پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۷۴۵۳
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۴
پرونده قتل «فاطمه باقری‌نژادیان‌فرد» دختر نماینده اصلاح‌طلب دوره‌های سوم و ششم مجلس در حالی به پلیس آگاهی تهران ارجاع شد كه بررسی‌های خبرنگار ما حاكی از آن است كه پزشكی‌قانونی هنوز اعلام‌نظر قطعی در زمینه علت قتل نكرده است.
روزنامه اعتماد نوشت: پرونده قتل «فاطمه باقری‌نژادیان‌فرد» دختر نماینده اصلاح‌طلب دوره‌های سوم و ششم مجلس در حالی به پلیس آگاهی تهران ارجاع شد كه بررسی‌های خبرنگار ما حاكی از آن است كه پزشكی‌قانونی هنوز اعلام‌نظر قطعی در زمینه علت قتل نكرده است.

خبرنگار «اعتماد»، در گفت‌وگویی كه با برادر فاطمه (مقتول) انجام داده است، جزییات این ماجرا را جویا شده است.


برادر مقتول با بیان این مطلب كه خانواده وی منتظر روشن شدن همه ابعاد قضیه و نتیجه قطعی پزشكی‌ قانونی هستند، گفت: هنوز علت دقیق مرگ مشخص نیست و ما منتظریم آزمایشات كالبدشكافی، سم‌شناسی و آسیب‌شناسی صورت بگیرد تا علت مرگ به صورت شفاف و روشن اعلام شود.


وی افزود: پرونده به پلیس آگاهی ارجاع شد، اما آگاهی هنوز هیچ اظهارنظری در این‌باره نكرده است و به‌نظر می‌رسد تا پایان اعلام نتیجه قطعی علت مرگ، آگاهی اظهارنظر مشخصی در این‌باره نداشته باشد. برادر مقتول همچنین اظهار داشت: تاكنون چیزی كه مشخص است این است كه علت قتل سرقت نبوده است چرا كه همه وسایل فاطمه سر جایش بودند.


وی همچنین افزود: علاوه بر این هیچ جای جراحت، تصادف ضربه‌یی كه منجر به خونریزی مغزی شده باشد یا علایم شكستگی بر پیكر فاطمه مشاهده نشده است و روی بدن وی نیز هیچ علامتی كه بتوان از آن علت مرگ را تشخیص داد وجود نداشته است.


فاطمه 28 ساله دانشجوی رشته مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران بوده است. علاوه بر این او در هیچ جایی مشغول به كار نبوده و بیشتر اوقات خود را در منزل می‌گذرانده است. او فرزند سوم خانواده «محمدباقر باقری‌نژادیان‌فرد» نماینده اصلاح‌طلب مجلس سوم و ششم بوده است.


برادر مقتول در پاسخ به این سوال خبرنگار اعتماد كه آیا به شخص خاصی در این زمینه مظنون هستید، گفت: به فرد خاصی مظنون نیستیم و منتظریم با تحقیقات بیشتر آگاهی و اعلام نتایج پزشكی‌قانونی جزییات ماجرا مشخص‌تر شود.

اظهارات برادر مقتول مبنی بر عدم سرقت از فاطمه و نبود هیچ نوع جراحت بر بدن وی، فرضیه‌های مطرح در این‌باره را محدودتر كرده است. فاطمه ساعت 19 عصر روز پنجشنبه 6 مرداد سال 90 برای قدم زدن از خانه خارج شد اما پس از گذشت 24 ساعت جسد وی در حوالی امین‌آباد و در نزدیكی كوه بی‌بی شهربانو كشف شد.


