پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۴۵۹
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۱:۲۶
به دنبال درج مطلبی کوتاه از اینجانب در ذیل بخش نظرات خبر اعلام نتایج انتخابات مجلس نهم در سایت کازرون نما، - (دست اندر کاران این سایت بدون هماهنگی با اینجانب مطلب فوق را با تیتر پیام دکتر فاضل نیا در سایت ذیربط درج کردند که البته بنده راضی به این کار نبودم و جای گلایه برای خود محفوظ می دارم)- برخی از همراهان و دوستان عزیز با حقیر تماس گرفته اند
دكتر غريب فاضل نيا با درج متني با عنوان «دو نكته و فعلا ديگر هيچ» در وبلاگ خود نوشت:

سلام و عرض ارادت خدمت همه همراهان عزیز، دوستان و همشهریان ارجمند

نکته اول:

به دنبال درج مطلبی کوتاه از اینجانب در ذیل بخش نظرات خبر اعلام نتایج انتخابات مجلس نهم در سایت کازرون نما، - (دست اندر کاران این سایت بدون هماهنگی با اینجانب مطلب فوق را با تیتر پیام دکتر فاضل نیا در سایت ذیربط درج کردند که البته بنده راضی به این کار نبودم و جای گلایه برای خود محفوظ می دارم)- برخی از همراهان و دوستان عزیز با حقیر تماس گرفته اند و ضمن تحسین و استقبال از مطلب فوق، اعلام موضع اینجانب پیرامون انتخابات نهم کازرون را خواسته اند. در پاسخ به این خواسته دوستان عجالتاً به دو نکته اشاره می کنم و دیگر فعلاً هیچ:  

http://www.kazeroonnema.ir/fa/news/8428

1- در این مجال فقط اذعان می دارم آن مطلب فقط یک اظهار نظر معمول و بر اساس رویه و مرام سیاسی معطوف به اخلاق حقیر می باشد که اتفاقاً در مورد کاندیدای پیروز دوره قبل نیز به صورت حضوری اتفاق افتاد.

2-  در خصوص کم و کیف انتخابات مجلس نهم کازرون و بویژه جفایی که در حق اینجانب روا گردید، و روایت حکایت در های بسته ای که تودر تو فقط با شاه کلید اراده کنندگان اولیه باز می شد که آنهم تقریباً محال بود و حکایت گوش هایی که موقتاً برای شنیدن صدای تظلم خواهی ام مدام بوق اشغال می زدند، پیش و بیش از همه حس و حال و حوصله ای خاص را می طلبد که روز الانم به آن سان نیست.  لذا، همچنان استخوان در گلو ، مهر بر لب زده، و سکوت را ترجیح می دهم.

شرح این هجران و این خون جگر

این زمان بگذار تا وقت دگر

 نکته دوم:

دوست عزیز و ارجمندی به نام "علی" در ذیل یکی از عناوین خبری کوتاهی که  از اینجانب در سایت کازرون نما آمده است مطلبی را به این شرح مرقوم فرموده اند:

"انصافاً زشت است که قبل از اسممان مهندس، دکتر، و.. بیاوریم... خداوکیلی راست می گویم. .لطفاً پیام را بگذارید تا آقای دکتر فاضل نیا و دیگران این عنوان ها را نیاورند.. چون خواننده حس خوبی ندارد.. همه جای دنیا هم همینطور است در این نامه های شبیه این فقط نام و نام خانوادگی می آید".

ضمن تشکر و احترام به  نظر و عقیده این دوست عزیز، معروض می دارم:

- دوست ارجمندمان با این تذکر بجای خود بر خضوع و خشوع که از خصلت های نیکو و والای انسانی و برازنده همه ما ایرانیان مسلمان است تأکید داشته اند که بنده ضمن پذیرش و استقبال از پیشنهاد سازنده این دوست عزیز با افتخار نیز اذعان می دارم که حقیر تلاش کرده ام همواره در کلیه شئون زندگی و کاری سیره پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) و ائمه اطهار علیهم السلام را سر لوحه کار های خود قرار دهم که تا کنون نیز چنین بوده است.

