پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۹۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۴
کازرون و نخستین گام توسعه - 8
شهرستان کازرون دارای پتانسیل های بالقوه می باشد که این پتانسیل ها تنها با همکاری نهاد های شهرستان با مراکز آموزش عالی می تواند بالفعل شود و ما شاهد بروز و ظهور استعداد های این شهرستان باشیم. اما به منظور عملی شدن نکات فوق الذکر ضروری است تا نهاد ها با همکاری دانشگاه های شهرستان به تبیین چشم انداز واحد علمی شهرستان مبادرت نمایند

صمد ارتشیبدون شک وجود مراکز آموزشی عالی در هر جایی باعث توسعه و تعالی فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی است آن ناحیه یا شهر می گردد. در گذر این تحولات  و در راستای هر چه بهتر شدن آموزش و توسعه  آن سیاست های  واحدی باید به کار برده شود  تا اثر مطلوب آموزش عالی نمایان تر گردد.  شهرستان کازرون با دارا بودن چهار مرکز آموزش عالی  شامل پیام نور ،دانشگاه آزاد اسلامی ، دانشگاه سلمان فارسی و  دانشگاه علمی کاربردی دارای شاخصه های  علمی و آموزشی خوبی می باشد که این شاخص ها با به کار بردن رهیافتی واحد  می تواند باعث  افزایش کیفیت و کمیت کار شود  و همچنین افزایش اعتبار شهرستان شود . در این راستا و در جهت ایجاد رهیافت علمی واحد  در شهرستان  به  نظر می رسد  نهاد ها و ارگان های سیاسی و _ فرهنگی _ دینی شهرستان  (نظیر فرمانداری ، دفتر امام جمعه، شهرداری و سایر نهاد های دولتی ) نقش اساسی می تواند ایفا کند که این نقش در سایه ی همکاری نزدیک این نهادها با مراکز آموزش عالی جامه ی عمل به خود می پوشاند.

شهرستان کازرون دارای پتانسیل های بالقوه می باشد که این پتانسیل ها تنها با همکاری نهاد های شهرستان با مراکز آموزش عالی می تواند بالفعل شود و ما شاهد بروز و ظهور استعداد های این شهرستان باشیم. اما به منظور عملی شدن نکات فوق الذکر ضروری است تا نهاد ها با همکاری دانشگاه های شهرستان  به تبیین چشم انداز واحد علمی شهرستان مبادرت نمایند.

لزوم و تدوین این سند به اندازه ای  مهم است که که باید ذکر گردد که این امر باید در سال های پیش صورت می گرفت اما به علت بعضی مشکلات و معضلات این امر تا کنون میسر نشده است.

مسولین محترم شهر باید به این امر توجه داشته باشند تا زمانی که دیدی واحد و  و هماهنگ  و هماهنگ در این زمینه اتخاذ  نگردد  ما شاهد پیشرفت های چندانی نباید باشیم .

بدین منظور لازم است که همکاری و همفکری لازم میان مدیران نهادها و روسای دانشگاه ها ایجاد گردد  در قالب اتاق های فکر و تعامل رو در رو و از ماحصل این تعامل ها  چشم انداز واحدی در راستای چشم انداز کلی آموزش عالی کشور تدوین شود به نظر می رسد که پیشنهادات زیر می تواند در زمینه ی تدوین سند واحد چشم انداز علمی شهرستان و ارتقاء  سطح آموزش عالی موثر واقع گردد.

1_ برگزاری و راه اندازی همایش ها و سمینار های علمی در موضوعات مختلف با دعوت از اساتید صاحب نظر استانی و کشوری

2_  تخصیص بودجه ی لازم برای کارهای علمی ، پژوهشی و تحقیقی جهت ترغیب و تشویق افراد نخبه به انجام کارهای علمی و توسعه ی علم مربوط به کارهای دانشگاهی

3_فرهنگ سازی و ایجاد شیوه ی لازم برای انجام مطالعات علمی و عمومی در میان افراد دانشگاهی و افزایش اگاهی عمومی در جهت ارتقاء سطح علمی شهرستان و موسسات آموزش عالی آن ( تاسیس مراکز کتابخانه ای)

4_ تشویق و ترغیب مادی و معنوی افراد علمی و شخصیت های برجسته ی دانشگاهی شهرستان و ایجاد الگویی برای الگو گیری دانشجویان و افراد علمی در سطح شهرستان

5_ ایجاد دفتر حمایت از نخبگان علمی شهرستان  و همچنین حمایت از  انجام پژوهش ها و مقالات علمی  و ارسال و چاپ این مقالات در مجلات علمی

6_ نقد منصفانه ی عملکرد  مراکز آموزش  عالی در شهرستان  توسط افراد صاحب نظر  و ارائه ی پیشنهاد هایی اصلاحی برای رفع معضلات علمی این مراکز آموزشی

   

نویسنده: صمد ارتشی
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
0
2
همه این صحبتها زیباست ولی بدون حمایت عملی هیچ اتفاقی نخواهد افتاد
کوهگرد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
0
0
سلام همه صحبت های شما درست ومتین ولی کجاست گوش شنوا؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