پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۴۶۹۹
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۸۹ - ۲۲:۲۹
به گزارش اشرفي خبرنگار كازرون نما؛ حجت الاسلام محمد خرسند در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته كازرون با انتقاد از برخي سخنان رئيس جمهور در جمع مسئولان نهاد رهبري در دانشگاه ها اظهار داشت: رئيس جمهور در سخنانش به دو نكته شرعي و فقهي اشاره كرد كه از وظايف ايشان نيست.
امام جمعه كازرون گفت: برخي سخنان رئيس جمهور و اطرافيان نزديك و تأثير گزار در دولت موجب تضعيف دولت مي شود.

به گزارش اشرفي خبرنگار كازرون نما؛ حجت الاسلام محمد خرسند در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته كازرون با انتقاد از برخي سخنان رئيس جمهور در جمع مسئولان نهاد رهبري در دانشگاه ها اظهار داشت: رئيس جمهور در سخنانش به دو نكته شرعي و فقهي اشاره كرد كه از وظايف ايشان نيست.

وي با بيان اينكه اين دو موضوع از مصاديق مسائل فقهي است و مراجع بايد نظر دهند افزود: بسياري از مراجع و بزرگان بر اجتناب  از زدن كراوات تاكيد دارند.

خرسند اضافه كرد: ضرورتي ندارد كه آقاي رئيس جمهور به صورت غيركارشناسي آن هم در اين مقطع زماني وارد اين بحث شود.

وي بيان داشت: اين سخنان از دولت مكتبي احمدي نژاد بعيد است و متاسفانه روز به روز اين سخنان از خود ايشان و اطرافيان تاثير گزار در دولت بيشتر شنيده مي شود.

نماينده ولي فقيه در كازرون با بيان اينكه اين سخنان به نفع دولت نيست و بهانه به دست مخالفان اصل دولت مي دهد خاطرنشان كرد: برخي سخنان رئيس جمهور و اطرافيانش باعث تضعيف دولت مي شود.

خرسند ابراز داشت: اميدوارم اظهارات اخير دكتر احمدي نژاد تصحيح شود.

خرسند ادامه داد: رئيس جمهور در سخنانش گفته كه زماني كراوات زدن را عده اي مسخره مي كردند در حالي كه هيچ يك از مراجع  فتوايي بر اشكال شرعي آن نداده اند و همچنين در اوايل انقلاب اگر استادي ريش خود را مي تراشيد استاد هاي مذهبي از او فاصله مي گرفتند درحالي كه برخي از مراجع تراشيدن ريش را فاقد اشكال مي دانستند.

وي با اشاره به فتواي رهبر معظم انقلاب گفت: به فرموده ايشان زدن كراوات و بستن پاپيون چون تقليد از فرهنگ مهاجم غير مسلمين است جايز نيست.

امام جمعه كازرون همچنين با اشاره به فتواي آيت اله صافي گلپايگاني  تصريح كرد: به فرموده ايشان كراوات و پاپيون شعار كفار است و مسلمانان نبايد از آن استفاده كنند و همچنين به فرموده آيت الله مكارم شيرازي با توجه به اينكه كراوات و پاپيون زدن در ايران ترويج فرهنگ بيگانه محسوب مي شود از اين رو استفاده از آن اشكال شرعي دارد.

خرسند در مورد نظر رهبر معظم انقلاب درباره تراشيدن ريش خاطرنشان كرد: به فرموده ايشان تراشيدن ريش  بنابر احتياط واجب حرام است و همچنين در جواب استفتايي فرموده اند كه اگر كاسبي براي تراشيدن ريش اجرت بگيرد آن اجرت حرام است  و خريد و فروش وسايل ريش تراشي جايز نيست.

وي با اشاره به فتواي آيت اله صافي گلپايگاني افزود: به فرموده ايشان تراشيدن ريش و ماشين كردن حتي اگر مثل تراشيدن باشد حرام است و آيت الله مكارم شيرازي و سيستاني نيز بنابر احتياط واجب حرام مي دانند.

