پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۰۳۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۷
در پی طرح مسائل مختلفی در خصوص تاثیرات جسمی و روحی نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان کازرون فارس بر روستائیان ساکن اطراف نیروگاه، دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد که تحقیقات خود را در این خصوص آغاز خواهد کرد. به گزارش خبرنگار مهر چندی پیش این خبرگزاری گزارشی از موضوعات مطرح شده در خصوص تاثیرات جسمی و روحی تشعشعات نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان کازرون منتشر کرد
در پی طرح مسائل مختلفی در خصوص تاثیرات جسمی و روحی نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان کازرون فارس بر روستائیان ساکن اطراف نیروگاه، دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد که تحقیقات خود را در این خصوص آغاز خواهد کرد.
 
به گزارش خبرنگار مهر در شیراز، چندی پیش خبرگزاری مهر گزارشی از موضوعات مطرح شده در خصوص تاثیرات جسمی و روحی تشعشعات نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان کازرون منتشر کرد که در آن نماینده مردم این شهرستان اعلام کرد که برخی از روستائیان منطقه در پی همجواری با نیروگاه و تماس با تشعشات آن دچار برخی مشکلات روحی و جسمی از جمله کم خونی کودکان منطقه شده اند که البته در آن زمان فرماندار شهرستان کازرون نیز اعلام کرد که هنوز این مسائل به صورت علمی ثابت نشده است. نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون در حوالی روستای نصیرآباد شهرستان کازرون واقع شده و با شش واحد گازی و سه واحد بخار و در مجموع با ظرفیت یک هزار و ۳۷۳ مگاوات به عنوان بزرگترین نیروگاه استان فارس و یکی از مراکز مهم تولید انرژی برق در کشور به شمار می آید.
 
این نیروگاه از سال ۱۳۶۹ در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در جنوب شرقی کازرون و سه فاز متوالی ساخته شد، فاز اول نیروگاه مشتمل بر دو واحد گازی ۱۲۸ مگاواتی ساخت شرکت میتسوبیشی ژاپن در سال ۱۳۷۳ به بهره برداری رسید، فاز دوم نیروگاه از سال ۱۳۷۹ شامل چهار واحد گازی ۱۵۹ مگاواتی محصول مشترک ایران و ایتالیا که در سالهای ۱۳۸۱ و ۱۳۸۲ به بهره برداری رسید و فاز سوم آن نیز شامل سه واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی ساخت ایران که در سال ۸۶ بهره برداری شد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: تاکنون در این رابطه به ما موضوعی اعلام نشده تا تحقیقات خود را در این رابطه انجام دهیم. کیفیت آب چاه های آبی اطراف نیروگاه مناسب است همچنین معاون سازمان محیط زیست استان فارس نیز ضمن تشریح روند اجرا و ساخت این نیروگاه و آلودگیهایی که در گذشته ایجاد می کرده، گفت: مقارن چهارم تیرماه سال ۶۷ درخواست ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون مطرح شد که سازمان محیط زیست مرکزی با احداث این نیروگاه موافقت کرد. وی اضافه کرد: بدین ترتیب کار ساخت آن از سال ۶۹ آغاز شد و حوالی سال ۸۳ تقاضای اجرای طرح توسعه این مجموعه مطرح و از محیط زیست استان فارس تقاضای ارزیابی زیست محیطی شد که این سازمان پس از انجام مراحل اولیه و بازدید کارشناس از محل ارزیابیهای خود را به سازمان مرکزی اعلام کرد.
 
مسعود کوچ مشکیان یادآور شد: پس از آن از سال ۸۳ برخی اعتراضات و شکایتهای مردمی به این سازمان در خصوص مسائل محیط زیستی این کارخانه ارسال شد که سازمان نیز در پی انجام تحقیقات به این نتیجه رسید که در فاضلاب این منطقه مقادیری بلاگون به مقدار کم و مقادیری نیز آمونیاک و فسفات نیز در هوا وجود دارد که موضوع به سازمان مرکزی ارسال و از سویی دیگر یک نامه رسمی اخطار نیز به مسئولان نیروگاه ابلاغ شد. وی با اشاره به اینکه پس از مدتی با نصب فیلتر در هواکش های مجموعه نیروگاه این مشکل رفع شد، افزود: در سال جاری نیز شکایت فرماندار شهرستان کازرون مبنی بر نحوه دفع فاصلاب مجموعه و اثر سوء آن بر منابع زیرزمینی منطقه اعلام شد که در این خصوص نیز کارشناسان ما به منطقه اعزام شدند که در پی تحقیقات و نمونه برداری از چاه های آبی اطراف نیروگاه کیفیت آب منطقه مناسب ارزیابی شد.
 
معاون محیط زیست استان فارس گفت: در عین حال اگر این نیروگاه از لحاظ فاضلاب و پسماند مشکل ایجاد کند بررسی موضوع به عهده محیط زیست فارس است ولی در خصوص تاثیرات تشعشات آن بر روی محیط اطراف، معاونت بهداشت و درمان دانشکاه علوم پزشکی باید اظهار نظر کند. تاثیرات تشعشع ها به رعایت حریم بستگی دارد محمد هادی ایمانیه نیز با بیان اینکه تا زمانیکه تحقیقی در این خصوص صورت نگیرد نمی توان نسبت به تاثیرات نیروگاه بر ساکنین اطراف آن اظهار نظری داشت، افزود: تاثیرات اینگونه ارتعاشات بر بدن انسانها به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از آن عوامل رعایت حریم کارخانه و فاصله آن با سکونتگاه ها است. وی گفت: اما در عین حال به رغم اینکه نامه و یا درخواستی در این خصوص به دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارسال نشده اما به طور حتم و به شکلی جدی این موضوع را پیگیری می کنیم و در این خصوص تحقیقات وسیعی را انجام خواهیم داد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین گفت: از زمانی که وارد کار تحقیقاتی این موضوع شدیم ظرف دو ماه می توانیم نتایج آن را ارزیابی و منتشر کنیم.
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۹
0
0
از قديم گفته اند : ديوانه اي سنگي را داخل چاه مي اندازد صد تا عاقل هم نميتوانند آن را بيرون بياورند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۹
0
0
مگر نيروگاه اتمي است كه تشعشع داشته باشد
آسماني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
0
0
هههههههههه
آخه يكي نيست بگه نيروگاه اتمي هم اين طورنسيت كه اشعه از همه جاش بزنه بيرون
اين كه يه نيروگاه گازي و سيكل تركيبيه
واقعا كه چه پروفسورهايي اين مسائل را مطرح كردند.
طلوع
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
0
0
این جماعت میترسن منقرض بشن
نترسیدبابانیروگاه اتمی که نیست هیچکدوم عقیم نمیشید......هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
طلوع
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
0
0
این جماعت میترسن منقرض بشن
نترسیدبابانیروگاه اتمی که نیست هیچکدوم عقیم نمیشید......هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۹
اذان صبح
۰۴:۴۶:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۴:۵۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۱
غروب آفتاب
۱۹:۴۴:۵۵
اذان مغرب
۲۰:۰۲:۰۶