پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۷۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۰
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در كازرون:
به گزارش درخشنده خبرنگار كازرون‌نما، سيد محمد حسيني در كازرون با بيان اينكه در زمينه‌هاي مختلف از جمله تكميل يادمان مرحوم نصرالله مرداني به كازرون كمك مي‌كنيم، از تخصيص اعتبارات فرهنگي بيشتر به اين شهرستان خبر داد و تصريح كرد: اميدوارم كنگره سلمان فارسي نيز به زودي برگزار شود.
به گزارش درخشنده خبرنگار كازرون‌نما، سيد محمد حسيني پنجشنبه شب در اين كنگره كه در كازرون فارس برگزار شد افزود: نصرالله مرداني ،چشم اندازي از معاني و اصول انقلاب را بي حشو و زوائد معرفي كرد و درواقع مرداني؛ شعر انقلاب بود. 

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ، اين شاعر را بيانگر شعري ناب كه از حنجره انقلاب تراويد و صداي او فراگير شد ناميد و گفت: شعر استاد مرداني سرمشق و بنيادي استوار براي دانش آموزان مكتب او در روزهاي آغاز انقلاب و دفاع مقدس شد. 

حسيني بيان كرد: نصرالله مرداني با تلاش هاي خود در شعر انقلاب تحول ايجاد كرد و توجه او به مباني انقلاب و كلام وحي ، نوآوري و دين گرايي را دركنارهم گردآورد و ثابت كرد كه نوآوري بادين در ستيز نيست. 

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: نو آوري در شعر مرداني ، موجد اين سخن است كه انقلاب افزون بر نوآوري هاي سياسي و معنوي ، در بحث شعر و ادب هم بايد نوآور باشد تا از گزند طعنه دشمنان در امان بماند از اين رو مرداني بنيانگذار كنگره هاي دانشجويي بود كه اين كنگره ها محل نوآوري ادبي بوده است. 

حسيني بيان كرد: مرحوم مرداني هم در سرودن شعر و هم در آموختن به نوآوري دست زد و هيچ شاعري به اندازه او موفق نبوده است. 

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: شعر مرداني اين ويژگي را نيز دارد كه حكمت و عرفان مندرج در سروده هايش با حماسه هاي ديني منطبق است و با عرفان ناب انقلاب اسلامي سرشار شده است. 

حسيني افزود: در اين زمينه مي توان به غزل معروف او با عنوان من واژگون رقصيده ام اشاره كرد كه حضور عرفان ناب انقلاب را در آن مي توان ديد. 

حسيني با بيان اينكه در زمينه‌هاي مختلف از جمله تكميل يادمان مرحوم نصرالله مرداني به كازرون كمك مي‌كنيم، از تخصيص اعتبارات فرهنگي بيشتر به اين شهرستان خبر داد و تصريح كرد: اميدوارم كنگره سلمان فارسي نيز به زودي برگزار شود. 

وي بيان داشت: شهرستان كازرون داراي مفاخر و بزرگاني بوده و روحيه پايبندي به ارزش‌هاي اسلامي و تدين در مردم اين ديار مشخص است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: اميدوارم كنگره سلمان فارسي به زودي برگزار شود.

چهارمين كنگره ستيغ سخن ويژه گراميداشت مرحوم استاد نصرالله مرداني با موضوع ادبيات رهايي و مقابله با جنگ نرم روز 21 ارديبهشت ماه جاري كار خود را در شيراز آغاز كرد و پنجشنبه شب 22 ارديبهشت ماه جاري در كازرون و بر سر مزار اين استاد پايان يافت. 

در آيين پاياني دو كتاب بند هاي رهايي و نگاره هاي رهايي رو نمايي شد. 

نصرالله مرداني سال 1326 در كازرون فارس متولد شد و درسال 1382 در كربلا درگذشت . 

اشعار مرداني بيشتر در زمينه حماسي و انقلابي است و حماسه و غزل را پيوند داد و ابداع كننده اين سبك بود.كتاب خون نامه خاك اثر مرحوم مرداني در سال 1364 به عنوان كتاب برگزيده سال انتخاب شد. آرامگاه مرحوم مرداني در كازرون است. 

از آثار وي مي توان به كتاب هاي قانون عشق، خون نامه خاك، ستيغ سخن، چهارده نور ازلي، گل باغ آشنايي، حافظ از نگاه مرداني، آتش ني، قيام نور و سمند صاعقه اشاره كرد.
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۳
اذان صبح
۰۴:۵۲:۵۹
طلوع افتاب
۰۶:۱۹:۴۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۸
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۰۶
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۰۳