- قابل توجه اینکه کاربرد واژه "دکتر" قبل از اسم توسط کسی که به لحاظ قانونی جایگاه و شأن آن را اکتساب نموده است از نقطه نظر رسمی و مراودات مرسوم اداری مشکلی ندارد، کما اینکه اگر کسی از لفظ فوق استفاده کند در حالی که جایگاه و مرتبه فوق را کسب نکرده باشد، عملی خلاف مرتکب شده است و پیگرد قانونی نیز دارد. البته از نظر عرف شاید پسندیده تر آن باشد که بر اساس توصیه دوست عزیزمان عمل شودو اینجانب از همین فرصت استفاده می کنم و اعلام می کنم که از این به بعد براساس توصیه دوست عزیزمان  "علی" بویژه در محیط وب و نظر دهی عمل خواهم کرد و از واژه دکتر قبل از اسم خود در این جور موارد استفاده نمی کنم. تصور و اصرار حقیر از کاربرد واژه "دکتر" قبل از اسم خود که تا کنون به این شیوه عمل نموده ام، بیشتر از این جهت بوده است که فکر می کردم شاید بهتر باشد تا هویت نظر دهندگان در عرصه وب برای همگان مشخص باشد بهتر است و صد البته اینکه مواضع شفاف و صریح و قابل نقد باشد.( توضیح اینکه: بنده دارای دکتری تخصصی(PH.D) برنامه ریزی و توسعه از دانشگاه تربیت مدرس بوده و هم اکنون عضو هیئت علمی پایه 21  دانشگاه زابل، با بیش از 7 سال سابقه کار می باشم). 

ـ حتماً دوست عزیزمان علی آقا  و شاید خیلی از دوستان دیگر هم با حقیر هم عقیده خواهند بود که یکی از آفت های کنونی جامعه ما در این خصوص کاربرد انواع واِژه های دکتر و مهندس و ... برای کسانی است که برای دستیابی به جایگاه فوق چه بسا مسیر معمول و مرسوم را طی ننموده که متأسفانه از این رهگذر گاهاً خسارات جبران ناپذیری نیر متوجه هیمنه نظام و کشور شده است، می باشد. کاش از شش دنگ حواسمان حداقل نیم دانگش هم متوجه این جور ناروایی های جامعه مان باشد. باز هم از علی آقا به خاطر این انتقاد و پیشنهاد سازندشان تشکر و قدردانی می کنم.

  والعاقبه للمتقین.

توضيح كازرون نما: همانطور كه جناب دكتر فاضل‌نيا بيان كرده‌اند؛ مطلب منتشر شده در كازرون نما (+)، در ذيل خبر نتيجه‌ي انتخابات كازرون (+) توسط خود ايشان و طبعاً براي مشاهده كاربران نوشته شده بود.

تصور ما بر آن بود كه ايشان با در نظر گرفتن جميع جهات و براي اطلاع كاربران سايت از واكنش خود به نتيجه‌ي انتخابات؛ اين نظر را در حساس‌ترين و پربيننده‌ترين خبر سايت (در يك ماه اخير) نوشته‌اند. لذا تصور مي‌كرديم انتشار مستقل اين نظر در راستاي كمك بيشتر به ايشان جهت انتقال پيام مورد نظرشان است.

بي‌شك چنانچه احتمال مي‌داديم اقدام ما موجبات رنجش خاطر ايشان را فراهم خواهد كرد از انتشار مستقل آن خودداري مي‌كرديم. بر همين اساس اكنون وظيفه خود مي‌دانيم مراتب عذرخواهي خويش را بابت پوشش خبري نظر ايشان اعلام كنيم.