این در حالی است كه منزل پدر مقتول در شمال شهر تهران و در خیابان كلاهدوز قرار دارد و به‌نظر می‌رسد عامل یا عاملان قتل پس از ربایش وی از نقطه مذكور وی را به قتل رسانده و جسدش را در جنوب شهر تهران در حوالی كارخانه سیمان رها كرده‌اند. با این حال و براساس اطلاعات به دست آمده، فرضیه سرقت از این دختر جوان رد شده است و باید دید انگیزه عامل یا عاملان قتل فاطمه چه بوده است؟ اما این پرسش باقی است كه چرا جسد وی در محدوده كارخانه سیمان تهران واقع در منطقه بی‌بی شهربانو كشف شده است و در فاصله شامگاه پنج‌شنبه شش مرداد تا زمان حادثه چه اتفاق یا اتفاقاتی روی داده است؟


مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
0
1
تاكنون چیزی كه مشخص است این است كه علت قتل سرقت نبوده است چرا كه همه وسایل فاطمه سر جایش بودند. علاوه بر این هیچ جای جراحت، تصادف ضربه‌یی كه منجر به خونریزی مغزی شده باشد یا علایم شكستگی بر پیكر فاطمه مشاهده نشده است و روی بدن وی نیز هیچ علامتی كه بتوان از آن علت مرگ را تشخیص داد وجود نداشته است!
پس چرا مي گويند قتل؟!
حسيني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
0
0
داداش من عزيز من
سياسي كاري رو در يك همچين موردي هم رها نمي كنيد.
خانواده اي داغدار شده تسليتت رو بگو و خلاص
به من و شما چه مربوط كه مدعي خبرگزاريها مي شيم كه نه اين قتل نبوده يا بوده . آخه عزيز من تو و من چيكاره ايم؟اين مملكت قانون داره بزار اوني كه بايد ، بگه.چه جريانيه كه شما طرفدار قاتل شدي ؟
ما كازرونيها چرا اينجوري هستيم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
0
1
سياسي كاري اين است كه قبل از آنكه پزشك قانوني قتل را تاييد كنند تمام سايتها و خبرگزاري ها را پر كنند از ادعاي قتل.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
0
0
خانوادۀ باقری نژاد و به ویژه برادر مرحومه فویا و اساسا این گزارش را تکذیب کردند. آنها می گویند چنین مصاحبه اصلا انجام نشده است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
0
2
اين مصاحبه را روزنامه اصلاح طلب اعتماد منتشر كرده است. آقاي باقري نژاد هم كه يك اصلاح طلب است. اگر پسر آقاي باقري نژاد واقعا اين مصاحبه را تكذيب مي كند بايد تكذيبيه خود را به روزنامه اعتماد بنويسد تازه بعد از آن بايد پاسخ روزنامه اعتماد را هم بخوانيم بعد قضاوت كنيم.
مجید کرمی قراچه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
0
1
من به عنوان یک شهروند شهرستان کازرون به نماینده ادواره 3و6 مجلس شورای اسلامی تسلیت عرض می نمایم و ابراز همدری خود را با خانواده جناب آقای باقری نژاد اعلام می کنم .امیدوارم قاتلان و یا قاتل هرچه سریع به مجازات عمل خود برسد .
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
0
1
روزنامۀ اعتماد اصلاحیۀ خبر را منتشر کرد.
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
2
0
بعضي ها از موضع قاتل دفاع ميكنند ونادانسته وكيل تسخيري قاتل شده اند اين هم يك رسم جديد است كه مظلوم را رها كنيم براي رهايي ظالم بكوشيم درصورتيكه ايجاب ميكند ما همه به حكم انسان بودن خود دردمندانه سخن بگوييم ونه از موضع بالا وثانيا درجستجوي قاتل باشيم نه در صدد امحاء دلايل وقراين
زی زی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
1
0
یه چزایی رو نمیگن تابلو ه که/ولی در هر صورت خدابهشون صبر بده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۶
اذان صبح
۰۴:۴۹:۴۵
طلوع افتاب
۰۶:۱۷:۱۶
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۳۲
غروب آفتاب
۱۹:۴۳:۰۰
اذان مغرب
۲۰:۰۰:۰۴