پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۴۸۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۳
امام جمعه كازرون:
به گزارش اشرفي خبرنگاركازرون نما، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز كازرون با اشاره به مطلبي كه از سوي رئيس دفتر رئيس جمهور در اجلاس ايرانيان خارج از كشور بيان شد، اظهار داشت: اين حرف‌ها بسيار خطرناك است چرا كه هدف تفكر امام را زدن است و نبايد اجازه داده شود كسي مكتب اسلام را زير سئوال ببرد.
امام جمعه كازرون اظهارات اخير رئيس دفتر رئيس جمهور را ادامه شعار جمهوري ايراني دانست و گفت: رئيس جمهور مراقب اطرافيانش باشد.

به گزارش اشرفي خبرنگاركازرون نما، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز كازرون با اشاره به مطلبي كه از سوي رئيس دفتر رئيس جمهور در اجلاس ايرانيان خارج از كشور بيان شد، اظهار داشت: اين حرف‌ها بسيار خطرناك است چرا كه هدف تفكر امام را زدن است و نبايد اجازه داده شود كسي مكتب اسلام را زير سئوال ببرد.
 
وي با بيان اينكه ايران به بركت اسلام، انقلاب اسلامي و اهل بيت زنده شد، افزود: وطن‌دوستي از دستورات ديني است اما به حاشيه بردن اسلام درست نيست و نبايد با زدن برخي حرف‌ها آرامش جامعه را به هم زد.
 
خرسند با بيان اينكه موضع ما نسبت به دولت حمايتي و ناصحانه است و انتقاد را نيز داريم، اضافه كرد: انتظار داريم رئيس جمهور مراقب اطرافيانش باشد چراكه اگر مراقب نباشد او را خراب مي‌كنند.
 
وي با اشاره به اينكه از اطرافيان رئيس جمهور و خود ايشان انتظار داريم مطلبي را كه با قانون اساسي و اسلام مغاير است گفته نشود ادامه داد: اظهارات اخير رئيس دفتر رئيس جمهور در اجلاس ايرانيان خارج از كشور ادامه همان شعار نه شرقي، نه غربي، جمهوري ايراني است.
 
اين مقام مسئول بيان داشت: اين صحبت‌ها و مواضع ملي‌گرايي است و اسلام و امام نيز با ملي‌گرايي مخالفند. خرسند شعار نه شرقي، نه غربي، جمهوري ايراني را برخاسته از اردوگاه ملي‌گراها دانست و تصريح كرد: امروز ملي‌گراها به دنبال برگشت به قدرت هستند و حتي حرف‌هايشان را از زبان برخي افراد به عنوان خودي مي‌زنند.
 
وي در دامه با اشاره به سالروز كودتاي آمريكايي، انگليسي 28 مرداد در سال 1332 گفت: 28 مرداد يادآور كودتاي ننگين و سياهي است كه شيريني ملي شدن صنعت نفت را در كام ملت ايران تلخ كرد. 
 
امام جمعه كازرون با بيان اينكه پس از قيام آيت‌الله كاشاني كه نتيجه آن نخست‌وزيري مصدق بود، اما متاسفانه مصدق بعد از نخست‌وزيري بناي ناسازگاري و اختلاف با آيت‌الله كاشاني را گذاشت، خاطرنشان كرد: مصدق بدون توجه به نقش روحانيت به ويژه آيت‌الله كاشاني شعار جدايي دين از سياست را سرداد، روحانيون را به حاشيه برد و سلطنت‌طلب‌ها و ملي‌گراها را به قدرت رساند.
 
