پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۴۷۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۵
مهندس شريفي (سرپرست فرمانداري كازرون):
این که می گویند بلاتکلیف خیر! ما تکلیفمان مشخص است و آن هم خدمت به مردم کازرون و تلاش در جهت شکوفایی و تعالی کازرون است. قبلا هم عرض کردم که چه یک روز ما در کازرون باشیم و چه یک سال.
مهندس شريفي سرپرست فرمانداري كازرون در گفتگو با خبرنگار كازرون نما به ارائه‌ي گزارشي از تلاش هاي خود براي حل برخي مسايل و مشكلات شهرستان پرداخت. اين مصاحبه چهارشنبه‌ي گذشته انجام شده است.
 
مصوبات نيمه كاره
 
وي در پاسخ به پرسشي مبني بر نيمه كاره ماندن برخي مصوبات سفرهاي دولت و مقام معظم رهبري گفت: «ما برای بررسی این امر کمیته‌ای را با عنوان کمیته‌ي پیگیری مصوبات سفرهای هیات دولت و مقام معظم رهبری (مدظله) راه اندازی کرده ایم که اولین جلسه‌اش را یک شنبه‌ي آینده برگزار خواهیم کرد تا از این راه آسیب شناسی‌ای داشته باشیم بر عملکرد ادارات مرتبط با این مصوبات و چرایی عدم موفقیت در انجام این مصوبات تا اگر هر نوع مشکلی داشته باشند تلاشی داشته باشیم در جهت رفع آن ها.» وي اعضای اين کمیته را رؤساي ادارات مرتبط با مصوبات و کارشناس مطلع معرفي كرد.
 
مسكن مهر
 
سرپرست فرمانداري كازرون درباره‌ي وضعيت طرح مسکن مهر در كازرون گفت: «اولا پروژه‌های مسکن مهر از نظر پیشرفت فیزیکی خیلی ضعیف است و پیمانکارهایش نیز پیمانکارهای قدری نیستند. این چنین پروژه‌هایی باید کارگاهش فعال باشد. من هم دو هفته پیش و هم پریروز براي بازديد از اين پروژه‌ رفتم اما متأسفانه بعضی هایشان در اين فاصله خیلی پیشرفتی نداشتند لذا از آن ها خواستیم که بیایند و امروز ساعت 8 جلسه ای داشته باشیم که اولتیماتوم آخر را بهشان بدهیم و اگر نمی توانند آن طور که ما می خواهیم عمل کنند عذرشان را بخواهیم.»
 
وي در پاسخ به پرسش خبرنگار كازرون نما درباره‌ي ساخت مسكن مهر بر محل آب شرب شهري گفت: «آن یک زمینش هست که 7/1 هکتار هست که به شرطی در آنجا کار شروع می شود که شبکه فاضلاب به نحوی طراحی شود که جذب زمین نشود. به وسیله سپ تیک تانک که جمع شود تا جذب زمین نشود که اگر خطر آن با این نوع طراحی برطرف شود ما کار را شروع می کنیم. البته در فاصله‌ی خیلی کمی از همین زمین ها منظقه مسکونی واقع است که در صورت صحت این خطر این ها هم می توانند این آلودگی را ایجاد کنند، البته اگر  این مشکل حل نشود به همان کاربری فضای سبز بازگردانیده می شود. ببینید این یک بحث فنی هست و به لحاظ فنی طراح باید بیاید جواب بدهد که آیا خطری برای سفره‌ي آب زیر زمینی دارد یا خیر . البته ما استعلام هم کردیم از منابع آب که نوشته اند که هیچ خطری ندارد و مشکلی به وجود نمی آید.»
 

