پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۷۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۵
خبرگزاري‌هاي كشوري گزارش‌هاي متنوعي از مراسم رونمايي كتاب باران و بوران منتشر كردند. در ادامه گزارشي از نوع پوشش اين مراسم توسط خبرگزاري‌هاي مختلف ارائه شده است.

خبرگزاري‌هاي كشوري گزارش‌هاي متنوعي از مراسم رونمايي كتاب باران و بوران منتشر كردند. در ادامه گزارشي از نوع پوشش اين مراسم توسط خبرگزاري‌هاي مختلف ارائه شده است.

 ايرنا: نويسنده اين كتاب شنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: اين كتاب مشتمل بر 25 لحظه شادي بخش و كمدي حضور رزمندگان شهرستان كازرون در جبهه هاي نبرد هشت سال دفاع مقدس است كه به لهجه كازروني و در قالب 25 نمايشنامك و در 200 صفحه به چاپ رسيده است.

محمد عارف افزود: چاپ نخست اين كتاب در سه هزار مجلد وتوسط انتشارات سلمان فارسي قم انجام شده است و ازامروز در اختيار علاقه مندان به كتاب و كتابخواني قرار مي گيرد.

 به گزارش خبرگزاري فارس از كازرون، حجت‌الاسلام رضا صنعتي در مراسم رونمايي از كتاب «باران و بوران» اثر محمد عارف كه در كانون رضوان شهر كازرون برگزار شد با اشاره به سابقه فعاليت انتشارات سلمان فارسي اظهار داشت: از چندي پيش تصميم به ايجاد انتشاراتي گرفتيم كه ضمن حفظ استقلال خود از آثار فاخر در زمينه‌ دفاع جذاب و مستدل از اسلام، نظام اسلامي، تجليل از بزرگان، علما و مفاخر كشور و تاريخ پرافتخار ايران دفاع كند.

وي تاريخ شهرستان كازرون را درخشان توصيف و اضافه كرد: تصميم گرفتيم كه تاريخ پرافتخار شهرستان كازرون ثبت، ضبط و به صورت مكتوب از آن دفاع شود كه البته اين به معناي انكار تلاش‌هاي ارزشمند انجام گرفته در گذشته از سوي ديگران نيست كه در اين راستا در سال 1388 طرحي را به مسئولان استان فارس و شهرستان كازرون ارائه داديم.

مدير انتشارات سلمان فارسي با بيان اينكه در اين طرح محورهايي شامل انتشار مجموعه خاطرات انقلابيون كازرون، مجموعه كتاب‌هايي درباره‌ شهداي اين شهرستان، خاطرات رزمندگان كازروني، مضامين علمي و تاريخي خطبه‌هاي نماز جمعه‌ كازرون از ابتداي انقلاب تاكنون، معرفي علما و بزرگان كازرون، اسناد تاريخي مربوط به كازرون و نيز آثار فاخر نويسندگان كازروني را مشخص كرده‌ايم ادامه داد: اعلام كرديم كه در صورت حمايت مسئولان اين استان و شهرستان كازرون اين طرح را اجرا مي‌كنيم كه همچنان منتظر حمايت مسئولان هستيم.

صنعتي با بيان اينكه مسائل و مشكلات باعث نااميدي ما نشده است خاطرنشان كرد: از اين رو تصميم گرفتيم تا كار را آغاز كنيم تا شايد پس از انتشار برخي از آثار شاهد همراهي مسئولان نيز باشيم.

وي بيان داشت: انتشار كتاب باران و بوران به عنوان نخستين اثر ما در حوزه‌ كازرون با سرمايه‌گذاري مالي يكي از علاقمندان به ادبيات پايداري كازرون منتشر شد كه اميدواريم مورد استقبال مردم و حمايت مسئولان قرار گيرد.

مدير انتشارات سلمان فارسي گفت: مسئولان شهرستان كازرون آثار مربوط به اين شهرستان را مورد حمايت قرار دهند.

