پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۵۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۹
وي با بيان اينكه دولت صد ميليادر بودجه فرهنگي را به استان فارس اختصاص داده و استاندار فارس نيز دو ميليارد آن را براي كازرون تخصيص مي دهد افزود: با گذشت نه ماه از اين تصميم هنوز اين بودجه به شهرستان كازرون نيامده است ومسئولان استان به جاي ترجيح دادن كارهاي فرعي بر اصلي، به وعده هاي خود عمل و اين بودجه را تامين كنند.
امام جمعه كازرون خواستار تامين بودجه فرهنگي اختصاص داده شده به شهرستان كازرون شد.
 
به گزارش كازرون نما حجت الاسلام محمد خرسند در خطبه هاي نماز جمعه كازرون با اشاره به سالروز تشكيل شوراي عالي انقلاب فرهنگي توسط امام راحل(ره) در سال 1363 اظهار داشت: اين شورا مهمترين شوراي فرهنگي كشور است و شوراهاي فرهنگي زير نظر آن هستند و جايگاه آن نيز بايد براي مردم بيان و توضيح داده شود.
 
وي با بيان اينكه دولت صد ميليادر بودجه فرهنگي را به استان فارس اختصاص داده و استاندار فارس نيز دو ميليارد آن را براي كازرون تخصيص مي دهد افزود: با گذشت نه ماه از اين تصميم هنوز اين بودجه به شهرستان كازرون نيامده است  ومسئولان استان به جاي ترجيح دادن كارهاي فرعي بر اصلي، به وعده هاي خود عمل و اين بودجه را تامين كنند.
 
خرسند با بيان اينكه برگزاري و اعتباركنگره بين المللي سلمان فارسي در كازرون از مصوبات سفر هيئت دولت بوده است اضافه كرد: درحالي كه در برخي زمينه  هاي ديگر پول هاي كلاني هزينه مي شود اما علي رغم همه پيگيري ها هنوز بودجه كنگره سلمان فارسي در اختيار قرار نگرفته است از اين رو مسئولان وزارت ارشاد و استانداري بايد جوابگو باشند و به قول خود عمل كنند.
 
وي بيان داشت: فرهنگ به ويژه فرهنگ ناب محمدي و ديني خرج دارد كه البته دولت و شخص رئيس جمهور نشان داده كه اهتمام دارند.
 
امام جمعه كازرون در ادامه با اشاره به مذاكرات ايران با كشورهاي 1+5 گفت: نميندگان جمهوري اسلامي با اقتدار و صلابت در اين مذاكره شركت كردند درحالي كه حريف  دست خالي و بدون انسجام بود و حرفي  نيز براي گفتن نداشت.
 
خرسند با بيان اينكه مذاكره نبايد اهرم فشار باشد خاطرنشان كرد: ملت ايران به مولايش امام حسين(ع) اقتدا كرده و زير بار حرف زور و زورگويان و مستكبران عالم نمي رود و دهان زورگويان را به زمين مي كوبد.
 
وي با اشاره به روز جهاني حقوق بشر ابراز داشت: افرادي درحالي كه خودشان بزرگترين ناقض حقوق بشر مي باشند مدعي حقوق بشر هستند.
 
امام جمعه كازرون با بيان اينكه تروريست ها در مهمترين مراكز بين المللي كرسي دارند ادامه داد: اين دوگانگي  در برخورد از حقوق بشر آبرويي براي حقوق بشر غربي به جا نگذاشته است و آن ها با چه رويي دم از حقوق بشر مي زند؟
 
خرسند در بخش ديگري از خطبه هاي نماز جمعه كازرون با اشاره به ايام محرم و با تاكيد بر برگزاري هرچه با شكوه تر عزاداري ها گفت: عزداري ها معرفت، اخلاص، ابهت و عظمت و هيئت هاي مذهبي به نظم و ترتيب در عزاداري توجه داشته باشنند و از اشعار، نوحه ها و روضه هاي مستند استفاده شود.
 
وي با تاكيد بر پاكيزه بودن محافل عزاداري از گناه و مظاهر آن و پرهيز از به كار بردن خرافات در عزاداري ها و مداحي ها، خواستار شركت كردن خواهران در مجالس عزاداري به عنوان عزادار شد و تصريح كرد: هيئت هاي مذهبي به احترام آخرين نماز امام حسين(ع) در ظهر عاشورا، عزاداري را تعطيل كنند و با اقتدا به اين امام بزرگوار نماز ظهر عاشورا را با شكوه به جا بياورند.
 

امام جمعه كازرون در بخش پاياني سخنان خود با گراميداشت ياد و خاطره شهيد محراب و معلم اخلاق حضرت آيت الله دستغيب اين شهيد را نمونه يك انسان مهذب  دانست كه به جرم دفاع از اسلام و ولايت به شهادت رسيد.

 
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۳
اذان صبح
۰۴:۵۲:۵۹
طلوع افتاب
۰۶:۱۹:۴۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۸
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۰۶
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۰۳