وي درباره وضعيت جغرافيايي مابقی زمین ها گفت: «یک زمینی داریم که روبروی هتل نصرپور هست این هم پیگیر هستیم و دیروز هم صحبت کردیم که ان شاالله یك مقداریش آن جا تامین شود که حدودا 5 هکتاری هست. یه قطعه زمین دیگر داریم مربوط به ارتش است حدودا 3 هکتاری هست که آن هم صحبتش را با جهاد کشاورزی انجام داده ایم با توجه به این که زمین کشاورزی نامرغوب هست که اگر این 8 هکتار را بتوانیم حل کنیم بخش عمده‌ي مشکل مسکن مهر حل خواهد شد. البته 3 هکتاری که مربوط به جهاد کشاورزی هست زودتر از آن 5 هکتار خواهد بود. آن 5 هکتار هم مصوبه اش را در شیراز پیگیری کرده ایم که مشکلش حل شده است که از این به بعد باید وارد پیگیری مراحل اداری اش بشویم.»
 
مهندس شريفي در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبني بر پي‌گيري سخنان وزراي سابق و جديد مسکن و شهرسازی در ارتباط با خرید زمین برای مسکن مهر کازرون گفت: «آن ها خرید کردند اما متاسفانه یک مشکلاتی پیش آمده که در صددیم این مساله را هم حل کنیم. اگر مشکل آن زمین هم حل شود تا حدود زیادی مشکل مسکن مهر کازرون حل خواهد شد. این زمین ها که یکی دوتایش رایگان هست مابقی اش را هم پی‌گیریم که خریداری کنیم البته با قیمت مناسب و نه هر قیمتی که صاحبان زمین می گویند.
 
ما یک موردی که خیلی رویش تاکید داریم از این حیث که خیلی ها می گویند مسکن مهر خیلی نظارتی بر رویش نمی شود و این بساز و بفروش ها خانه‌ی بی کیفیتی را تحویل مردم می‌دهند این هست که حتما کنترل شود و نظارت ویژه ای بر آن صورت بگیرد و چندین ناظر داشته باشد. یك ناظری شهرداری دارد یك ناظر هم نظام مهندسی کازرون دارد و یک نظارت عالی هم نطام مهندسی استان دارد و خود مسکن و شهرسازی هم نظارت دارد که ان شاالله این ها فعال شوند تا خانه هایی با زیبایی هر چه تمام تر و استحکام هر چه بیشتر تحویل مردم شریف کازرون شود.
 
نکته‌ی دیگری که ما به پیمانکارها اصرار داریم این هست که کارگاهشان فعال شود و اکیچ های مختلف بیایند و  بر طبق یک برنامه زمان بندی شده صورت بگیرد که مثلا تا دو ماه آینده فونداسیون این پروژه ها انجام شود در فلان تاریخ ستون ها علم می شود و ... تا انتهای کار به صورت زمان بندی به ما اعلام شود تا ما هم بتوانیم ارزیابی دقیقی داشته باشیم و مدیر پروژه بتواند بر این اساس پیشرفت فیزیکی را کنترل کند که متاسفانه این پروژه ها تا کنون برنامه زمان بندی نداشته است و به صورت دیمی کار می شده است و توجه دقیقی به مسایل فنی ندارند که این را ما تأکید داریم.»
 
بودجه‌ي فرهنگي
 
مهندس شريفي در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر قول استانداري فارس براي تخصيص بودجه 2 میلیاردی فرهنگي گفت: «بودجه فرهنگی اون عددی که گفته بودند نیست. یک اعتباری برای کل استان گذاشته اند و هنوز هم ابلاغ نشده است که قرار بر این است که تخصیص داده شود. بخشی مربوط به حوزه های علمیه هست و مقداری هم تربیت بدنی و بخشی هم فعالیت های فرهنگی هزینه‌ای. اون مقداریش که بودجه عمرانی است جدا و مقداریش که بودجه های فرهنگی هزینه ای هست جدا. هنوز ابلاغ نشده که اگر ابلاغ شود بر اساس همان شرایطی که ما قبلاً در کارگروه فرهنگی اجتماعی عرض کردیم باید با توجه به نیازمندی هایی که شهرستان کازرون دارد مثل پروژه های عمرانی که داریم سریعتر اجرا شود کتابخانه هایی داریم، فرهنگسرای زنده یاد مردانی را داریم. در بحث هزینه ای هم ما کنگره بین المللی سلمان فارسی را داریم، هفته کازرون را داریم، یادواره شهدا را داریم و بسیاری از برنامه های دیگر که این ها را قرار شد از طریق تهران پیگیری شود که هرچه سریعتر حل شود و ما هم پی‌گیریم که اعتبار کازرون ویژه باشد. البته تا کنون به هیچ شهرستانی بودجه ای پرداخت نشده است.»
 
