳۷
غروب آفتاب
۱۹:۴۲:۲۲
اذان مغرب
۱۹:۵۹:۲۴