خرسند با بيان اينكه روحانيت ملت را به صحنه مي‌آورد اما ملي‌گراها نتيجه را خراب مي‌كردند، ابراز داشت: پس از انقلاب نيز مي‌خواستند همين كار را بكنند كه امام اجازه نداد. وي 28 مرداد را نماد سلطه‌طلبي و دخالت آمريكا دانست و افزود: هوشياري امام راحل اجازه نداد قضاياي 28 مرداد تكرار شود. امام جمعه كازرون در بخش ديگري ازخطبه‌هاي نماز جمعه امروز اين شهر با اشاره به سالروز پيروزي حزب‌الله لبنان بر رژيم صهيونيستي در جنگ 33 روزه گفت: در اين جنگ براي نخستين‌بار افسانه شكست‌ناپذيري رژيم صهيونيستي به دست جوانان مومن، شيعه و ولايت‌مدار شكسته شد و هنوز رژيم صهيونيستي در وضعيت و موقعيت ضعيف و انفعالي از آن شكست قرار گرفته است.
 
خرسند با بيان اينكه سيدحسن نصرالله با هوشياري دست رژيم صهيونيستي را رو كرد، اظهار داشت: رژيم صهيونيستي به بهانه ترور رفيق حريري به دنبال فتنه داخلي در لبنان بود اما تصاوير و نقشه‌هايي از رژيم صهيونيستي به دست آمد كه نشان داد اين ترور كار اسرائيل بوده است.
 
وي در ادامه با گراميداشت سالروز بازگشت آزادگان به ميهن اسلامي بيان داشت: آزادگان دستاوردهاي دوران اسارت را حفظ كنند و در دفاع از انقلاب و دستاوردهاي آن مانند هميشه پيشتاز باشند. نماينده ولي فقيه در كازرون در بخش ديگري از سخنان خود در نخستين نماز جمعه كازرون در ماه مبارك رمضان گفت: ماه رمضان توفيقي است كه خداوند در اختيار بندگانش قرار داده و بايد حرمت آن نيز رعايت شود.
 
خرسند در ادامه خواستار جلوگيري از روزه‌خواري و برخورد با روزه‌خواران از سوي دستگاه‌هاي مسئول به ويژه نيروي انتظامي، دادگستري و مجامع امور صنفي شد و خاطرنشان كرد: شكستن حرمت ماه رمضان به‌طور عمد توسط برخي افراد شايسته مملكت اسلامي نيست.
 
وي با بيان اينكه نبايد عده‌اي بي‌شرمانه روزه‌خواري كنند، ادامه داد: البته تدابيري انديشيده شده است و انتظار مي‌رود كه با مصاديق روزه‌خواري به شدت برخورد شود. امام جمعه كازرون با تاكيد بر كمك به فقرا و محرومان اضافه كرد: اگر به فقرا و محرومان به ويژه در ماه مبارك رمضان كمك كنيم در واقع به خودمان كمك كرده‌ايم.
 
خرسند ابراز داشت: همان‌طور كه حضرت علي (ع) به صورت ناشناس به فقرا كمك مي‌كرد ما نيز بايد درخانه فقير را بزنيم و نبايد منتظر باشيم تا فقير درخانه ما را بزند. وي با بيان اينكه بايد از فرصت ماه مبارك رمضان در راه تبليغ دين و معارف اسلام استفاده بيشتري شود، عنوان داشت: مساجد را بايد رونق دهيم و در جماعت و جلسات قرآن مشاركت بيشتري داشته باشيم. امام جمعه كازرون خاطرنشان كرد: ائمه جماعت نيز از اين فرصت استفاده كرده و فقط به نماز جماعت اكتفا نكنند و به بيان اسلام و معارف و تشكيل جلسات معنوي بپردازند.
 
 
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۵
0
0
in ezharat ke tazegi nadareh
fekr konam ta chind sale dige khode maghame moazzame rahbari , bayad az aghaye ahmadi nejad khahesh konand ke jeloo aghaye nashai ro begirand.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۳۰
اذان صبح
۰۴:۳۶:۵۹
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۰۷
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۵
غروب آفتاب
۱۹:۵۱:۴۹
اذان مغرب
۲۰:۰۹:۲۴