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
0
4
سلام دکتر جان
دکتر فاضل نیای عزیز افتخار کازرون و استان فارس است
دکتر فاضل نیای عزیز نیازی ندارد که پیشوند دکتر برای خود تحریر یا تقریر یا بازگو کند چون دکتر بودن برازنده ی این شخصیت مردمی و متواضع و دوست داشتنی است و من به عنوان یک شهروند و یک دوست نزدیک که با اخلاق و روحیه ی وی آشنا هستم از ایشان می خواهم که همیشه خود را دکتر خطاب کند.
امثال دکتر فاضل نیا و دکتر دشمن زیاری و ... انسان های خودساخته و فرهیخته ای هستند که در کازرون و در ایران اسلامی انگشت شمارند چون سوای تحصیلات عالی و درک و شعور سیاسی که دارند فرهیخته و دانشمند هم هستند و مهمتر از همه اهل قلم و هنرمند نیز هستند چون خیلی دکتر در این کشور وجود دارند که نمی توانند یک انشاء دو خطی بنویسند و بسیاری مهندس هم هستند که در یک جمله سه الی چهار اشتباه دارند.
از جواب که به آقای علی داده بودید کمال تواضع و فروتنی جناب عالی نمایان بود که نشان از خاکی بودن و مردمی بودن شماست.
مقاله های علمی دکتر فاضل نیا نه در ایران بلکه در تمام دنیا جایگاه علمی خاص خود را دارد.
ای کاش آقای دکتر فاضل نیا هم این امکان را پیدا کرده بود که در جمع نامزدهای انتخاباتی شهرستان کازرون قرار می گرفت که این حق را به نا حق از ایشان گرفتند ولی هیچ گاه از منزلت و شخصیت ایشان چیزی کم نخواهد شد چون دکتر فاضل نیا برای ما کازرونی ها دکتر فاضل نیای عزیز است.
درود بر دکتر فاضل نیا که افتخار شهرستان کازرون است
در ضمن حرکت شایسته ی عذر خواهی و انتقاد پذیر بودن کازرون نما نیز قابل تقدیر است و برای آقای دکتر غریب فاضل نیا و کازرون نمای محترم آرزوی پیروزی و سربلندی را دارم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
2
3
يك سئوال از آقاي فاضل نيا برايم ايجاد شد و آن اينكه چرا بعد از پنج شش روز اعتراض كردند. چرا همان روز اول از كازرون نمايي ها نخواستند كه نظرشان فقط در قسمت نظرات نمايش بدهند؟ آيا تماس هاي ... تاثير داشته؟
پاسخ ها
غریب فاضل نیا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
با سلام و احترام وبا از این دوست عزیز
در پاسخ به سئوال این عزیز باید بگویم. همچنانچه همگان می دانیم سیاست ورزی بویژه با وسواسی که بنده به آن نگاه می کنم و علی الخصوص در کشور و شهر ما مثل حرکت بر روی لبه تیغ است که کوچکترین واکنش نا بجا و اشتباه ممکن است تلاش اسنان را تباه کند. چنانچه اعلام نیز کردم در این مورد خاص بنده خواستم فقط به رویه معمول عمل نمایم. در هر حال من فقط از این مسئله که تیتر کردن نظرات حقیر ذیل خبر مربوطه بدون اطلاع و هماهنگی با اینجانب بوده گلایه مند هستم که این گلایه مندی هم یک قاعده کلی و پذیرفته شده فعالیت رسانه ای می باشد. البته بنده هم به اقدام دوستان کازرون نما سوءُ الظَّنِّ نداشتم و ملاحظه فرمودید که این دوستان نیز به این موضوع و گلایه بنده واکنش مثبت نشان دادند. در این خصوص تماس های هیچ کس تأثیر نداشته است. شما هم با بنده همراهی کنید که واکنش نشان دادن به این موضوع در روز های اول چندان مناسب نبود و حتی خیلی هم با خودم کلنجار رفتم که اصلاً بی خیال واکنش بشوم. اما چون حقیقتاً از دوستان کازرون نما که اقدامات شایسته تقدیری نیزدر ایام این انتخابات از این عزیزان مشاهده کردیم انتظار بالاتری داشتم و از باب تذکر و تمرین سیاسی عام پسند واکنش نشان دادم. باشد که همیشه مرضای خداوند بزرگ را همراه حرکات و سکناتمان ملحوظ داریم. والعاقبه للمتقین.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
كازرون نما حرف حساب مي زند . مي گويد شما آمديد در پربيننده ترين و حساس ترين مطلب اين سايت متن تبريك نوشتيد آن هم قبل از تاييد انتخابات خب وقتي اونجا نوشتيد و مي دونيد خيلي از افراد مي آيند و مي خوانند ديگر نبايد براي انتشار مستقلش اين قدر حساسيت به خرج بدهيد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
