پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۰
دین »
حوزه علميه-3
یکی از معاونت های حوزه علمیه قم، معاونت تبلیغ می باشد که بنا به نظر مقام معظّم رهبری(حفظ ا...) در قم بنا نهاده شده که این معاونت در استان ها و شهرستان ها تشکیل زیر مجموعه های تبلیغی خویش نموده است. معاونت تبلیغ حوزه علمیه شهرستان کازرون مسئولیت اعزام و نظارت و بازرسی روحانیون تبلیغی طرح هجرت را به دو صورت بلند مدت و کوتاه مدت به عهده دارد.

محمدحسن ظریفکار *: یکی از معاونت های حوزه علمیه قم، معاونت تبلیغ می باشد که بنا به نظر مقام معظّم رهبری(حفظ ا...) در قم بنا نهاده شده که این معاونت در استان ها و شهرستان ها تشکیل زیر مجموعه های تبلیغی خویش نموده است. معاونت تبلیغ حوزه علمیه شهرستان کازرون مسئولیت اعزام و نظارت و بازرسی روحانیون تبلیغی طرح هجرت را به دو صورت بلند مدت و کوتاه مدت به عهده دارد.

که منظور از روحانیون طرح هجرت تبلیغی بلند مدت؛ مستقر کردن کامل این روحانیون در بخش ها و روستاها و مناطق محروم حداقل به مدت یک سال همراه با خانواده می باشد که در حال حاضر 12روحانی در مجموع شهرستان که در بخش های بالاده، نودان، قائمه، خشت و کنارتخته و خود شهرستان مستقر می باشند.

معاونت تبلیغ شهرستان کازرون همزمان با تشکیل جلسات منظم و منسجم و ارتباط مستقیم با نیروهای طرح هجرت بلند مدت، اطلاعات و مسائل کافی مربوط به روستاها و بخش های فوق الذکر را دریافت و در حد توان در جهت بهتر شدن و رفع مشکلات دینی و تبلیغی آن منطقه را مورد بررسی قرار داده و اقدام می نماید.

لازم به ذکر است که مستقر کردن این عزیزان با هماهنگی امام جمعه آن منطقه و دعوت مردم و شورای آن روستا انجام می گیرد که در صورت نبودن روحانی در آنجا و داشتن جمعیت حداقل 1500نفر جمعیت کار اعزام روحانی انجام می پذیرد.

اعزام کوتاه مدت: اعزام روحانیون تبلیغی در ایام های مختلف سال مثل ماه مبارک رمضان، دهه اول محرم، دهه آخر صفر و دهه فاطمیه اول و دهه فاطمیه دوم و تابستان به صورت مقطعی می باشد که در این راستا معاونت تبلیغ شهرستان کازرون افتخار دارد که در سطح استان بیشترین درصد جذب و اعزام روحانیون تبلیغی کوتاه مدت را داشته است که این عزیزان هم با هماهنگی های لازم و دعوت مردم صورت می پذیرد.

قابل ذکر است که معاونت تبلیغ حوزه علمیه کازرون با ایجاد زمینه های لازم برای مستقر کردن روحانیون تبلیغی به صورت بلند مدت حداقل ظرفیت 10 روحانی دیگر در روستاها و بخش های مختلف را دارد که این نیاز به معاونت تبلیغ قم به صورت حضوری و کتبی اعلام شده است.

امید است که با همکاری های مسئولین دیگر شاهد اعزام های هر چه بیشتر مبلغان دین و استقرار آنها باشیم.

* مسئول معاونت تبلیغ شهرستان کازرون


نویسنده: محمدحسن ظریفکار
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