پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۴۶۰۲
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۳
امام جمعه‌ي كازرون:
بحث شخص نیست، اصراری هم ندارم که چه کسی فرماندار بشود یا نشود. شاخصه‌ها مهم است. حالا مسئولین خواستند مشورت بکنند، مشورت می‌کنیم یا نخواستند هم مشورت کنند، نمی‌کنیم. حالا اینجوری نیست که به غرور من برخورده باشد یا چرا با بنده مشورت شده یا نشده؟
 به گزارش خبرنگار كازرون نما؛ حجة الاسلام والمسلمين خرسند، بخشي از خطبه‌هاي نمازجمعه‌ي ديروز خود را به موضوع فرمانداري كازرون اختصاص داد. متن زير سخنان پياده شده‌ي امام جمعه‌ي محترم كازرون در اين رابطه است كه عيناً از فايل صوتي پياده شده است.
 
***
 
در رابطه با بحثی که در هفته‌ي گذشته در رابطه با مسئله شهرستان و فرمانداری عرض کردم، نمی‌خواستم این هفته به این موضوع بپردازم اما بعضی وقت‌ها انسان بعضی بی‌تقوایی‌هایی را می‌بیند در موضع‌گیری‌ها، در بعضی سایت‌ها، در بعضی مجلات و روزنامه‌های محلی که انسان را مجبور می‌کنند که ابهام‌زدایی کند.
 
مطالبی را که در هفته‌ي گذشته عرض کردم، تکرار نمی‌کنم. اعتراض بنده و ائمه‌ي جمعه که اعتراض به یک روش [بود] و در حالی‌که فرد خدوم و خدمتگزار هم تجلیل شد یک امر شخصی است. خوب این را بعضی‌ها آمده‌اند، توجیه و تفسیر کرده‌اند که این برخوردهای رفاقتی بوده که امام جمعه اینجور موضع گرفته، فلانی مثلاً عضو فلان حزب بوده ـ که بنده اطلاع ندارم آقای فرماندار سابق عضویتی در حزبی دارد یا ندارد؟ حالا نمی‌دانم عضویت رسمی دارد یا نه؟ ـ چون ایشان عضو فلان تشکیلات بوده بدین جهت از او حمایت کرده. یا یک بحث‌هایی با دولت بوده، یا این خلاف سخنان مقام معظم رهبری بوده یا اینگونه مسائل که متأسفانه، خب بعضاً اتهامات دیگری هم زده‌اند که من وارد این مسائل نمی شوم.
 
البته هیچ کس خودش را معصوم نمی داند، حالا چه امام جمعه باشد، چه فرماندار چه استاندار، چه وزیر، چه وکیل اما اقدامی که بنده انجام داده‌ام، تکلیفم بود اگر هیچ کسی هم حمایت نمی‌کرد، هیچ کس هم هیچ چیزی نمی‌گفت، وظیفه‌ي شرعی‌ام بود که به این روش کار اعتراض کنم. دلیلم هم این نبوده که به شخصیت من برخورده یا با من مشورت نشده است. فرمانداری را عزل کردند و کسی را فرماندار کردند وحالا به غرور من برخورده! نه خیر! بحث این هم نبوده، بنده هم در اولین خطبه‌ي نمازجمعه‌ام این را گفته‌ام که بنایم دخالت مستقیم در عزل و نصب‌ها نیست اما جاهایی که دفاع از حقوق مردم و دفاع از یک مظلوم را حق خودم می‌دانم.
 
بحث شخص نیست، اصراری هم ندارم که چه کسی فرماندار بشود یا نشود. شاخصه‌ها مهم است. حالا مسئولین خواستند مشورت بکنند، مشورت می‌کنیم یا نخواستند هم مشورت کنند، نمی‌کنیم. حالا اینجوری نیست که به غرور من برخورده باشد یا چرا با بنده مشورت شده یا نشده؟
 
چیزی که مرا خیلی رنج می‌دهد، بحث شهری و روستایی بودن [است]. مسئله چه ربطی به شهری یا روستایی دارد؟ بعضی‌ها می‌روند توی روستاها و مسائلی را مطرح می‌کنند که موضع امام جمعه این است که فرماندار روستایی نباشد! کی همچنین حرفی زده است؟!
 
آن هفته توصیه‌ي بنده چه بود؟ این مسائل قومی، قبیله‌ای، شهری، روستایی نکنیم. نمازجمعه تریبون دعوت به تقواست. چرا بعضی‌ها برای دو روز دنیای دیگران خودشان را جهنمی می‌کنند و این حرف‌ها را می‌زنند؟ آن هم توی نماز جمعه.
 