اين مقام مسئول بيان داشت: هر كس مقلد يك فقيه است و به فتواي مجتهد و مرجع تقليدش عمل مي كند از اين رو نبايد كسي كه تخصصي در حوزه فقاهت ندارد اين گونه در مسائل دخالت كند.

خرسند، حمايت از مسئولان و شخص رئيس جمهور را يك تكليف و ضرورت دانست و اضافه كرد: البته قرار نيست كه اگر مسئولي اشتباه كرد ما از او انتقاد نكنيم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به روز پاسدار گفت: اين نهاد مقدس به تعبير مقام معظم رهبري نهادي جوشيده از دل مساجد، مدارس ، دانشگاه ها و برآمده از خانه و دل هاي مومن مردم است.

نماينده ولي فقيه در كازرون، پاسداري را يك منصب بزرگ برشمرد و خاطرنشان كرد: كساني كه اين لباس را بر تن دارند مراقب باشند كه دچار هواهاي نفساني و مسائل مادي نشوند.

خرسند با بيان اينكه سپاه در همه زمينه موفق بوده است ادامه داد: موفقيت و شاكله اصلي سپاه توجه به معنويات و اخلاص بوده است كه بايد تقويت شود.

وي با بيان اينكه سپاه فقط نيروي نظامي نيست و افرادي كه سپاه را فقط نيروي نظامي تلقي مي كنند دانسته يا نادانسته بي ربط سخن مي گويند افزود: سپاه پاسدار انقلاب اسلامي  و يكي از كارهاي آن مبارزه نظامي است اما در مسائل فرهنگي، اقتصادي  و مسائل ديگر متناسب با نيازها ي روز وظايف خود را تعريف مي كند و حضور مي يابد.

نماينده ولي فقيه در كازرون حمله دشمنان خارجي ، فريب خوردگان و مغرضان داخلي به سپاه را نشانه موثر بودن اين نهاد و جهت درست حركت سپاه  عنوان و خاطرنشان كرد: سپاه در مسائل فرهنگي، اقتصادي، سازندگي، هنگام تهاجم و غيره حضور دارد.

خرسند در ادامه با اشاره به روز جانباز با تكيد بر رسيدگي بيشتر به جانبازان افزود: جانبازان افرادي هستند كه يك علامت از معامله با خدا هميشه با خود دارند.

وي با اشاره به روز بهزيستي گفت: بهزيستي از سازمانهاي خدماتي است كه وظايفش خوب براي مردم بيان نشده است و مردم نيز بايد همكاري و مساعدت بيشتري با اين نهاد داشته باشند.

امام جمعه كازرون در بخش ديگري از خطبه هاي نماز جمعه اين شهر با اشاره به سالروز تشكيل شوراي نگهبان در 26 تيرماه  1359 گفت: اهم وظايف اين شورا نظارت بر اسلاميت نظام، تطبيق  قوانين با شرع مقدس اسلام، قانون اساسي و تفسير آن  و صيانت از جمهوريت نظام است.

خرسند با بيان اينكه امام از همان ابتدا بر تقويت شوراي نگهبان تاكيد داشت اضافه كرد: يكي از وظايف اين شورا اينست كه اجازه ندهد افراد مغرض در مراكز تصميم گيرنده نظام وارد شوند.

وي بيان داشـت: شوراي نگهبان يكي از نهاد هاي مقدس نظام است.

نمانده ولي فقيه در كازرون در ادامه با محكوم كردن حادثه تروريستي مسجد جامع زاهدان گفت: اين حادثه بار ديگر ماهيت تروريست ها و ضد دين بودن آنها را نشان داد و همچنين آنها به دنبال اختلاف و براد كشي هستند.
خرسند خواستار برخورد دستگاه هاي اطلاعاتي با عوامل اين حادثه شد و افزود: دستگاه هاي اطلاعاتي بايد هرچه سريعتر اين مسئله را ريشه يابي كنند.