وي در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبني بر اينكه «شما از یک طرف می فرمایید که بودجه کازرون آن قدر نیست و از یک طرف دیگر می فرمایید که تلاش می کنید که این بودجه ویژه باشد.» گفت: «آن 2 میلیاردی که گفته اند هر شهرستان 2 میلیارد نیست.»
 
شريفي همچنين در پاسخ به خبرنگار ما كه قول استانداري مبني بر اينكه در صورت جذب 500 میلیون سرمایه‌ي فرهنگی خصوصی بودجه‌ي فرهنگي كازرون به 3 میلیارد هم ارتقا پیدا مي‌کند را يادآور شد» گفت: «شاید بیشتر هم بشود. هنوز چیزی تصویب نشده است و بر اساس یک سری پارامترهایی قرار است تخصیص داده شود و با توجه به شرایطی که کازرون دارد سهمش ویژه هست و چه بسا بیشتر هم بشود ولی آن عدد دو میلیاردی که گفته اند ملاک نمی باشد.»
 
ورزش كازرون
 
سرپرست فرمانداري كازرون در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر توجه به مشكلات ورزشي كازرون و به خصوص مشكلات مالي تيم هندبال گفت: «ما یک کمک جزیی از آن چیزی که در اختیار خودمان هست انجام داده ایم (دو میلیون تومان) ولی مشکلشان با این مسایل حل نمی شود و باید حتما یک پشتوانه ی مالی و یک اسپانسری داشته باشند و موسسه ای و شرکتی و یا کارخانه ای باید این حمایت را بر عهده بگیرند که هم تبلیغی باشد برای آن شرکت و هم کازرون از این حیث که کازرون فلان شرکت و کارخانه را دارد . از این نظر کازرون در این زمینه مطرح شود و هم زمینه ای برای رشد جوانان با استعداد و ورزشکار کازرونی فراهم شود تا از این راه به مدارج بالاتر و تیم های ملی در رده های مختلف راه پیدا کنند تا برای کازرون افتخاری باشد. این لازم هست که اسپانسر مالیش پیگیری شود که ما برنامه هایی در این رابطه داریم و پیگیری هایی را با چند شرکت و کارخانه داریم انجا می دهیم و در سطح استان هم پی‌گیر هستیم تا این مشکل را حل کنیم با توجه به این تیم در استان و در استان های جنوبی هم تنها تیم هست و لذا باید نگاه ویژه ای در این رابطه داشته باشیم و اگر ما می خواهیم جنوب کشور در لیگ هندبال نماینده داشته باشد باید این تیم را تقویت کنیم که برنامه هایی در این رابطه داریم که امیدواریم به سرانجام مطلوبی برسد.»
 
وي همچنين درباره‌ي وضعيت استخر سرپوشيده‌ي كازرون گفت: «استخر آب گیری شده چون همین امر حدود یک و نیم روز طول می کشد و ما هم نماینده ای برای نظارت فرستادیم و این مهم صورت گرفته است. در ادامه پیگیری کردیم و به مسئول محترم تربیت بدنی اعلام شد که سانس هایش را اعلام کند و استخر شروع به کار نماید و هم خانم ها و آقایان بتوانند استفاده کنند. ما این مساله را پیگیری می کنیم و یک مامور گذاشتیم که این امر را پیگیری و اعلام نماید. البته نكته‌ي ديگري كه باعث تاخير در راه اندازي استخر شده، طي كردن مراحل قانوني براي بيمه كردن استخر است.»
 