به گزارش خبرگزاري فارس مراسم رونمايي كتاب «باران و بوران» اثر محمد عارف صبح امروز با حضور هنرمندان، فرهنگوران، اصحاب رسانه و مسئولان كازرون در كانون رضوان اين شهر برگزار شد.

كتاب باران و بوران نوشته محمد عارف عضو هيئت علمي دانشگاه و استاد دانشگاه اراك، در موضوع طنز دفاع مقدس و با لهجه شيرين كازروني توسط انتشارات سلمان فارسي منتشر شده است.

در اين مراسم برنامه‌هاي متنوعي از جمله سخنراني ناشر، نويسنده، خاطره‌گويي دفاع مقدس، رونمايي كتاب و كنفرانس رسانه‌اي برگزار و كتاب "باران و بوران " با تخفيف ويژه عرضه شد.

در حاشيه اين مراسم محمد عارف نويسنده كتاب باران و بوران در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: جنبه‌هاي نمايشي اين اثر طوري است كه حركت، برانگيزانندگي، تصوير و ايجاز دارد و مي‌تواند نمايشنامه‌اي صحنه‌اي باشد.

وي با بيان اينكه در اين اثر از گويش كازروني و ادبياتي استفاده شده كه در تاروپود مردم وجود دارد افزود: براي ژرفانگرشدن اثر و رهايي از پهنانگري از وحدت فرهنگي استفاده شده و بين شهر و روستا نيز مرزي قرار نداده‌ايم.

استاد دانشگاه آزاد اراك با بيان اينكه كتاب خاك خنده ريز كه در سال 79 چاپ شده بود مورد بي‌مهري قرار گرفت اضافه كرد: از خاك خنده ريز كه يك پهنانگري كرده بوديم جدا شديم و به سمت نوشتن اثري با عنوان باران و بوران با ژرفانگري خاصي رفتيم.

عارف ادامه داد: در كتاب باران و بوران از درون گويش كازروني كلماتي بيرون آورديم كه مصور و برانگيزاننده باشد.

وي وجه تمايز اثر "باران و بوران " با ديگر اثرهاي كمدي را مربوط بودن آن به فرهنگ عامه مردم كازرون برشمرد و تصريح كرد: در اين اثر كمدي شخصيت نداريم و تلاش شده تا انسان‌هاي جدي را در موقعيت كمدي قرار دهيم.

نويسنده كتاب باران و بوران با بيان اينكه در اين اثر علاوه بر ديالوگ به آغازه، ميانه، پايانه نيز پرداخته شده است خاطرنشان كرد: پشت هر اپيزوت يك آغازه، ميانه و پايانه وجود دارد و تلاش كردم كه از روايتگري و نقل قول وقايع به گفت‌وگو بپردازم.

براساس گزارش خبرنگار فارس از كازرون، محمد عارف در سال 89 در ارزيابي‌هاي انجام شده به عنوان پژوهشگر برتر در رشته هنر دانشگاه آزاد اسلامي كشور شناخته شد.

ارائه و چاپ 11 مقاله در نشريات معتبر بين‌المللي «آي اس آي»، نشريات دانشگاه‌هاي جهان اسلام، نشريه علمي پژوهشي وزارت علوم، سخنراني در شش كنفرانس علمي خارج از كشور و اجراي هفت طرح پژوهشي ملي و بين‌المللي، چاپ كتاب، داوري در دو مجله خارجي، يك مجله دانشگاهي جهان اسلام و يك مجله علمي پژوهشي ايران از جمله دلايل معرفي اين پژوهشگر است.

وي همچنين در سال 88 به عنوان پژوهشگر برتر رشته‌هاي علوم انساني، علوم اجتماعي و هنر در استان مركزي شناخته شد.

به گزارش آنا، کتاب «باران و بوران» تألیف محمد عارف، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک، در زمینه طنز دفاع مقدس و با لهجه کازرونی نگاشته شده و توسط انتشارات سلمان فارسی به چاپ رسیده است.

