پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۲۰۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
شهید حمزه خسروی متولد سال ۱۳۴۳ و اهل شهرستان کازرون در استان فارس بودند. ایشان پس از شروع جنگ تحمیلی ارتش رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۶۰ تا زمان شهادت در سال ۱۳۶۳ در جبهه های حق علیه باطل به صورت مداوم و مستمر در عملیات‌های آفندی و خطوط پدافندی حضوری جدی و فعال داشت و پس از تحمل چندین نوبت مجروحیت، در نهایت در هفتم بهمن ماه سال ۱۳۶۳ با به عهده داشتن مسئولیت فرماندهی گروهان حمزه سیدالشهداء (ع) در گردان خط شکن همیشه پیروز فجر لشگر ۳۳ المهدی (عج) در منطقه عمومی شوش و قبل از عملیات بدر در حین آموزش دادن به نیروهای تحت امر خود، به درجه رفیع شهادت نائل گردیدند.
به بهانه فرا رسیدن سالروز شهادت سردار فرمانده شهید برادر حمزه (سیاوش) خسروی، اینجانب بر خود لازم دانستم تا با زبان الکن و قلم ناقص و به پاس ادای دین رفاقت و برادری با این شهید عزیز والامقام، برخی از صفات و ویژگی‌های خاص و بارز این فرمانده مجاهد شهید جهت الگو قرار گرفتن برای نسل‌های جوان حال حاضر و آینده معرفی نمایم. ان شاءالله که مرضی رضایت حضرت حق تعالی واقع و شفاعت شهدا شامل حالمان گردد.

یادی از فرماندۀ شهید سردار حمزه خسروی

 شهید حمزه خسروی متولد سال ۱۳۴۳ و اهل شهرستان کازرون در استان فارس بودند. ایشان پس از شروع جنگ تحمیلی ارتش رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۶۰ تا زمان شهادت در سال ۱۳۶۳ در جبهه های حق علیه باطل به صورت مداوم و مستمر در عملیات‌های آفندی و خطوط پدافندی حضوری جدی و فعال داشت و پس از تحمل چندین نوبت مجروحیت، در نهایت در هفتم بهمن ماه سال ۱۳۶۳ با به عهده داشتن مسئولیت فرماندهی  گروهان حمزه سیدالشهداء (ع) در گردان خط شکن همیشه پیروز فجر لشگر ۳۳ المهدی (عج) در منطقه عمومی شوش و قبل از عملیات بدر در حین آموزش دادن به نیروهای تحت امر خود، به درجه رفیع شهادت نائل گردیدند. 

از جمله صفات و ویژگی های خاص و بارز ایشان عبارت بودند از:

۱. فردی صالح، متقی و اهل زهد و شب زنده داری

۲. ساده زیست، متواضع و بی‌ریا

۳. برخوردار از روحیه فتوت و جوانمردی

۴. شجاع و قاطع در برخورد با دشمن

۵. شور و اشتیاق و لحظه شماری برای کسب توفیق شهادت و دیدار با حضرت عشق: برای نمونه؛ پیش قدم شدن و حضور عاشقانه در عملیات شهادت‌طلبانه و بدون بازگشت در سال ۶۲ در منطقه شمال غرب

۶. اعتقاد عمیق و راسخ به مبانی و ارزش‌های دینی اسلام و التزام عملی به ولایت فقیه

۷. عاشق اهل‌بیت علیهم‌السلام و توسل مداوم به ایشان به ویژه عشق زائد الوصف به حضرت امیرالمومنین علی علیه‌السلام

۸. صبور و مقاوم و خستگی ناپذیر

۹. سخت کوش و دارای جذبه فرماندهی توام با راُفت و مهربانی

۱۰. توجه جدی به بُعد آموزش و ارتقاء مهارت و قدرت رزمی نیروهای تحت امر

و ...

ان شاءالله خداوند تبارک و تعالی روح این فرمانده شهید عزیز را با ائمه معصومین علیهم‌السلام و با برادر شهیدش و با سایر دوستان شهیدش محشور نماید و شفاعت ایشان باذن الله شامل حالمان بگرداند.

نویسنده: فضل الله نوذری
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