دعوت به تقوی پیام نماز جمعه است. الآن هم، هم خودم را دعوت به تقوی می‌کنم هم شما را. چیزی را که رضای خدا در آن نیست نگوییم. برای بنده چه تفاوتی می‌کند که این فرماندار باشد یا نباشد. من که حقوق بگیر دولت نیستم که حالا فرمانداری بیاید و حقوق مرا افزایش بدهد یا تقلیل بدهد.
 
الحمدالله ما که جیره خور امام زمانیم(عج) و به همین شهریه‌ي اندک هم افتخار می‌کنیم و آن را با هیچ مسئولیت دیگری هم عوض نمی‌کنیم.
 
بنابراین عزیزانی که قلم به دست می گیرند، مطلب می‌نویسند یا سخن می گویند، اتقوالله! بترسید از خدا!چیزی که واقعیت دارد بنویسید. در موضع گیری‌ها، در حرف زدن‌ها دقت کنیم.
 
بازهم من دعوت می کنم به آرامش و قانون مداری. خب! انشاءلله آقایان مسئولین وزارت کشور و استانداری به من وعده‌هایی داده‌اند، پی‌گیری هم شده، انشاءالله در وقتش به آن وعده‌ها که داده اند، امیدوارم عمل بشود.
 


 
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
ظ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۲
0
0
آفرين عين حقيقت است
ناشناس
|
-
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۲
0
0
سلام
اگه مسئولین به وعهده خود وفادار نبودنند ایا شما برموضع قبلیتان ایستاده اید
ك
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۳
0
0
دوست عزيز بايد بر اين موضع اصرار ورزيد زيرا حق است .همانگونه كه كازرون جز 11شهري بود كه در او حكومت نظامي برقرار شد بايد در اين مورد هم خوش درخشيد تا با آبروي مومن خدمتگزار اينچنين برخورد نشود .بنابراين بر موضع خود هستيم
رضا-س
|
-
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۳
0
0
دیدیم این چند روز گذشته ، هیچ اصراری نداشتید و هیچ اقدامی نیز انجام ندادید.
1- صدور بیانیه
2- مسافرت به ... و رایزنی های متعدد
3- صحبت و بیان نظرات در خطبه های نماز جمعه
4- انتقادات شدید از استانداری فارس
5- جلسات متعدد با اعضای ...و ...
6- انتقاد از آقای دهقانان-معاون سیاسی -امنیتی فارس و ...
7- تماس های حضوری و تلفنی متعدد با آیت الله ایمانی-امام جمعه شیراز
8- و بسیاری موارد دیگر از این قبیل
اگر این ها "اصرار" نبود پس حتما "اشتباه" بود !. ...
ناشناس
|
-
|
۰۳:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۴
0
0
آقای خرسند من از شما سوال دارم که آیا خواص آن 30/40نفری اند که در تظاهرات شرکت کرده و به بیانات مقام معظم رهبری گوش فرا ندادند(کسی حرکتی را که موجب از بین رفتن اتحاد میشود حتی اگر روی قصد خیر هم باشد انجام ندهد)درضمن با بیانیه ائمه جمعه بود که مردم ازروش عزل آقای صالحبور آگاه شدند واگر آبرویی از ایشان رفته باشد مقصر کسانی هستند که آن بیانیه را نوشته و بخش کردند.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۴
0
0
آقاي خرسند در هفته قبل گفته بود: «فرمانداري كه مي خواهد انتخاب شود بايد يك فرمانداري باشد در شأن ملت كازرون و دور از معامله و زد و بندهاي سياسي كسي باشد در شأن ملت تاريخي و اين شهر منحصر به فرد، بتواند خدمت كند. آن هم با هماهنگي. چون آقايان اينجا مي‌گويند ما با امام جمعه هماهنگ كرديم. من تهران بودم آمدند دفتر ما، حكم هم زدند، فرد هم با خودشان آوردند. حالا يك تعارف سر دستي هم بكنند. اين هماهنگي است؟» اما در اين هفته مي‌گويند: «دلیلم هم این نبوده که به شخصیت من برخورده یا با من مشورت نشده است. فرمانداری را عزل کردند و کسی را فرماندار کردند وحالا به غرور من برخورده! نه خیر! بحث این هم نبوده، بنده هم در اولین خطبه‌ي نمازجمعه‌ام این را گفته‌ام که بنایم دخالت مستقیم در عزل و نصب‌ها نیست... حالا مسئولین خواستند مشورت بکنند، مشورت می‌کنیم یا نخواستند هم مشورت کنند، نمی‌کنیم. حالا اینجوری نیست که به غرور من برخورده باشد یا چرا با بنده مشورت شده یا نشده؟» به نظر شما مردم اينقدر كم حافظه هستند؟
ناشناس
|
-
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۴