وي در ادامه با گراميداشت ايام شعبانيه خاطرنشان كرد: استغفار از اعمال اين ماه است و بايد هر روز حداقل انسان 70 بار استغفار كند.

امام جمعه كازرون، ماه شعبان را ماه آماده شدن دل انسان براي ماه مبارك رمضان عنوان و اضافه كرد: در اين ماه بايد از فرصت ها استفاده كرد و غفلت نكنيم.

خرسند در بخش پاياني نماز جمعه كازرون با بيان اينكه ساخت يكي از دربهاي حرم مطهر امام حسين(ع) سهميه مردم كازرون است گفت: متاسفانه از افرادي كه وضع مالي خوبي دارند هنوز چيزي نديده ايم.

وي، ساخت درب حرم مطهر امام حسين(ع) را يك افتخار دانست و تصريح كرد: اين كار علامتي از مردم كازرون در حرم است كه همه بايد مشاركت كنند.

امام جمعه كازرون با تاكيد بر فعاليت بيشتر اعضاي ستاد عتبات عاليات و اطلاع رساني بيشتر افزود: در زماني كه براي شروع ساخت در حرم نياز به تنخواهي معادل 40 ميليون تومان داشتيم، از مجمع امور صنفي خواستيم تا به صورت قرضي اين پول را در اختيار قرار دهد و حتي به آنها قول دادن چك شخصي دادم اما آنها نپذيرفتند.

خرسند  با بيان اينكه اميدوارم غرضي در كار نباشد، خطاب به مجمع امور صنفي گفت: آيا شما از امام حسين(ع) خجالت نكشيديد؟  وي افزود: مجمع امور صنفي توبه كنند تا خداوند آنها را بخشد.