محمد عارف، در حاشیه این مراسم در زمینه تألیف این کتاب گفت: این کتاب دارای جنبه‌های نمایشی بسیاری است به طوری که دارای حرکت، برانگیزانندگی، تصویر و ایجاز است و می‌تواند نمایشنامه‌ای صحنه‌ای باشد.

وی اظهار داشت: در نگارش این کتاب از لهجه و گویش کازرونی و ادبیات مردمی استفاده شده به گونه ای که متن کتاب به نوعی ژرف‌نگری و وحدت فرهنگی رسیده است. در این کتاب از کمدی شخصیت اثری نیست بلکه انسان های جدی در موقعیت‌های کمدی قرار می‌گیرند تا طنز کتاب طنز موقعیت باشد.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه مركزی، مراسم رونمايی كتاب «باران و بوران» تأليف «محمد عارف»، عضو هيأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اراك، با حضور هنرمندان، فرهيختگان، اصحاب رسانه و مسئولان كازرون در كانون رضوان اين شهر برگزار شد.

بنابراين گزارش، كتاب «باران و بوران» در زمينه طنز دفاع مقدس و با لهجه كازرونی نگاشته شده و توسط انتشارات «سلمان فارسی» به چاپ رسيده است.

اين گزارش می‌افزايد، در اين كتاب از كمدی شخصيت اثری نيست بلكه انسان‌های جدی در موقعيت‌های كمدی قرار می‌گيرند تا طنز كتاب طنز موقعيت باشد.

«محمد عارف»، در حاشيه اين مراسم در زمينه تأليف اين كتاب، گفت: اين كتاب دارای جنبه‌های نمايشی بسياری است به‌طوری كه دارای حركت، برانگيزانندگی، تصوير و ايجاز است و می‌تواند نمايشنامه‌ای صحنه‌ای باشد.

وی اظهاركرد: در نگارش اين كتاب از لهجه و گويش كازرونی و ادبيات مردمی استفاده شده به گونه‌ای كه متن كتاب به نوعی ژرف‌نگری و وحدت فرهنگی رسيده است.

سايت منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامي: مراسم رونمایی کتاب «باران و بوران» تألیف محمد عارف، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک، با حضور هنرمندان، فرهیختگان، اصحاب رسانه و مسئولان کازرون در کانون رضوان این شهر برگزار گردید.

بنابر همین گزارش، کتاب «باران و بوران» تألیف محمد عارف، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک، در زمینه طنز دفاع مقدس و با لهجه کازرونی نگاشته شده و توسط انتشارات سلمان فارسی به چاپ رسیده است.

محمد عارف، در حاشیه این مراسم در زمینه تألیف این کتاب گفت: این کتاب دارای جنبه‌های نمایشی بسیاری است به طوری که دارای حرکت، برانگیزانندگی، تصویر و ایجاز است و می‌تواند نمایشنامه‌ای صحنه‌ای باشد.

وی اظهار داشت: در نگارش این کتاب از لهجه و گویش کازرونی و ادبیات مردمی استفاده شده به گونه ای که متن کتاب به نوعی ژرف‌ نگری و وحدت فرهنگی رسیده است. در این کتاب از کمدی شخصیت اثری نیست بلکه انسان های جدی در موقعیت‌های کمدی قرار می‌گیرند تا طنز کتاب طنز موقعیت باشد.

برخی از کارهای علمی‌ پژوهشی وی عبارتند از: 11 مقاله در نشریات معتبر ISI، نشریات دانشگاههای جهان اسلام، نشریه علمی‌ پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سخنرانی در شش کنفرانس علمی خارج از کشور و اجرای هفت طرح پژوهشی ملی و بین‌المللی، چاپ کتاب، داوری دو مجله خارجی، یک مجله دانشگاهی جهان اسلام و یک مجله علمی‌ پژوهشی ایران می‌باشد و در سال 89 به عنوان پژوهشگر برتر رشته هنر دانشگاه آزاد اسلامی شناخته شد.

 

 

مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