پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۴۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۹
سرپرست فرمانداري كازرون:
به گزارش اشرفي خبرنگاركازرون نما، مرتضي شريفي به همراه همت محمدي رئيس اداره ميراث فرهنگي و گردشگري كازرون در بازديد از مجموعه تاريخي بيشاپور و نقش‌هاي برجسته تنگ چوگان اين شهرستان اظهار داشت: مجموعه تاريخي بيشاپور به عنوان يك ميراث ارزشمند از ظرفيت‌هاي بسيار خوبي براي توسعه صنعت گردشگري برخوردار است.
سرپرست فرمانداري كازرون گفت: شهرستان كازرون از قطب‌هاي گردشگري كشور و جنوب استان فارس است و ظرفيت تبديل به قطب گردشگري را دارد.

به گزارش اشرفي خبرنگاركازرون نما، مرتضي شريفي عصر امروز به همراه همت محمدي رئيس اداره ميراث فرهنگي و گردشگري كازرون در بازديد از مجموعه تاريخي بيشاپور و نقش‌هاي برجسته تنگ چوگان اين شهرستان اظهار داشت: مجموعه تاريخي بيشاپور به عنوان يك ميراث ارزشمند از ظرفيت‌هاي بسيار خوبي براي توسعه صنعت گردشگري برخوردار است.
 
وي با بيان اينكه اين ارزش‌ها كه در نوع خود در طول عصرهاي گذشته شكل گرفته است و امروزه بقاياي آن را با شكوه بسيار مشاهده مي‌كينم افزود: با توجه به وجود شش نقش برجسته از دوره ساساني مي‌توان از اين افتخارات براي توسعه اقتصادي و فرهنگي شهرستان كازرون استفاده كرد.
 
شريفي با بيان اينكه اين نقش برجسته‌ها به تعبير مقام معظم رهبري نشان دهنده غلبه و پيروزي ايرانيان بر دنياي غرب به حساب مي‌آيد، اضافه كرد: به نظر مي‌رسد ظرفيت‌هاي موجود آنچنان كه بايد شناخته نشده و ما اين آمادگي را داريم كه با هماهنگي سازمان ميراث فرهنگي در راستاي استفاده بسيار خوب و معرفي آن به ايرانيان و ساير اقوام و ملت‌ها گام موثري برداريم.
 
وي بيان داشت: با توجه به نزديكي مجموعه تاريخي بيشاپور با بقعه متبركه امام‌زاده سيدحسين (ع) و نقش تاثيرگذار مذهبي اين بقعه، مي‌توان با ايجاد تاسيسات خدماتي در فاصله اين دو مكان بر ميزان گردشگر در اين منطقه افزود. سرپرست فرمانداري كازرون با اشاره به منطقه نمونه گردشگري تنگ چوگان خاطرنشان كرد: اين منطقه در مرحله مطالعات امكان‌سنجي است و پس از واگذاري به سرمايه‌گذار مي‌تواند موجب ايجاد يك تحول بزرگ در توسعه گردشگري منطقه شود. شريفي در ادامه از موزه تاريخي شهر بيشاپور بازديد كرد.
 
شهر تاريخي بيشاپور در فاصله 23 كيلومتري غرب كازرون، در حاشيه رودخانه شاپور قراردارد كه به دستور شاپور اول ساساني دومين پادشاه سلسله ساسانيان ساخته شده و تاريخ ساخت آن براساس كتيبه پهلوي ستون‌هاي يادبود مربوط به سال 262 ميلادي است.
 
اين شهر تاريخي با وسعتي نزديك به 200 هكتار شامل سه بخش است كه بخش نخست يا اصلي توسط يك حصارو ديوار سنگي محصور بوده و بناهاي حكومتي و مذهبي مانند تالار تشريفات، كاخ والرين، ايوان، حياط موزاييك و معبد آناهيتا را شامل مي‌شود. بخش دوم كه قسمت حفاظتي و نگهباني شهر بوده، شامل قلعه‌اي به ‌نام قلعه دختر است كه از طرف شمال شهر بر سينه كوه شاپور قرارگرفته است. بخش سوم نيز شامل بناهايي مانند مدرسه اسلامي دوره آل بويه، مسجد جامع، حمام‌هاي بيشاپور و بناي يادبود يا ستون‌هاي يادبود است. 
 
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۹
اذان صبح
۰۴:۵۷:۳۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۳:۱۵
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۱۸
غروب آفتاب
۱۹:۳۸:۳۴
اذان مغرب
۱۹:۵۵:۲۳