 
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
'
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۶
0
0
متاسفانه ...اختلاف است .سوال :جناب خرسند در كجاي دين خدا آمده اگر كسي تمكن هم داشت ولي به ضريح امام حسين (ع) كمك نكرد بايد توبه كند ؟چرا دين را ....شما كه ...من متاسفم از اين اسلام كه شما تفسير مي كنيد
ناشناس
|
-
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۶
0
0
هر دم از این باغ بری میرسد........
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۷
0
0
آقایی که نظر اول رو دادی،اولا شما چقدر از دین اطلاع داری،و ثانیا:کی گفته به ضریح کمک کنی جناب خرسند فرمود به ساخت درب حرم کمک کنید.برای اطلاع شما باید عرض کنم ضزیح به آن چیزی گفته میشود که بر روی قبر امامان وامامزادگان قرار می دهند و مردم دور آن حرکت می کنند و به اصطلاح طواف می کنن. ولی درب محل ورود به یک ساختمان و بناست(امید وارم فرق بین درب و ضریح رامتوجه شده باشی.و ثالثا:در اموال اکثر افراد سهم امام و جود دارد و با اجازه مرجع تقلید می شود مقداری از آن را در موارد خیری که خمس دهنده صلاح میداند مصرف کند.منظور جناب خرسند هم همین است که آنهایی که از این نوع وجوه شرعی بر ذمه دارند در پرداخت آن سستی نورزند.(البته می دونم که برای خیلی ها سخته که پول رو از جونشون جدا کنن،حتی اگه برای امام حسین(ع)باشه)لذا به این خاطره که باید توبه کرد،توبه از این دل سیاه.
ناشناس
|
-
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۷
0
0
اين موضع آقاي خرسند در دفاع از احكام اسلام جاي تقدير و تشكر دارد.
ر.ص
lk
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۷
0
0
برادر بزرگواري كه به حقير بد تازيدي چند نكته خدمت حضرتعالي و همفكران شما عر ض كنم "1-من دين شناس نيستم ولي دين دار هستم شما از من سوال كرديد چقد ر از دين مي داني من جواب شما را بدهم "هيچ"
2-برادر بزرگوار درب يا غير درب تفاوتي ندارد مهم حرفي است كه زده شده و اين حرف اشتباه محض است از مرجع خود ("البته اين نمونه كه شما تازيديد فكر كنم در جه اجتهاد داريد )سوال كنيد و جواب را در همين سايت براي اطلاع عموم منتشر كنيد .3:شما از كجا مي دانيد كه بازاريان ما خمس خود را نمي دهند .مگر جنابعالي چشم بصيريت داريد ؟يا عارفي بلند ضمير هستيد ؟اين را هم توجه داشته باشيد كه كسبه بازار افراد زيادي هستند 4:به نظر شما فقط يك فرض براي ثلث خمس وجود دارد و آن هم كمك به عتبات است .5:امروز فقر بيداد مي كند آيا شما مي دانيد در همين خيابان سلمان فارسي فردي متمكن هست كه 500نفر دانش آموز بي بضاعت را اداره مي كند .آيا فقط بايد پول به امام جمعه داد تا او هم هزينه عتبات كند و آنگاه ما بگوييم مجمع امور صنفي اجرتان با خدا .مگر شما نمي دانيد مولا علي شبانه هميان بدوش مي كشيد كه حتي ابن عباس نمي دانست .شايد افرادي باشند حتي اجازه ندهند خانواده آنها هم مطلع شوند .درست است در اين زمانه ريا حرف اول را مي زند ولي همه را نمي شود به يك چوب راند .به هرحال دوست عزيز كمي با تامل حرف بزنيد .شما از مراجع سوال كنيد :اگر كسي به درب حرم امام حسين كمك نكرد بايد توبه كند ؟خداوند همه را به راه درست هدايت كند .
s
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۷
0
0
خدمت دوستي كه نظر سوم را داده عرض كنم :شما مي دانيد توبه در چه زمينه هايي آمده .آيا اگر كسي به حرم امام حسين (ع) كمك نكرد بايد توبه كند .برادر من كاري خوب و شايسته است كه با نيت صادقانه و بدون ريا انجام گيرد .اگر 4ميليارد تومان هم مجمع امور صنفي بدهد ولي نيت صادق نباشد و ريا همراه داشته باشد در محضر رب ارزشي ندارد .چرا اجبار كنيم ؟مگر حضرت خداي ناكرده محتاج است ؟مگر همه بوا اقتضاي همه كارها را دارد ؟شما مي دانيد فردي كازروني مقيم شيراز مي خواست در دشت برم كازرون مسجد بزند آنقدر اذيتش كردند كه رفت مشهد مقدس مسجدي به اندازه 3ميليارد خرج زد .گناه است كه توبه را آورد .كمك نكردن دور از شان انسان مومن است ولي گناه نيست كه بايد توبه كنند .مطلب اينجاست .اگر كسي كمك نكرد مي گويند :امروز متاسفانه افراد ثروتمند فقط چشمشان دنيا را ديده ولي نمي گويند بروند توبه كنند .از يك روحاني بعيد است توبه همه جا نيست .فكر كنيد ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۷
0
0
البته دفاع از شرع قابل تقدير است و لازم است تذكر داده شود كه كسي كه سررشته‌اي از مسائل شرعي ندارد اظهار نظر نكند. اما به نظر مي‌آيد امام جمعه‌ي فعال و بيدار شهرمان اگر اصلاح را از خود و اطرافيان نيز دريغ نفرمايند موافق اخلاق است چرا كه ايشان كماكان در مورد مسائل محيط زيست و تاريخ و مديريت و امنيت و... ابراز نظر مي‌فرمايند و البته در مواردي حرف‌هاي ناصحيحي مي‌گويند كه اميدوارم با تذكر حل شود...
حسین خرسند
|
GERMANY
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۷
0
0
سلام

