پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۷۹۰۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۷
در حاشیه ی مسابقه ی تیم هندبال کازرون با تیم سبزوار
هيبت الله بهرام زاده

در هوای نسبتا سرد عصر جمعه 11 آذر90 پس از باران های اخیر که عشق و جان را دوباره در درختان جاری ساخت، دیدن بازی هندبالیستهای خونگرم کازرونی در هوای آفتابی و دل انگیز می توانست نشاط آور باشد. هندبالیستهایی که توان و امکاناتشان بسیار کمتر از تعصب و تلاششان بود ودر مقابل تیمی صف آرایی کردند که بودجه ای میلیاردی و 3 بازیکن لژیونر داشت. بازی بچه ها بسیار قابل قبول و در پایان نیز نتیجه ای فراتر از انتظارکارشناسان رقم خورد و هرچند با اختلاف 3 گل (23مقابل26) بازی را به حریف واگذار نمودند این رقابت نزدیک چیزی از تیم جوان و آینده دار کازرون کم نکرد.

 

آنچه موجب سرشکستگی برای این عقابان تیزدست شد برخورد بسیار ناشایست برخی از تماشا چیان بود که دل هر شهروندی را که در سالن شاهد بازی بود به درد آورد. در طول بازی اعتراض به قاضی که بقول یکی از مسوولین ازبهترین های لیگ برتر در امر داوری بوده دامنه دار شد و با الفاظ زننده ای که باصطلاح بد و بیراه های چارواداری محسوب میشود صحنه های سخیفی آفریده شد و در ادامه برخی از همین تماشاجیان که تعدادشان کم هم نبود بازیکنان رقیب را به باد ناسزا گرفتند و بعضا با پرتاب اشیایی منجر به اختلال در روند بازی شدند  وداور نیز که دل پری از میزبانی داشت مجبور به قطع بازی شد. در این میان فریادهای التماس گونه بهادر ریاضی مدیر ادیب هندبالیستها براحتی نتوانست موجب بازگشت آرامش به میدان گردد و برای دقایقی نسبتا طولانی این سردر گمی و حاشیه سازی ادامه یافت. در ادامه با رشادت بچه ها با اختلافی ناچیز بازی واگذار شد ولی متاسفانه رفتار نادرست برخی لیدرها و درگیریهایی که منجر به آسیب دیدگی یکی از مربیان تیم سبزوار شد خاطره ای بغایت تلختر از شکست تیم به ارمغان آورد. تیم هندبال کازرون در لیگ برتر هند بال را در حالت خوشبینانه میتوان به تیم شاهین بوشهر در لیگ برتر فوتبال مقایسه نمود. آیا شاهین بدنبال قهرمانی در لیگ برتر است؟ بدون شک نه! بلکه بدنبال حفظ خود و جلوگیری از سقوط به دسته یک است ما نیز نباید توقع را از بازیکنان بالا ببریم تا هیجان و حساسیت را به گونه ای بالا ببریم که فکر کنیم هر تیمی به کازرون آمد باید بازنده زمین را ترک کند.  در هر حال این رفتار های ناشایست قابل جبران نیست و گلهای کاشته شده جوانمردان هندبالیست را پرپر نمود هرچند برخی از این مصایب و مشکلات ریشه ای و نیازمند کار اساسی فرهنگی در حوزه آموزش شهروندی است با وجود این برای کاهش چنین رفتارهایی در میادین ورزشی پیشنهادهای زیر ارایه میشود:

 

1-آموزش بازیکنان و لیدرها در بعد فرهنگی مقدم بر آموزش مهارتهای حرفه ای باشد به گونه ای که یاد بگیرند حتی با اشتباهات داوری بر اعصاب خود مسلط باشند.

 

2-در بین تماشاچیان به تناوب افراد مجرب و مسن تر قرار گیرند تا نوجوانان و جوانان را در بروز رفتارهای نامناسب هیجانی کنترل نمایند.

 

3-در صورت لزوم برخی لیدرها و تماشاچیان مشکل آفرین را با اخذ تعهد و درصورت تکرار با اخراج از سکوها بیرون برانند

 

4-در هر حال کار فرهنگی و کارفرهنگی وکار فرهنگی مقدم بر مهات آموزی حرفه ای باشد.

 

امید که این اتفاق هشداری جدی به همه مدیران و دلسوزان شهر برای تحول مثبت در رفتار نوجوانان باشد  لازم به یاد آوری است که زحمات پرسنل نیروی انتظامی در برقراری نظم و جلوگیری از حوادث احتمالی قابل تقدیر است. 
 
 
نویسنده: هيبت الله بهرام زاده
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
hosein
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۵
0
0
من سبزواریم.واقعا بخاطر تماشاچیان بی فرهنگ تیم کازرون متاسفم.اما این را بدانید برد تیم سبزوار با اختلاف کم بخاطر جو ناسالم بود.در بازی برگشت جواب گوی برخورد تماشاچیان شما خواهیم بود.
پاسخ ها
م ش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
من هم کازرونیم از شما میهمانان شهرم بخاطر خطای غیر عمد وهیجانی چند جوان پوزش میخواهم حتما هایی شده که هویی پاسخ داده شده که در مجموع غیر قابل قبول است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
0
1
آقای سبزواری اول به تماشاگران خودتون یاد بده که به تیم مقابل فحاشی نکنن و بعد هم به دروازه بان تون یاد بده که با علامت دست به طرف تماشاگران کازرونی فحش نده و بهش بگو که عامل تمام این حرکات فقط رفتار زشت و زننده ی او بود و الا کدام تماشاگر خود به خود به بازیکن فحش میده
ما کار بد تماشاگر را تایید نمی کنیم و برعکس این حرکت زشت را محکوم می کنیم اما تو داری از همین جا خط نشون می کشی و این را بدان که جلو کازرونی ها کم آوردین و دست به این حربه زدین و دروازه بان تون از جیبش سنگ بیرون آورد و پرت کرد و به داور گفت که تماشاگر داره سنگ پرتاب می کنه و فیلم فحاشی دروازه بان تون با علامت دستش موجوده و به فدراسیون ارایه دادیم
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
0
1
درود بر جناب بهرام زاده عزیز: از نقد بجا شما لذت بردم امیدورام که هندبال کازرون به روزهای خوش گذشته باز گردد. ای کاش مسولین شهر هم کمی کرده وبار سنگین را از دوش هندبال وهندبالیستها بر میداشتند هزینه تیمداری مشکله . مرسی از شما
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
1
0
بابا آقاي بهرام زاده لطف كنيد حرفهاي خنده دار نزنيد ، كدوم دروازباني اين كارو كه ميگين انجام ميده ، دوربين تيم سبزوار هم صدا و هم فيلم آقاي رياضي رو داره كه تماشاچيا رو داره تحريك ميكنه . به عزاي امام حسين قسمتون ميدم سانسور نكنيد . متاسفم براي شما با اين طرز فكرتون
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
0
0
رییس هندبال مثل ... کار میکرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۶
اذان صبح
۰۴:۴۹:۴۵
طلوع افتاب
۰۶:۱۷:۱۶
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۳۲
غروب آفتاب
۱۹:۴۳:۰۰
اذان مغرب
۲۰:۰۰:۰۴