پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۹
خبرگزاري فارس: فرمانده سپاه فجر استان فارس، تعداد بسيجيان استان فارس را يك ميليون و 300 هزار نفر اعلام كرد
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، غلامحسين غيب‌پرور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بيان اينكه بسيج در امور سازندگي به ‌عنوان تسهيل‌گر فعالانه حضور دارد، اظهار داشت: بسيج در دوران دفاع مقدس داراي كاركردهاي مباركي بود كه كماكان بسياري از اين كاركرد‌ها جاري است.
فرمانده سپاه فجر استان فارس، تعداد بسيجيان استان فارس را يك ميليون و 300 هزار نفر اعلام كرد.
وي حضور اقشار مختلف در اين عرصه را بيانگر نقش بي‌بديل بسيج در اين استان دانست و گفت: امروز با سربلندي مي‌توانيم اعلام كنيم 8 ‌هزار دانش‌آموز مبتكر و مخترع را شناسايي كرده‌ايم.
اين مقام نظامي در تشريح برنامه‌هاي هفته بسيج در استان فارس يادآور شد: 650 نفر از دانش‌آموزان مبتكر و مخترع استان فارس در يك جشنواره استاني شركت مي‌كنند و 10 نفر از برگزيدگان به مرحله كشوري اعزام مي‌شوند.
غيب‌پرور برگزاري همايش بزرگ بسيج با عنوان تجلي خودباوري علمي و فناوري را از برنامه‌هاي اين هفته دانست و افزود: در اين همايش 3 هزار و 500 بسيجي نخبه حضور دارند كه شش درصد شركت‌كنندگان استادان دانشگاه، هشت درصد پزشكان، هشت درصد جامعه مهندسان، 10 درصد قشر دانشجو، هفت درصد قشر فرهنگيان، 12 درصد دانش‌آموزان، 12 درصد كارمندان ادارات، بازاريان و اصناف، پنج درصد هنرمندان، پنج درصد روحانيان و طلاب، چهار درصد ورزشكاران، دو درصد كانون‌هاي قرآني، سه درصد بسيجيان اسوه محلات، دو درصد وكلا و حقوقدانان و دو درصد را مداحان و هيئت‌هاي مذهبي تشكيل مي‌دهند.
فرمانده سپاه فجر استان فارس معرفي 20 طرح ابتكاري و اختراع را يكي از برنامه‌هاي پيش‌بيني شده اعلام كرد و با اشاره به راه‌اندازي شبكه پرسشگران بسيج دانش‌آموزي با عضويت 300 دانش‌آموز بسيجي، گفت: هدف از اين اقدام استخراج مسائل مهم نظام ازديد جوانان است.
وي مشاركت در احداث سد هايقر در جنوب شرقي فيروزآباد، احداث فازهاي چهار،‌ پنج و شش اتوبان كنگان ـ عسلويه، احداث 30 كيلومتر از باند دوم بزرگراه شيراز ـ دشت ارژن و اصلاح بزرگراه شيراز ـ سپيدان را از جمله فعاليت‌هاي مهندسي و فني بسيج در استان فارس دانست و گفت: 3 هزار بسيجي در عرصه منابع طبيعي، 17 ‌هزار بسيجي در طرح‌هاي مرمت، 22 هزار بسيجي در فعاليت‌هاي آموزشي، نمادهايي از حضور بسيج در همه عرصه‌ها است.
غيب‌پرور از اعزام 100 تيم درماني رايگان متشكل از 3 هزار و 224 پزشك، پيراپزشك و پرستار، پيش‌بيني 4 هزار ويزيت رايگان، اقدامات مشاوره‌اي بسيج فارس در زمينه خانواده‌ها، بهداشت اجتماعي و شناساندن مواد مخدر به جوانان به ‌عنوان مهم‌ترين برنامه‌هاي سپاه فجر استان فارس در هفته بسيج امسال ياد كرد.
فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به عضويت 67 هزار دانشجو دانشگاه‌هاي استان در بسيج گفت: 400 نفر از اين دانشجويان نخبه هستند كه در هفته بسيج از 40 نفرشان تجليل مي‌شود.
غيب‌پرور از حركت دسته‌جمعي وبلاگ‌نويسان بسيجي براي نخستين بار در استان خبر داد و گفت: اين حركت با هدف مقابله با شبيخون فرهنگي دشمنان نظام طراحي شده است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۴
اذان صبح
۰۴:۵۱:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۸:۵۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۴۴
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۴۳