پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۵۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۵
امام جمعه كازرون:
امام جمعه كازرون اقدامات فرهنگي و فرهنگ سازي را از راهكارهاي حفظ محيط زيست دانست.به گزارش خبرنگاركازرون نما حجت الاسلام محمد خرسند امشب در مراسم جشن روز محيط بان در كازرون با تبريك اين روز به محيط بانان و ميلاد امام رضا(ع) اظهار داشت: محيط بانان وظيفه مهمي را به عهده گرفته اند و از محيط زيست پاسباني مي كنند.
امام جمعه كازرون اقدامات فرهنگي و فرهنگ سازي را از راهكارهاي حفظ محيط زيست دانست.
 
به گزارش خبرنگاركازرون نما حجت الاسلام محمد خرسند امشب در مراسم جشن روز محيط بان در كازرون با تبريك اين روز به محيط بانان و ميلاد امام رضا(ع) اظهار داشت: محيط بانان وظيفه مهمي را به عهده گرفته اند و از محيط زيست پاسباني مي كنند.
 
وي اسلام را ديني جامع دانست و افزود: اسلام تمام ابعاد زندگي بشر اعم از مادي و معنوي را در نظر گرفته است به ويژه دستوراتي مبني بر حفظ محيط زيست و آسيب نرساندن به محيط زيست انسان داده است.
 
خرسند با بيان اينكه اسلام اهميت ويژه اي نسبت به حفظ محيط زيست، حفظ زيستگاه جانوران، آلوده نكردن آب ها، حفظ منابع طبيعي و قطع نكردن درختان داده است اضافه كرد: در زمان جهاد، پيامبر اكرم(ص) و اميرمومنان علي(ع) نسبت به آلوده نكردن آب رودخانه، قطع نكردن درختان و آسيب نرساندن به حيوانات تاكيد داشتند اين درحالي است كه يكي از حربه هاي دشمن آلوده كردن آب بود اما در سالام اين اقدامات نهي شده است.
 
وي، حفظ محيط زيست را امري ضروري برشمرد و خاطرنشان كرد: متاسفانه امروز بشر با دست خود محيط زيست را آلوده مي كند و با اين كار لطماتي را به زندگي خود وارد مي كند كه براي حفظ محيط زيست هم به قوانين لازم و هم به دستگاه هايي براي اجراي آن احتياج است.
 
امام جمعه كازرون در ادامه خواستار پيش بيني قوانين محكم و به روز از سوي مجلس شوراي اسلامي براي حفاظت از محيط زيست شد و بيان داشت: سازمان محيط زيست به نيروي انساني، امكانات و تجهيزات لازم مجهز شود و دستگاه قضايي و نيروهاي نظامي و انتظامي نيز پشتيباني كنند.
 
خرسند عدم اگاهي را يكي از دلايل لطمات وارد شده به محيط زيست عنوان و اضافه كرد: بايد كارفرهنگي كرد و سطح آگاهي مردم را بالا برد كه در اين راستا مجلات، جرايد، رسانه ها و صدا وسيما بايد كمك كنند.
 
وي با بيان اينكه تبليغات و فرهنگ سازي لطمات وارد شده به محيط زيست را كاهش مي دهد ادامه داد: كارفرهنگي، فرهنگ سازي و سپردن حفاظت محيط زيست به مردم از راه كارهاي حفظ محيط زيست است كه در اين راستا دستگاه هاي دولتي بايد پيشتاز باشند.
 
اين مقام مسئول بيان داشت: كار حفاظت از محيط زيست را بايد به مردم بسپاريم چرا كه هر كاري كه مردم در ان مشاركت داشته باشند به نتيجه مطلوب مي رسد.
 
خرسند با بيان اينكه حفاظت از محيط زيست نبايد به زيست قانوني و شرعي مردم و بشر لطمه بزند ابراز داشت: راه هاي استفاده  صحيح از محيط زيست را بايد آموزش داد و فرهنگ سازي كرد و نبايد از طبيعت براي گناه ومعصيت استفاده شود.
 
وي در ادامه با اشاره به صدور برخي مجوزها در شهرستان كازرون گفت: براي صدور مجوز ساخت مسجد بين راهي به بهانه حفاظت از محيط زيست با مشكلاتي مواجه شديم كه با پيگيري هاي انجام شده موفق به كسب مجوز شديم از اين رو بايد برنامه ريزي لازم انجام شود و كاري صورت نگيرد كه مردم از محيط زيست زده شوند.
 
امام جمعه كازرون در پايان خواستار تقويت سازمان حفاظت محيط زيست، تخصيص اعتبار كافي، امكانات و مجهز شدن اين سازمان به نيروي انساني بيشترشد.
 

مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۶
اذان صبح
۰۴:۴۹:۴۵
طلوع افتاب
۰۶:۱۷:۱۶
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۳۲
غروب آفتاب
۱۹:۴۳:۰۰
اذان مغرب
۲۰:۰۰:۰۴