پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۹۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۷
شرکت برق منطقه ای فارس اعلام کرد :
نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون به عنوان بزرگترین نیروگاه استان فارس در اجرای آیین نامه تبصره 82قانون برنامه دوم، توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، پس از ارزیابی، مکان یابی و بررسیهای زیست محیطی توسط سازمان محیط زیست و اخذ مجوزهای لازم این سازمان احداث گردیده است

شیراز- خبرگزاری مهر: شرکت برق منطقه ای فارس با ارسال جوابیه ای به دفتر خبرگزاری مهر در شیراز به موضوعات مطرح شده در گزارش این خبرگزاری با عنوان "نیروگاه کازرون،تهدیدی برای سلامت روستائیان" پاسخ داده است.

به گزارش خبرنگار مهر در شیراز در این جوابیه آماده است: در تاریخ 23دیماه 87 گزارشی با عنوان "مکان یابی نامناسب نیروگاه کازرون، تهدیدی برای سلامت روستائیان" توسط آن خبرگزاری ارسال شده که در چندین نشریه نیز به چاپ رسیده است و خواهشمند است پاسخ زیر بر اساس قانون مطبوعات ودر جهت تنویر افکار عمومی به رسانه ها ارسال شود.
 
 1- نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون به عنوان بزرگترین نیروگاه استان فارس در اجرای آیین نامه تبصره 82قانون برنامه دوم، توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، پس از ارزیابی، مکان یابی و بررسیهای زیست محیطی توسط سازمان محیط زیست و اخذ مجوزهای لازم این سازمان احداث گردیده و اصولا اجرای چنین طرح عظیمی بدون گرفتن مجوز یاد شده امکانپذیر نبوده است.
 
 2- اساسا نیروگاهها در مقایسه با سایر صنایع کشور جزو پاکترین مراکز صنعتی به حساب می آیند و کمترین آلودگی زیست محیطی را ایجاد می کنند. گفتنی است که در سراسر کشور بالغ بر 50نیروگاه حرارتی وجود دارد که تعدادی از آنها در مرکز شهر و مجاورت منازل مسکونی واقع شده است و تا کنون هیچ شکایتی مبنی بر ایجاد مشکلات زیست محیطی و بهداشتی از سوی ساکنین و مسئولین آن مناطق ابراز شده است ضمنا نیروگاه کازرون علاوه بر اینکه در ساخت آن تکنولوژی بسیار پیشرفته ای به کار رفته شده تحت نظارت دقیق سازمان حفاظت از محیط زیست استان بوده که با توجه به بازدیدهای مکرر و آزمایشهای دوره ای میزان آلودگی - طبق نتایج آزمایشها بسیار کمتر از حد استاندارد بوده است.
 
 3- بیان اینکه بخار ناشی از کار نیروگاه موجب عوارض روحی و جسمی (مانند کم خونی در کودکان روستایی و غیره) شده است، فاقد هرگونه استناد علمی بوده و این موضوع قاطعانه تکذیب می شود. 4-آلودگی صوتی که در مقطع زمانی خاص به وجود آمده مربوط به راه اندازی واحدهای بخار و آزمایشهای بویلرهاست که اجتناب ناپذیر بوده و به هر صورت به پایان رسیده است که تکرار نخواهد شد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۳
0
0
سلام
یکی رو غرض ورزی یه حرفی زده شما چرا جدی گرفتید و دفاعیه نامه نوشتید. ما می دونیم این نیروگاه هرچی نداشته حداقل برای منطقه اشتغال زایی داشته. با تشکر معین عظیمی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۴
0
0
سخنان خام و بيهوده بعضي ها ارزش پاسخ دادن هم ندارد ولي خوب شما هم بزرگواري كرديد كه خيال مردم راحتتر شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۹
اذان صبح
۰۴:۴۶:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۴:۵۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۱
غروب آفتاب
۱۹:۴۴:۵۵
اذان مغرب
۲۰:۰۲:۰۶