پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۳۹۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۴

مدتی بود که اکیپی از جوانان شهرستان در حال ضبط و ثبت خاطرات و حوادث انقلاب در کازرون بودند. ما هم تصمیم گرفتیم در این ویژه نامه از چند و چون کار ایشان و اینکه در چه مرحله ای از کار قرار دارند آگاه شویم و بدانیم این پروژه چه زمان به اتمام می رسد.از این رو از یکی از اعضای این گروه خواستیم تا به اختصار ما را از کارها و برنامه های خود آگاه کنند.

 

در هر زمان و هر مکان انسان رسالتی بر دوش دارد که باید آن را شناخته و به بهترین شکل به سرانجام رساند. ما نیز مانند هر انسان دیگر احساس وظیفه کردیم و برای ادای آن وظیفه تصمیم گرفتیم. با آنکه می دانستیم مشکلات زیادی در راه است، اما همتمان را دوچندان کرده و شروع کردیم.

 

اواسط تیر ماه 84 بود که تصمیم به ساخت فیلم مستندی درباره انقلاب در کازرون گرفتیم و تقریبا یک ماه بعد کار خود را شروع کردیم.

 

البته بهتر است از کمی قبل تر شروع کنیم.

 

دغدغه یمان این بود که کاری ماندگار برای شهرمان انجام دهیم. جلسات زیادی را با هم گرفتیم و موضوعات و طرح های زیادی را بررسی کردیم. در نهایت تصمیم برآن شد تا فیلم مستندی بسازیم. اما هنوز بین دو موضوع گیر کرده بودیم. یکی شهدا و دیگری انقلاب. بعد از فکر بسیار، علی رغم علاقه زیادی که برای کار شهدا داشتیم، اما چون تا آن زمان هیچ کاری برای انقلاب در کازرون صورت نگرفته بود موضوع انقلاب را انتخاب کردیم. می دانستیم کار سنگینی ست، اما یا علی گفتیم و شروع کردیم. در گام اول به سراغ جمع آوری اطلاعات لازم رفتیم و اسامی افرادی را که از جریان انقلاب در کازرون آگاهی داشتند را پیدا کردیم.

 

بعد از آن استارت ضبط سری اول مصاحبه ها آغاز شد و تقریباً دو ماه به طول انجامید. در این زمان بود که با خبر شدیم یکی از دوستان نویسنده کازرونی قصد انجام کاری پژوهشی پیرامون انقلاب در کازرون دارد. لذا جهت بهتر انجام شدن کارها و بالاتر رفتن دقت و کیفیت کار تصمیم گرفتیم با یکدیگر کار را پیش ببریم از آن به بعد ثبت و ضبط خاطرات انقلاب را با همکاری یکدیگر پیش بردیم. در حال حاضر که حدود چهار سال از آغاز این پروژه می گذرد فیلمبرداری و ثبت خاطرات در حدود 90درصد انجام شده است و اكنون که آخرین مراحل فیلمبرداری در حال انجام است، قسمت تدوین اکیپ، در حال تبدیل فیلم ها و آماده سازی آن برای ساخت می باشد. البته برای جلوگیری از تحریف تاریخ، دقت زیادی لازم است. ما نیز برای آنکه بتوانیم این رسالت را بخوبی انجام دهیم، فازهای مختلفی را تعریف کرده ایم که امیدواریم فاز اول که مربوط به چگونگی آغاز و شکل گیری انقلاب در کازرون است را تا دهه فجر سال آینده به اتمام برسانیم.

 

در پایان از تمامی عزیزانی که ما را در تهیه این فیلم یاری می دهند و بالاخص نویسنده متعهد شهرستان، حجت الاسلام صنعتی، تشکر فراوان را داریم.

 

امیدواریم بتوانیم این رسالتی را که به دوش گرفته ایم به خوبی انجام داده و کار را آنگونه که شایسته است به سرانجام برسانیم.

 

 

نویسنده: علیرضا جاشویی
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۶
0
0
این چیزها سیت نمشه چیزی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