صنعت و معدن كازرون
 

مهندس شريفي درباره‌ي مصوبات مربوط به صنعت و معدن در كازرون گفت: «ما 3 شهرک صنعتی داریم. یکی شهرک بالاده، قائمیه و کازرون. این‌ها جزو مصوبات بوده که پیگیری شایسته‌ای نشده بود که ما در صدد هستیم تا در هفته‌ی بعد کارهاش انجام شود. ما سه نفر را مامور کردیم که بخشدارهای بالاده و قائمیه و بخش مرکزی هستند که پی‌گیر مسایل این سه شهرک باشند که حالا اگر بحث زمینش هست، بحث انشعاباتش هست ما پیگیر باشیم تا مشکلش حل شود تا هر چه زودتر شاهد کلنگ زنی این شهرک‌های صنعتی باشیم که زمینه‌ی حضور صنعتگرانی را در کازرون به وجود بیاوریم و مشکل بیکاری جوانان این شهرستان را تا حدود زیادی حل کنیم.

برای این که صنعت هم پشتوانه ای داشته باشد رایزنی کردیم با مدیر عامل بانک صنعت و معدن استان تا یک شعبه از این بانک را در کازرون داشته باشیم که می گویند ما برای این که بیاییم کار را در کازرون استارت بزنیم نیازمند این هستیم که یک جایی را در کازرون به صورت رایگان و یا با هزینه ی کمی به ما بدهند که ما بیاییم ابتدا شعبه بانک افتتاح شود و راه بیفتد تا بعدا ساختمانش تامین شود که حالا این امر نیاز به همکاری مردم دارد تا شرایط فراهم شود تا صنعتگران یک پشتوانه ی اقتصادی هم داشته باشند تا کار به رونق برسد.»
 
وي همچنين درباره‌ي "منطقه ویژه اقتصادی كازرون" كه جزو مصوبات سفرهاي استاني دولت بود، گفت: «این ها را در جلسه‌ي بررسی مصوبات همه را مطرح می کنیم تا معلوم شود که آقایان چه کارهایی را انجام دادند و وضعیت مصوبات را پیشرفت فیزیکی اش که معلوم شد ما یک گزارشی خواهیم داد چون قرار بوده یک آسیب شناسی داشته باشیم که علت این که کار پیش نرفته چی بوده آیا مشکل مدیریتی داشته است، مشکل اعتباری داشته و یا اجتماعی که ما این ها را بررسی می کنیم و اعلام خواهیم کرد.»
 
انتقال بودجه پایگاه پژوهشی پریشان به شيراز
 

مهندس شريفي در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر انتقال بودجه پایگاه پژوهشی پریشان به شيراز گفت: «همان روز اولی که ما آمدیم به ما اعلام کردند که جابجایی هایی صورت گرفته است. همان طور که مستحضرید این مساله از مصوبات سفر دوم بوده است که یک پژوهشکده‌ای برای پریشان تاسیس شود ولی بعد نامه نوشته اند که این باید برود شیراز. این مورد هم با این که روز اولی بود که ما کازرون آمده بودیم سریع یکی از همکارانمان را مامور کردیم که مصوبه قبلی را بیاورد و علت جابجایی را از استان بخواهد و از طریق استانداری هم بخواهیم که علت این که مصوبه دولت بعد از ابلاغ تغییر کرده است چه بوده است. الان در ابتدای کار هستیم.»
 