0
0
اينكه حاج آقا خرسند مي گويند: اصراری ندارم که چه کسی فرماندار بشود یا نشود معني اش اين است كه اگر آقاي شريفي هم فرماندار بشود برايش فرقي ندارد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۶
0
0
امام جمعه محترم آيا واقعا راست مي گويي كه ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۶
0
0
با توجه به صحبت حضرتعالي كه فرموديد اگر خوص يك موضوعي را خواستند يعني همه مردم آن را مي خواهند پس انتخابات 88 هم بايد ابطال مي شد چون نخبگان مي خواستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۶
0
0
كدام نخبگان مي شود نخبگان را تعريف كرد چرا فتواي مي دهيد
ناشناس
|
-
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۶
0
0
سخنی با ائمه محترم جمعه شهرستان
مطلع گردیدیم نامه ای توسط شما عزیزان در ارتباط با تغیر محل خدمت دو تن از مدیران شهرستان (اقایان صالح پور و رنجبر فرماندار کازرون و بخشدار بالاده )به محضر ریاست جمهوری جناب دکتر احمدی نژاد ارسال گردیده است که مطالب ان دانسته یا ندانسته سراسر تهمت و توهین و تمهید و تخریب و تحقیر اشکار نسبت به مردم شهرستانهای کازرون و نوراباد ممسنی و برخی از مدیران شهرستان و استان بود .لذا به عنوان بخشی از مردم شهرستان ضمن دفاع از حقوق خود و حفظ ابروی اقایان صالح پور و رنجبر در حمایت از استاندار فرهیخته فارس جناب دکتر احمد زاده مطالبی را جهت تقدیم به افکار عموم و اگاهان شهرستان و استان عرضه می دارم
1در نامه فرموده اید فرماندار شهرستان کازرون برکنار و بخشدار بالاده عزل گردیده است .با توجه به اینکه این اقایان نیروی وزارت کشور نبو ده اندو برای مدتی در این وزارت خانه به خدمت مشغول بو ده اند به نظر می رسد استفاده از لفظ بر کناری و عزل به جای تغیر محل خدمت چیزی جز بازی با ابروی این عزیزان را در پی نخو اهد داشت.
2اشاره فرموده اید که این عزیزان از طرفداران پر و پا قرص ریاست محترم جمهور در انتخابات بو ده اند ایا منظور این است که بدین سبب حتما بایستی برای همیشه صاحب پست و منصب باشند و در غیر این صورت حقشان ادا نشده است و ایا تمام طر فداران امام (ره) تا پایان عمر در پست و منصب ماند ند بی شک این عزیزان خود نیز راضی به ایجاد چنین شا ئبه نیستند
3شنیده ایم مقام معظم رهبری هنگام اتمام دوران ریاست جمهوری فر موده اند حاضرم در یکی از پاسگهاهای دور افتاده کشور خدمت نمایم .زیرا کسانی که به تقدس نظام اعتقاد دارند خدمتشان مشروط به شرط منصب خواهی نیست
4سرپرست جدید فرمانداری را به چند دلیل واهی و تعمیم وهم و خیال خود در یک سطر شایسته مسو لیت ندانسته اید و عنوان فرمو ده اید موجی از خشم و نفرت در میان مردم شهرستان کازرون به وجود امده است .ایا فقط نا رضایتی خود را به کل شهرستان تعمیم داد ه ید یا این که توسط یک مرکز معتبر نظر سنجی کرد ه اید زیرا به نظر می رسد حتی نظر سازی هم نیست.اما اگر مایل باشید با نماینده ای از طرف ریس جمهور یا نماینده شهرستان نظر سنجی مکتوب از شورا های شهر وروستا و گرو هی از معتمدین به عمل اید و برای داوری در اختیار مسو لان کشوری قرار گیرد.
5 این موج خشم و نفرت مورد اشاره شما عزیزان به جهت انتصاب فرزندی از همسا یگان چند قدمی شهرستان کازرون که به لحاظ فرهنگی و نژادی قرابت زیادی با ما دارد خدای ناکرده چنین در ذهن متبادر می گردد که گویا یک اسرائیلی در غزه به منصب رسیده ایا این موج نفرت موهوم فردا ابزار دست شیرازیها و دیگر جاها بر علیه فرزندان کازرونی صاحب منصب در خارج از کازرون نمی شود و ایا این خود یک بدعت غلط تر از ان بد عتی که فرمو ده اید نیست
6 چکونه با وجود مقا مات مذهبی چون شما در شهر افراد نسبت به برادران دینی و هم مذهب خود بدون هیچ گونه جرمی چنین متنفر می گردندو جالب این جاست که این موج نفرت خیالی بدون هیچ ابایی از ناحیه امامان شهر منتشر می گردد و چرا نیمه رها شده لیوان به موج شادی اشاره نفر مو ده اید لابد شما و دیگر دو ستانتان با همین موج نفرت اعتکاف کردید و انتظار دارید رحمت الهی در این فضای پر از نفرت جایی برای خود پیدا کند و فرود اید.