جالب است وقتی تمام موضع گیریها سیاسی شود دیگر نمی توان در حمایت از امام حسین (ع) هم از کسی انتقاد کرد. البته این جو نامبارک حاکم از اثرات دولت احمدی نژاد است. آری وقتی برخی مسئولین امور صنفی خود مسئول هیئتهای عزاداری هستند اما حاضر نمی شوند حتی به چک امام جمعه شهرستان برای کمک به حرم امام حسین بها دهند آیا نباید توبه کنند؟ عاشق امام حسین بودن این نیست که فقط برویم و سینه بزنیم اگر هر کسی بتواند کمکی به تعالی و زنده نگه داشتن نام امام حسین کند و انجام ندهد باز می تواند خود را عاشق او بداند ؟ کسی که امروز به حرم آن عزیز که نماد شیعه است کمیک نمی کند (در حالی که می تواند) به نظر شمااگر در زمان حیات آن عزیز زنده بود به او کمک می کرد؟ او را در جهاد مقدسش یاری می داد؟ البته متاءسفانه بسیاری از ما کازرونیها حاضر نیستیم در راه خیر کمی دست از پولمان برداریم و نمونه آن را در جریان کمک به جاده در زمان آمدن مهندس ترکان وزیر وقت راه دیدیم که چقدر کمک مردمی جمع شد؟ در همین کاسل در آلمان در یک شب جمعیتی کمتر از ۱۰۰ نفر بیش از ۱۵۰ میلیون تومان برای خرید حسینیه به نام امام حسین کمک کردند در حالی که بسیاری از آنها وضع مالی خوبی ندارند. مگر ما از آنها کمتریم ؟ پس ادعای علاقه به اهل بیت باید واقعی باشد نه در حرف.

حسین خرسند
.
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۷
0
0
.....
اقای خرسند شما که عیب احمدی نژاد که من مخالف جدی اش هستم می گیرید اخر حرف های خودتان نظر غیر ... می دهید معلوم است که از احمدی نژاد نباید توقع زیادی داشت
ناشناس
|
-
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۸
0
0
سلام ...این از اخلاق به دور اسنت که جوابیه بنده را به نظر شماره5تایید نکردید.
واقعا متاسفم.مگر اینکه بگویید نظری نیامده که این هم.......
----------------------------------------
دوست عزيز
سلام
چنين نظري به ما نرسيده است. لطفا مجدداً ارسال كنيد.
با تشكر
كازرون نما
a
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۸
0
0
بله دوست عزيز بايد كمك بشود اين كمك خود ارزش دارد تذكر هم لازم است اما اينكه بگويند برويد توبه كنيد .اين غلط است .توبه در اين زمينه ها نداريم
حامد علیزاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۹
0
0
نکته سنجی شما و دقیق بودنتان در امور دینی و سیاسی قابل تحسینه
a
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۹
0
0
من نمي دانم اگر كسي كاري انجام داد كه به مذاق ديگران خوش نيامد فورا باب توبه را باز مي كنند .كمك نشد كه نشده چرا يك جمعيتي را ارشاد به توبه مي كنند لكن كه اصلا توبه اي در اين برنامه ها نيست .بابا شهر را به هم زديد .... و ... كرديد .شعار ما اهل كوفه نيستيم علي تنها بماند را ... ...؟چون 40ميليون به امام جمعه براي كار خير داده نشد بايد توبه كنند ؟عجب ديني است اين اسلام كه همه مفسرش هستند .بر حسب ميل خود آيه ها و سوره ها و مسايل شرعي تفسير مي شود .اثرات اين كارها و حركات 100سال دگر مشخص خواهد شد .نكنيد .تريبون نماز جمعه مقدس است ...نكنيد .خطبه نماز جمعه همانند خود نماز از ارزش دارد نكنيد .لااقل گرد وحدت برويد .
a
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۴/۳۰
0
0
دوستي كه قرار شد سوال كني جواب نيامد .در هر حال موفقيت شما را خواهانم
ناشناس
|
-
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۱
0
0
درجواب نظر شماره5

