پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۳۲۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۰
علي اسدزاده
سالروز  بسیج مستضعفین ، یادآور خاطره پرشکوه مجاهدانی است که در دوران هشت سال جنگ تحمیلی ، زیباترین تابلوهای ایثار و فداکاری ، همراه با نجابت و فروتنی و توأم با شجاعت و  رشادت را ترسیم کرده اند.

روزهایی که دو ابرقدرت غرب و شرق مغلوب و مقهور انقلاب اسلامی، رهبر کبیر انقلاب و ملت رشید و غیور ایران شده بودند و با احساس ذلت و خواری به شدت در پی انتقام برآمدند، با همه حیله و نیرنگشان و به کارگیری همه  عوامل نفاق و مزدوران و جاسوسانشان و راه اندازی فتنه های خلق عرب و بلوچ و کرد و ترکمن و ... برای شکست انقلاب و برگشت به قدرت و نفوذشان در تلاش بودند و کاری از پیش نبردند. پس؛ از جاه طلبی و سفاکی و بی رحمی صدام معدوم استفاده کرده، شاخ او  را تیز ، جیب او را پر و پشت او را گرم کردند تا به ایران حمله کند و کار انقلاب را یکسره نماید . کی ؟ در موقعیتی که ارتش ایران در حال پاکسازی و بازسازی بود و  سپاه پاسداران هم ، نوپا و در حال شکل گیری برای مبارزه با ضد انقلاب و تهدیدات داخلی و  در عین حال در کردستان با ضد انقلاب درگیر بود، و هیچ کدام منسجم و آماده دفاع در برابر جنگ نبودند . به ایران اسلامی حمله و جنگی تمام عیار را تحمیل کردند.


در این برهه بسیار حساس و سرنوشت ساز، بنیان گذار جمهوری اسلامی امام راحل، که با توکل به خدا و پشتوانه مردم توانسته بود این انقلاب بزرگ را به پیروزی برساند ، دستور تشکیل بسیج مستضعفین را صادر فرمود تا با بسیج همین مردم مخلص و رشید یک بار دیگر قدرت های استکباری را شکست دهد و رسوا نماید و ملت انقلابی را بر قله پیروزی و عزت برساند و بسیج و بسیجی را الگوی مقاومت و پایداری برای همه مستضعفین جهان نماید و فرمودند: "بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهند." 


و  رهبر معظم انقلاب می فرماید: بسیج یعنی کل نیروهای مومن و حزب الهی کشورمان، این که امام فرمودند « بسیج بیست میلیونی » یعنی این ، با توجه به این تعریف ، همه مومنین به اسلام و انقلاب و خط امام و ولایت بسیجی اند و باید خود را بسیجی بدانند زیرا در برابر هر گونه تهدید و خطر برای انقلاب «سخت و یا نرم» این ها مدافعند و مسئولان امر هم باید این ها را بشناسند و جزو بسیج بدانند، از آن ها دعوت کنند و سازماندهی نمایند و از هر کدام ، در حد وسع و توانایی آن ها ، و نه فقط از توانایی هایی رزمی بلکه از اندیشه و فکرشان ، از قلم و زبان شان و تخصصشان در راه دفاع از آرمان های انقلاب و امام و شهدا و ارزش ها ، استفاده نمایند و همه سعی خود را به کار برند تا مبادا فرصت طلبان ، آن ها که طمع به امتیازات و قصد سواستفاده از نام و جایگاه بسیج دارند ، در این تشکیلات مقدس وارد شوند و از خود فقط آمار و ارقامی در بسیج به جا بگذارند 


و نکند که خدای نخواسته مسئولین به همین تهیه و تنظیم آمار و ارقام بسنده نمایند و دلخوش باشند که وظیفه شان را انجام داده اند و یک وقت متوجه شویم ، آن ها که باید باشند نیستند و آن همه آمار و ارقام بعضاً تو خالی است یعنی موقع خطر واقعیت پیدا نمی کند و از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم توقع هست که به این امر بسیار مهم توجه و عنایت بیشتر داشته باشد و بهترین ، با کیفیت ترین ، تواناترین و باسوادترین نیروها را در بسیج به کار گیرد تا بتواند جوابگوی همه سطوح فکری و عملی باشند و کوتاهی در امر ، عواقب سختی به دنبال خواهد داشت. 