7در نامه خود به سیل معتر ضین اشاره فر موده ایدایا عمل خلاف قانونی از استاندار فارس این مدیر جوان و با تدبیر در جابجای این عزیزان سر زده است و یا عدم باج دهی استاندار محترم باعث گرد یده که این همه اعتراض به وجود اید و اگر شما عزیزان قادر به پاسخگو یی نیستید که لازم هم نیست پاسخگو باشید چرا معترضین را رهنمایی نفر مو دید که مملکت قانون دارد و شکایت خود را تقدیم مقا مات قضایی کنید (و شاید خدای ناکرده جناب ... قرار است موجی جدید تو سط ... دیگر در جنوب کشور به راه افتد)و یا شاید قرار بر این است که در حوزه فعا لیت شما گرو هی مسائل خود را خارج از مبادی قانونی پی گیری نماید که البته انشالله شما چون بعضی ... نیستید.
8سخن از بدعت خطر ناک به میان اور ده اید ایا این خود بد عت خطر ناکتری نیست که به هنگام تعو یض مدیران گرو هی مجهول و فاقد مستندات قانونی فقط به بها نه های واهی در مقابل مسو لین امر قرار گیرند که البته بحمد الله نگرفته اند و این شایعات بی تاثیر است
9استاندار محترم فارس و سر پرست جدید فرمانداری کازرون را تهدید به عدم همکاری نمو ده اید و در این سطر به نظر می رسد بیش از مردم شما از این فعل ناراضی هستید و ایا این تهدید خدای ناکرده به نوعی باج خواهی تلقی نمی گردد و ایا گمان می کنید همکاری مردم با استاندار محترم فارس مشروط به همکاری و رضایت شماست و اگر بر عکس عده کثیری به حمایت از استاندار فرزانه فارس مراتب اعتراض خود را نسبت به شما در نامه ای اعلام نمایند زیبنده است
10سخن از ظلم فعل صادره از ظالم نمو ده اید ایا اطلاق این صفت به عالیترین مقام سیاسی و اجرای استان از زبان عا لیترین مقا مات مذهبی شهرستان کازرون در کشور جمهوری مزین به نام اسلام شایسته است اگر ظالم وجود دارد چرا شما نشسته اید و اگر نه تهمت از زبان امامان شهر چرا در هر دو حال متاسفیم.....واز شما می خواهم تا دیر نشده در این ماه مبارک از ایشان حلا لیت بطلبید
11در مکان نماز جمعه مردم را به همدلی دعوت فرمایید
در پایان خاطر نشان می گردد به دلیل پیش داوری های صورت گرفته در مورد جناب شریفی سر پرست جدید فر مانداری (شاگردی که قبل از املای برگه اش تصحیح گردیده و نمره منفی دریافت نموده )و بی دقتی که در اطلاع رسانی از نحوه جابجایی اقایان صالح پور و رنجبر (عزل و برکناری مورد اشاره شما )و گفتار شما در مورد موج خشم و نفرت مردم شهرستان کازرون نسبت به عزیزان لر زبان ممسنی و تهدید جناب دکتر احمد زاده به کار شکنی(عدم همکاری)و انتصاب صفت نا روای ظلم به فر مو ده اید قصد دارید مطالب را از تریبون نماز جمعه به اطلاع عموم برسانید اما شما که در سطر های بالاتر که فرام شتان شده است فر مو ده اید عموم جملگی معتر ضند ایا این دو مطلب لا هم در تناقض نیستند نکند خدای ناکرده قرار است عموم بدانند که شما ناراضی هستید یا شاید عمو مند که پاسخگوی اعتراض شما نیستند در هر حال به شما تو صیه می کنم به تقوای الهی مورد تو صیه هر جمعه خود تو صییه می نمایم و از شما در خو است داریم اجازه دهید ما نیز در روز جمعه مراتب حمایت خود را از استاندار فارس در مکان نماز جمعه کازرون اعلام نماییم .خدایا یاریمان کن تا جز صراط مستقیم راهی دیگر بر نگزینیم و من الله توفیق
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۷
0
0
به صبر کوش ای دل که حق رها نکند،
چنین عزیز نگینی به دست اهرمنی(حافظ)
1- عزیز نگینی استعاره از شهرستان کازرون
2- اهرمنی؛ استعاره از اعضای دروغین ... و مدعیان دروغگوی اصول گرایان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۷
اذان صبح
۰۴:۴۸:۴۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۶:۲۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۴۳:۳۹
اذان مغرب
۲۰:۰۰:۴۵