بلاتكليف نيستم
 

سرپرست فرمانداري كازرون همچنين نظر خود درباره‌ي تعبير «شكستن ركورد بازديدهاي سرزده از سوي بلاتكليف ترين مسئول كازرون» از سوي يكي از نشريات شهرستان گفت: «این که می گویند بلاتکلیف خیر! ما تکلیفمان مشخص است و آن هم خدمت به مردم کازرون و تلاش در جهت شکوفایی و تعالی کازرون است. قبلا هم عرض کردم که چه یک روز ما در کازرون باشیم و چه یک سال. آن چیزی که ما وظیفه مان است و از دستمان بر می آید را باید انجام دهیم و نباید کم کاری کنیم و یک مدیر هم برای این که بخواهد تصمیم گیری کند باید از وضعیت حیطه مسئولیتی‌اش اطلاع دقیق داشته باشد و این که بخواهد در اتاق پشت میزش بنشیند این مدیر موفقی نخواهد بود. ما هم مثل بقیه مدیران ساعت کار اداری مان را در اداره مان کار می کنیم و ساعت استراحتمان را می رویم میان مردم و در بخش ها و روستاها و سرکشی می کنیم و با مشکلات شهرستان از نزدیک آشنا می شویم. چرا که برخی از مواقع به گزارشاتی که برای ما می آورند، نمی شود اعتماد کرده و مبنای تصمیم گیری قرار داد و چه بسا این ها چیزی بگویند و واقعیات چیزی دیگر.»
 
سد نرگسي
 
وي همچنين درباره‌ي وضعيت سدنرگسي و مسايلي كه در اين باره در برخي رسانه‌ها مطرح شده، گفت: «این‌ها که دارند کارهای اجراییش را انجام می‌دهند و بحثی نشده است. حالا در مطبوعات مسایلی مطرح شده است که در این رابطه خیلی وارد بحث نمی‌شویم. کارهایی که در استان دارد صورت می‌گیرد بنا بر این هست که سد نرگسی به اتمام برسد و دوستان مجری این طرح هم به تازگی تجدید کارگاه کرده اند و ما هم حمایت می کنیم و به روال خودش دارد پیش می رود. و این که به دلیل این که در مطبوعات مسایلی مطرح شده است ما نمی توانیم به استناد آنان بیاییم و جواب بدهیم و باید روال اداریش طی شود و ما بتوانیم در چارچوب ضوابط کارمان را انجام بدهیم.»
 
قرارگرفتن كازرون در رديف شهرهاي گرمسيري
 

سرپرست فرمانداري كازرون در پاسخ به پرسش ديگري درباره‌ي قرارگرفتن كازرون در رديف شهرهاي گرمسيري گفت: « کازرون در این رابطه مصوبه هیات دولت داشته باشد. خیلی از مشکلات کازرون را با بررسی مصوبات 3 سفر هیات دولت و سفر مقام معطم رهبری و برآورد میزان پیشرفت آن ها و چرایی این عدم پیشرفت و تلاش در جهت حل مشکلات آن ها (حال از هر کدام از سه نوع مشکلی که گفتم باشد) بسیاری از مشکلات کازرون حل خواهد شد. یعنی مشکلات کازرون اکثریتشان در مصوبات آمده لکن پیگیری نشده است. بخشی از این ها استانی بوده و باید از اعتبارات استانی در این رابطه فعالیتی صورت می گرفته است بعضیش شده و بعضی هم نشده که این ها را باید پیگیری بکنیم که ان شالله این کارگروه که تشکیل بشود با توجه به هفتگی بودن جلساتشان امیدواریم که مصوبات به سرانجام خوبی برسند.»
 