برادر عزیزاولا:فرموده اید دین شناس نیستم ولی دیندار هستم که این خود عجیب است،چگونه چیزی را که نمی شناسید(دین)قبول کرده اید پس از همین جا وزن معلوماتتان مشخص شد.
دوما:بین درب وضریح تفاوت فاحشی هست و باز شما قائل شده ای که بین این دو تفاوتی نیست.
سوما:بنده نه ادعای اجتهادکرده ام ونه از نوشته ام چنین استنباط می شود،زیرا آگاهی داشتن نسبت به مسائل دینی مختص به مجتهد نیست چون وظیفه مجتهد استنباط احکام شرعی از ادله اربعه می باشد.پس اگر کسی یک مسئله دینی را بیان کرد دلیل براین نیست که او را مجتهد فرض کنیم.
چهارما:در مورد خمس دادن بازاریان بنده نگفتم که همه بازاریان خمس نمی دهند بلکه می گویم اکثر بازاریان خمس نمی دهند و در این زمینه نیاز به عوام فریبی نیست و شما را ارجاع می دهم به این سخن امام بزرگوار که فرمود:اگر فقط بازاریان تهران خمس مال خود را پرداخت کنند دیگر هیچ گدایی ونیازمندی باقی نمی ماند.و اگر به استقراءعقیده داری یک روز از اول بازار تا آخر بازار یک نظر سنجی انجام بده تا بفهمی که چند درصد کسبه خمس می دهند و این مساله نیاز به عرفان یا بصیرت خاصی ندارد.(البته اگر نگویی من تجسس نمی کنم.)
ناشناس
|
-
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۱
0
0
درجواب نظر شماره5
پنجما:بنده نگفتم تنها فرض مصرف خمس کمک به عتبات عالیات است اما به یقین تعظیم شعائر یکی از راهای مصرف خمس است.
ششما:اگر یک روز در دفتر امام جمعه محترم از صبح تا ظهر بنشینی(البته اگه نگی مگه من بی کارم!!!!؟؟؟؟)خواهی دید که چه بسیارند افراد بی بضاعتی که برای دریافت کمک مالی به آنجا رجوع می کنند ونیازشان برطرف می شود(حال آیا این کمک های مالی را امام جمعه از جیب مبارکش می دهد یا از ملک پدریش)جواب روشن است این کمک ها از همان خمسی است که به امام جمعه میدهند و او هم بااجازه مرجع تقلید مقداری از آن را صرف اینگونه امورات می کند
هفتما:اگرآن آقایی که به 500نفر کمک می کند خمس مال خود را بدهد وسپس کمک کند که خوشا به سعادتش ولی اگر خمس نمی دهد آن مال مخلوط به حرام است و کسی که حق امام را پرداخت نمی کند چه فایده که از آن مال به دیگری کمک کند(البته آن آقا را من نمی شناسم باز نگی تهمت زدی یا زود قضاوت کردی.من اصل مساله را برات گفتم.
ناشناس
|
-
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۱
0
0
درجواب نظر شماره5
هشتما:در جواب این سوال شما و همفکرانتان(((اگر كسي به درب حرم امام حسين كمك نكرد بايد توبه كند ؟)))باید عرض کنم که اگر کمک نکردن به چنین کارهایی بخاطر عدم توانایی مالی باشد یا اینکه می خواهد آن پول راصرف موارد مهمتری کند،در اینجا نیازی به توبه ندارد.
اما اگر کمک نکردن به خاطر عدم اعتقاد به چنین مسائلی باشد یا بخاطر سبک شمردن چنین مکانهایی باشد نیاز به توبه دارد.
البته بماند که بعضی ها امام حسین رو تا موقعی می خوان که قابلمه شون از نذریش پر بشه امید وارم موفق باشید.
جواب رو جداجدا فرستادم چون توی این چند روز هر کاری کردم کامل نیومد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۱
0
0
این آقایان با کراوات مشکل دارند نه دین
علی (ع) دنبال برپایی عدالت بود بعضی ... امروزی دنبال تو.ضیح غسل جنابت و استبراء هستند...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۳۰
اذان صبح
۰۴:۳۶:۵۹
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۰۷
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۵
غروب آفتاب
۱۹:۵۱:۴۹
اذان مغرب
۲۰:۰۹:۲۴