به طوری که  امام راحل(ره) در این باره می فرمایند : «من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می بوسم و می دانم که اگر مسئولان نظام اسلامی از شما غافل شوند ، به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت ، بار دیگر تاکید می کنم که غفلت از ایجاد ارتش بسیت میلیونی ( بسیج) سقوط در دام ابرقدرت های جهانی را به دنبال خواهد داشت. من از تمام بسیجیان عزیز تشکر می کنم و از دعای خیر برای این فرزندان با وفای اسلام غفلت نخواهم نمود.»


البته از نیروهای مومن و حزب الهی جنگ دیده هم توقع نیست که با دیدن کم و زیادی ، یا کم توجهی و بی مهری هایی ، صحنه ها را ترک و یا قهر نمایند و الحمد ا... تا به حال هم مردم مومن و امت حزب ا... نشان داده اند هر وقت که برای دفاع از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ، ولایت فقیه و ارزش ها و آرمان های انقلاب لازم شده ، در صحنه حضور یافته و سنگ تمام گذاشته اند و برای همین است که هر گاه دشمنان سیلی خورده از انقلاب ، از دست مردم عصبانی می شوند "مثلاً در همین انتخابات اخیر ریاست جمهوری  که به علت حضور حداکثری (85 درصد) مردم و انتخاب آگاهانه آن ها" و می خواهند به مردم حمله کنند ، ولی خجالت می کشند (زیرا می ترسند که شعار مردم سالاری آن ها خدشه دار شود) به بسیج حمله می کنند.


 دشمن می داند که شور انقلابی و مذهبی مردم  ایران در بسیج متبلور است و بسیجیان فرزندان این ملت بزرگ و اسلامی هستند و آن ها که با تحریک اراذل و اوباش ، به پایگاه های بسیج حمله می برند و کارهای ناشایست خود را به بسیج نسبت می دهند برای این است که می دانند بسیج سد محکمی است جلوی نفوذ قدرت های بیگانه و مانع بزرگی جلو قدرطلبان و زیاده خواهانی است که می خواهند با پشتوانه بیگانگان و اراذل و اوباش و منافقین و ملحدین و ساده لوحان فریب خورده به مقاصد شوم خود برسند.


امید است که ساده لوحان و فریب خوردگان سر عقل آیند و توفیق بازگشت پیدا نمایند و به صف بسیجیان مخلص و غیور بپیوندند.


و در پایان فرمایشی از رهبر معظم انقلاب برای شناخت بیشتر بسیج و توجه بیشتر فریب خوردگانی که نسبت به نظام و ارزش های والای آن عنادی ندارند ، بسنده می شود : " بسیج عبارت است از مجموعه ای که در آن ها پاک ترین انسان ها ، فداکارترین و آماده به کارترین جوانان کشور، در راه اهداف عالی این ملت  و برای به کمال رساندن و به خوشبختی رساندن این کشور جمع شده اند ، مجموعه ای که دشمن را بیمناک و دوستان را امیدوار و خاطر جمع می کند.»


به امید روزی که بوی بهار وصل شکوفه های شجره طیبه و درخت تناور بسیج، همه دنیا را برای انقلاب جهانی مهدی موعود فرا گیرد . 


یاد شهدای بسیج  گرامی و راهشان پررهرو باد.

 

منبع: هفته نامه شهر سبز


مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۲
0
0
عالی بود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
0
بسیج هم بسیج قدیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۳
اذان صبح
۰۴:۵۲:۵۹
طلوع افتاب
۰۶:۱۹:۴۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۸
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۰۶
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۰۳