...من متوجه نشدم كه هدف شما از نوشتن اين پيام تبريك چه بوده است؟ آيا دوست داشتيد كه ديگران اين پيام را بخوانند يا دوست داشتيد كه نخوانند؟ اگر دوست داشتيد كه كسي آنرا نخواند چرا نوشتيد؟ اگر دوست داشتيد كه كسي بخواند آن وقت سئوال من اين است كه دوست داشتيد افراد كمي اين پيام را بخوانند يا افراد زيادي؟ اگر دوست داشتيد كه افراد كمي بخوانند بهتر بود پيامتان را فقط به همان افراد اندك نشان مي داديد و در يك سايتي كه از همه جاي دنيا ممكن است بيايند و ببينند نمي نوشتيد اما اگر دوست داشتيد كه افراد زيادي پيامتان را بخوانند بايد از برجسته شدن پيامتان خوشحال مي شديد نه ناراحت! به كازرون نمايي ها هم مي گويم دليل عذرخواهي شما را نفهميدم. اينكه فلاني رنجيده شده كه دليل عذرخواهي نمي شود ممكن است خيلي ها از يك كار درست رنجيده شوند آن وقت بايد كسي كه آن كار درست را انجام داده معذرت خواهي كند؟! نمونه
اين اتفاقات را فقط در كازرون مي توان ديد. در جاهاي ديگر دنيا براي انتشار اين پيام از نويسنده آن ... مي گيرند نه اينكه ....منتشر كنند و از صاحب پيام معذرت خواهي هم بكنند!
مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
1
3
با سلام خدمت کلیه بزرگوار
چه زیبا گفته اند مولایمان علی (ع)
حق را نمیشود به وسیله مردم شناخت . اول باید بدانی خود حق چیست و بعد بوسیله حق مردم را شناخت .
یا شاید یاد این شعر می افتم :
تن مرد و نامرد یکی است روزگار بگذرد تا بدانی مرد کیست .
ما روزگاری را با دکتر بوده ایم و خوب او را میشناسیم .
با تمامی احترامی که دکتر به شما دارم بعد از این همه سال چند سوال را از شما
میکنم
1-چرا نمگویید همین چند روز پیش که شما را رد صلاحیت کردند . شما مشغول اماده سازی 4 تن از دانشجویان کارشناسی ارشد خود برای دفاعیه بودید؟
2- چرا نمگویید در ان محیط نا امن برای زندگی, شما با تمام وجود مشغول خدمت صادقانه هستید؟
3- مگر شما نمی توانستید مانند 90 % مردم که برای منفعت های شخصی خود اعلام مو ضعه کردند . مگر شما نمی توانستید؟؟؟؟
در کلا م اخر
اقای دکتر غریب فاضل نیا برای ما عزیز بزرگ گرامی هستند , حالا چه با پیشوند دکتر ,مهندس,قاضی, چی بی انها. مهم خودتی دکتر که دوست داریم
درود بر شما مردم شهرستان کازرون
Reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
1
0
برادر ناشناس كار دكتر و مهندس كه انشا نوشتن نيست اونا تخصص خودشونو دارن نديدى پزشكا حتى خطشون هم نميشه خوند اما جراحيهاى مهم انجام ميدن حالا چرا اصل مطلب رو رها كرده به فرعيات چسبيديد نبودن امثال دكتر فاضل نيا رو در كل كشور بيايد ببينيدچرا تو انتخابات نيستند چرا چسبيديد به نگفتن القاب براى زحمت كشيده هاى علمى ......
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
1
1
روایت حکایت در های بسته ای که تودر تو فقط با شاه کلید اراده کنندگان اولیه باز می شد که آنهم تقریباً محال بود و حکایت گوش هایی که موقتاً برای شنیدن صدای تظلم خواهی ام مدام بوق اشغال می زدند، پیش و بیش از همه حس و حال و حوصله ای خاص را می طلبد که روز الانم به آن سان نیست. لذا، همچنان استخوان در گلو ، مهر بر لب زده، و سکوت را ترجیح می دهم.
این جملات دکتر فاضل نیا را با جان و دل حس می کنم و جای بسی افسوس برای مسئولین ... شهرستان که با یک حصا و چارچوب قرون وسطایی فقط به فکر منافع خو هستند...؟؟؟!! اما ما به دکتر فاضل نیا ایمان و اعتقاد داریم....مسئولان محترم کازرون نما توجه بفرمایند که خبررسانی صرفاً کپی یک خبر و اطلاعیه از سایت یک شخص به درون سایت خود نیست... بلکه کمی تحلیل و دور اندیشی هم لازم است...لطفاً عقل هایتان در چشمتان نباشد و یا خود را به بی خبری زده اید؟؟؟!!!!
مرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
1
1
با سلام خدمت کیه بزرگواران
با تمام توان بمان دکتر فضل نیا
رضا نادری
|
Qatar
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
0
0
با درود فراوان
جناب آقای دکتر فاضل نیا نیازی ب معرفی در بین بزرگان اندیشه و سیاست و علم ندارند
من بسیار غمگین از آنچه بر ما می گذرد هستم
ای کاش بدانیم ک چ کسی می تواند جوابگوی سوالات بیشمار ما هست و با تدبیر و اندیشه و توان بالا می تواند هزاران گره ب وجود آمده را یکی پس از دیگری بگشاید
جناب دکتر من مثل دوره گذشته قطعا ب شما رای خواهم داد
و اصلا نبود شما را بهانه ای برای رای ندادن نمی دانم
ب امید روزی ک با صدای رسا مشکل گشای ما شوی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۳/۰۱
اذان صبح
۰۴:۳۵:۳۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۷:۰۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۳۳
غروب آفتاب
۱۹:۵۳:۰۲
اذان مغرب
۲۰:۱۰:۴۱