پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۵۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۶
همزمان با ترور و شهادت دكتر مجيد شهرياري؛
در جريان اقدام تروريستي امروز عوامل آمريكا و رژيم صهيونيستي، دكتر فريدون عباسي دواني استاديار پايه 20 و استاد نمونه كشوري در سال 86 و همسرش مجروح شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، عوامل آمريكا و رژيم صهيونيستي امروز در پي نااميدي از انتقال و فرار مغزهاي ايران به خارج، اقدام به حذف فيزيكي و ترور دو استاد بسيجي دانشگاه كردند كه يكي از اساتيد در دم به شهادت رسيد و استاد ديگر به اتفاق همسرش مجروح شدند.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، تروريست‌ها ابتدا اقدام به ترور استاد شهرياري و سپس اقدام به ترور استاد فريدون عباسي دواني در مقابل دانشگاه شهيد بهشتي كردند.

هر دو استاد به يك شيوه اما در محل هاي جداگانه و حوالي ساعت 7:45 مورد ترور قرار گرفتند. مكانيزم اقدام تروريست‌ها به اين شكل بود كه موتور‌سواران تروريست نزديك خودروي حامل استاد شده و با چسباندن يك بمب به ماشين از آن فاصله گرفته و سپس خودرو را منفجر مي كردند.

استاد دكتر مجيدشهرياري بلافاصله و درجا پس از انفجار پژوي 405 به مقام شهادت نائل شد و استاد فريدون عباسي دواني با همين شيوه در خودروي پژو 206مقابل دانشگاه شهيد بهشتي ترور شد. وي و همسرش بلافاصله به بيمارستان منتقل و تحت مداوا قرار گرفتند.

دكتر فريدون عباسي دواني استاديار پايه 20 و استاد نمونه كشوري در سال 86و معاون سابق دانشجويي دانشگاه شهيد بهشتي و از اساتيد بسيجي كشور است.
 
دكتر فريدون عباسي دوانيبه گزارش گروه سیاسی مشرق، ترور دکتر فریدون عباسی حوالی ساعت 8 صبح امروز انجام شد و بر اساس آخرین اخبار دریافتی، این استاد دانشگاه شهید بهشتی به بیمارستان انتقال پیدا کرده است.

همچنین انفجار بمبی در شمال تهران نیز منجر به شهادت دکتر مجید شهریاری شد. بر اثر این انفجار که در بلوار ارتش رخ داد دکتر منوچهر شهریاری شهید و همسر وی بشدت مجروح شد.

هر دو استاد ترور شده امروز توسط دو موتورسوار مورد سوء قصد قرار گرفتند.

دکتر مجید شهریاری عضو هیات علمی دانشکده مهندسی هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی که صبح امروز بر اثر یک انفجار مشکوک به شهادت رسید، همراه با دکتر مسعود علیمحمدی، دکترای فیزیک ذرات بنیادی و عضو هیات علمی دانشگاه تهران، از مشاوران ایران در پروژه مهم سزامی بودند.

برگزاری دوره‌هایی چون "کارگاه آموزشی آشنائی با کدهای محاسباتی راکتورهای هسته ای" از جمله سوابق دکتر شهریاری بوده است.

طرح سزامی (مرکز تابش سینکروترون برای تحقیقات و علوم کاربردی در خاورمیانه) مربوط به بهره‌برداری از یک دستگاه سینکروترون در منطقه است. سینکروترون دستگاهی است که دارای کاربردهای مختلفی در تحقیقات علوم بنیادی، فن‌آوری نانو، زیست‌فن‌آوری، باستان‌شناسی، علم ساختارشناسی، مهندسی مواد، محیط زیست، تهیه داروهای نوین و پزشکی است.

یکی از طرح های مهم دکتر شهریاری، طراحی‌های تئوریک مربوط به ساخت نسل جدید راکتورهای هسته‌ای است که بازتاب زیادی نیز در مراکز علمی جهان داشت.

نام دکتر فریدون عباسی نیز در قطعنامه 1737 شورای امنیت سازمان ملل نیز به عنوان یکی از افراد مرتبط با فعالیتهای هسته‌ای ایران ذکر شده و مشخص است که از مدتها قبل، برای حذف فیزیکی وی برنامه‌ریزی شده است.

دکتر فریدون عباسی دوانی که صبح امروز طی یک عملیات تروریستی در میدان دانشجو تهران مجروح شده و به بیمارستان انتقال پیدا کرده، از ابتدای انقلاب عضو سپاه پاسداران بوده و سه دور در جبهه جنگ عراق بر علیه ایران حضور داشته است وی بعد از جنگ دکترای فیزیک هسته ای گرفته است.

عباسی 52 ساله از متخصصین لیزری بود. فریدون عباسی ریاست گروه فیزیک در دانشگاه امام حسین سپاه پاسداران هم داشت ولی بندرت به این دانشگاه میرفت.

وی روز دهم اردیبهشت ماه 1386 توسط محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور به علت خدمات علمی به کشور، به عنوان استاد نمونه کشوری و 27 مهرماه امسال نیز در مراسمی در دانشگاه شهید بهشتی که با حضور پرویز داوودی و غلامعلی حدادعادل برگزار شد، مورد تقدیر قرار گرفت.

فریدون عباسی دوانی از سال 72 عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه امام حسین سپاه شده و در ادامه به ریاست دانشکده فیزیک این دانشگاه رسیده است.

هر دو استاد ترور شده امروز، عضو شورای مرکزی انجمن هسته‌ای ایران بوده اند که دکتر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان نیز سابقه عضویت در این انجمن را دارد و مقر آن نیز پژوهشکده کاربرد پرتو سازمان انرژی اتمی است.

 

مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