پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۰
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
بزرگداشت و معرفی مفاخر کشور یکی از و اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در سال‌های اخیر بزرگداشت‌های متعددی برای مفاخر کشور و بزرگان استان فارس از جمله استاد نصرالله مردانی، احمد نی‌ریزی، حافظ و سعدی برگزار شده است.وی افزود: همچنین برگزاری برنامه ویژه و با شکوهی برای سلمان فارسی از مفاخر استان فارس نیز در دست اجراست.
به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، سید محمد حسینی پیش از ظهر امروز در آیین نکوداشت عبدالمجید ارفعی در اوز لارستان در جنوب فارس اظهار داشت: خواسته‌ای که همگان در این دنیا به دنبال او هستند و پیامبران الهی نیز این دعا را در حق خود می‌کردند این است که نام نکویی از آنها باقی بماند که تحقق این مهم تنها با نیک رفتاری، اعمال صالح و علم و دانش مسیر است.

وی با اشاره به سخنی از امام علی (ع) بیان کرد: عالمان باقی می‌مانند گرچه جسم و پیکر آنها وجود نداشته باشد چراکه آثار فکر و اندیشه آن‌ها همیشه ماندگار بوده و افرادی که آثار علمی آنها در اختیار همگان است و به آیندگان منتقل می‌شود به نیکی از آ‌نها یاد می‌شود و باید قدر دانشمندان را دانست.

وی با بیان اینکه در فرهنگ قرآنی ما نیز اعطای علم به عالم را بر اساس لیاقت هر فرد و لطف خداوند به او می‌دانند، گفت: علم و دانش‌آموزی در اسلام هیچگونه محدودیت زمانی، مکانی و آموزشی ندارد.

حسینی اضافه کرد: بزرگداشت و معرفی مفاخر کشور یکی از و اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در سال‌های اخیر بزرگداشت‌های متعددی برای مفاخر کشور و بزرگان استان فارس از جمله استاد نصرالله مردانی، احمد نی‌ریزی، حافظ و سعدی برگزار شده است.

وی افزود: همچنین برگزاری برنامه ویژه و با شکوهی برای سلمان فارسی از مفاخر استان فارس نیز در دست اجراست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در هر برهه زمانی که بی‌توجهی به علم و عالم و تجلیل از آنها وجود داشته مشکلات متعددی به وجود آمده که با توجه به این امر این وزارتخانه برای شناساندن مفاخر و گذشتگان بزرگ تلاش‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر جوانان با مفاخر کشور آشنا شوند و متوجه پشتیبانی عظیم علمی و تمدنی موجود در کشور باشند، به یقین به خودباوری و رشد بیشتری دست می‌یابند.

حسینی بیان کرد: یکی از دیگر وظایفی که از طریق احیا و بزرگداشت مفاخر در وزارت ارشاد دنبال می‌شود معرفی دقیق و صحیح ایران اسلامی به جهان است که هرگاه این معرفی و آشنایی به صورت صحیح انجام شود موجب حیرت مردم سایر نقاط جهان می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: بر این اساس با توجه به وجود منابع عظیم و سوژه‌های فراوان در بخش مفاخر کشور این معرفی می‌تواند از طریق ساخت سریال و فیلم انجام شود.

حسینی با اشاره به مفاخر متعدد و قدمت عظیم فرهنگی در استان فارس ادامه داد: دیار لارستان پرورش دهنده بزرگان و مفاخری مانند آیت‌الله مجاهد سید عبدالحسین موسوی لاری، آیت‌الله مجتبی موسوی لاری، مولانا عبدالغفور لاری، شیخ محمد صالح اوزی و شعرایی مانند افسرده لاری است که وجود این بزرگان و افرادی مانند استاد ارفعی در این شهر موید این بحث است که مفاخر بزرگی در فارس، لارستان و اوز وجود دارند.

وی با اشاره به خدمات گرانبهای پرفسور عبدالمجید ارفعی افزود: استاد ارفعی متخصص ایرانی زبان‌های آکدی و ایلامی و از انگشت‌شمار ایلام شناسان جهان و از آخرین بازماندگان مترجم خط میخی ایلامی در جهان محسوب می‌شود که بسیاری از لوح‌های گلی تخت جمشید با تلاش‌های وی ترجمه شده است.

حسینی با بیان اینکه  رساله دکتری این استاد زمینه‌های جغرافیایی فارس بر اساس گل نوشته‌های تخت جمشید است اضافه کرد: این پرفسور نیز نخستین مترجم منشور کوروش است که از افتخارات این سرزمین محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۴
اذان صبح
۰۴:۵۱:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۸:۵۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۴۴
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۴۳