حمايت از فعاليت‌هاي فرهنگي
 

وي در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر لزوم حمايت از نیروهای فرهنگی فعال در كازرون گفت: «ما برای کانون‌های فرهنگی مساجد یک اعتباراتی در 2 درصد نفت و گاز کازرون برنامه ریزی کردیم که ان شاالله کمک ویژه ای بشود. برای یادواره کمک ویژه ای بشود. برای تباراتی در 2 درصد نفت و گاز کازرون برنامه ریزی کردیم ره شهدا هم اعتباری معادل 30 میلیون گذاشته شده است که ان شاالله با توجه به این که در سال 1390 ما یادواره سرداران و شهدای استان را داریم ما هم در کازرون باید یک برنامه ای داشته باشیم. البته شاید ما تنها شهرستانی باشیم که برای یادواره شهدا از محل 2 درصد نفت و گاز اعتبار گذاشته ایم. من پیگیری‌يی که کردم از چند شهرستان سئوال کردم در این زمینه اعتباری نگذاشتند. حالا ممکن است از از 26 شهرستان کسی هم همچین کاری کرده باشد ولی از شهرستان های همجوار هیچ کدام چنین توجهی نداشته اند که امیدواریم از جاهای دیگر هم کمک بگیریم برای فعالیت‌های فرهنگی تا حمایت شایسته ای از فعالان و فعالیت های فرهنگی شهرستان داشته باشیم. یک مورد دیگری که ما در پیش داریم بحث هفته جوان هست که این را ما متولی خاصی برای بحث جوانان در شهرستان کازرون نداشتیم که ما خودمان باید یه برنامه ویژه‌ای داشته باشیم برای روز جوان. مورد دیگر این که چند نفر از جوانان نخبه شهرستان را در زمینه های مختلف ما می خواهیم به استان معرفی کنیم.»

  
 
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
-
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۸
0
0
به نظر من استانداري بايد ايشان را به عنوان فرماندار كازرون منصوب كند. چون
1- با توجه به پركاري وي و تلاش مضاعفي كه براي حل مشكلات كازرون انجام مي‌دهد انتصاب وي مي تواند ذهنيت منفي برخي از همشهريان را نسبت به اهالي محترم نورآباد عوض كند. اين عده از همشهريان وقتي ببينند كه يك نيروي پركار نورآبادي با تمام وجود براي حل مشكلات كازرون تلاش مي كنم باور منفي آنها عوض خواهد شد.
2- گرچه قضاوت درباره عملكرد ايشان الان زود است اما اگر همين حالت كار و تلاش مضاعف وي ادامه داشته باشد قطعا آينده خوبي در انتظار كازرون خواهد بود.
3- انتصاب شخص ديگري (غير از ايشان) به عنوان فرماندار كازرون باعث شكل گيري شدن يك فرهنگ غلط خواهد شد و عده اي تصور خواهند كرد كه مي توانند با رفتارهاي غيرقانوني خواسته هاي خود را عملي كنند.
4- خوشبختانه امام جمعه محترم هم در خطبه ها اعلام كرده اند كه «بنایم دخالت مستقیم در عزل و نصب‌ها نیست...اصراری هم ندارم که چه کسی فرماندار بشود یا نشود. شاخصه‌ها مهم است. حالا مسئولین خواستند مشورت بکنند، مشورت می‌کنیم یا نخواستند هم مشورت کنند، نمی‌کنیم...برای بنده چه تفاوتی می‌کند که این فرماندار باشد یا نباشد.» پس از اين جهت هم مشكلي وجود ندارد.
5- در مراسم توديع و معارفه فرماندار هم مي توان با حضور شخص استاندار از زحمات فرماندار سابق كازرون تجليل شايسته اي كرد تا دوستداران ايشان اندكي آرام شوند. آنها حتي مي توانند اعتراضات تند خود را از زبان فرماندار سابق يا امام جمعه محترم خطاب به استاندار بيان كنند.
ناشناس
|
-
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۸
0
0
عدم همكاري با اين فرماندار پرتلاش نياز به حجت شرعي دارد.
q
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۹
0
0
دوست عزيز ... به خاطر همين مشورت نكردن اين همه غوغا به وجود آورد و آرامش شهرستان را بهم زد حالا مي گويد خواستند مشورت كنند مي كنيم نكردند نمي كنيم .عجب زمانه اي شده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