پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۰۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
با حضور مردم و مسوولین فرهنگی کازرون گشایش یافت:
حجت‌الاسلام مهدی صنعتی، مدیر کتابفروشی پاتوق کتاب کازرون نیز در این آیین گفت: از مهم‌ترین نیازهای فرهنگی کازرون در دهه‌های اخیر، وجود یک کتابفروشی واقعی برای پاسخ به نیازهای گوناگون مردم شهرستان کازرون بود که با همکاری و هم‌یاری دلسوزانه مدیریت مدرسه علمیه کازرون و شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای پاتوق کتاب کشور، راه‌اندازی شد.
به گزارش کازرون نما؛ حجت‌الاسلام محمد صباحی، امام جمعه کازرون در این آیین گفت: یکی از حسرت‌هایی که همیشه به دل داشتیم، کتابفروشی میدان شهدا بود؛ که در دوره‌ای پاسخگوی بسیاری از نیازهای فکری و فرهنگی شهرستان بود و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان آن را اداره می‌کرد. این کتابفروشی پس از بازسازی میدان شهدا و تخریب این مرکز فرهنگی، با این که وعده جایگزینی این کتابفروشی در همان میدان شهدا را داده بودند، دیگر راه‌اندازی نشد و کازرون از آن هنگام تا کنون، محروم از کتاب فروشی بوده است.
حجت الاسلام محمد صباحی
وی افزود: امروز الحمدلله خوشحالیم که به برکت تدبیر مدیریت حوزه علمیه در ساخت این مجموعه فروشگاهی و روحیه جهادی و تلاشی که حجت‌الاسلام صنعتی داشتند، حسرت ما برطرف شد.  گشایش این کتابفروشی، برای ما امیدوارکننده است.
امام جمعه کازرون با اشاره به این که روحانیت و پویش‌گران فرهنگی شهرستان تا پیش از راه‌اندازی این کتابفروشی، از بسیاری ابزارهای اثرگذار واقعی در ساخت و بالندگی فرهنگی شهرستان محروم بودند، ادامه داد: ما چون پزشکی بودیم که داروخانه نداشتیم. در برابر مراجعه مردم، پیشنهاد نقدی برای پاسخ‌گویی به پرسش‌های‌شان نداشتیم و بیش‌ترین هنری ما این بود که از کتابخانه‌های شخصی‌مان به آن‌ها کتاب امانت دهیم. ان‌شاءالله با راه‌اندازی این کتاب‌فروشی بسیاری از امکانات برای ما فراهم خواهد شد.
حجت‌الاسلام صباحی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که در شهرستان برای گسترش نشر کتاب و فرهنگ کتابخوانی وجود دارد، به مسوولین و فعالان فرهنگی کازرون گفت: به امید خدا باید در این زمینه فرهنگ‌سازی کنیم. ما چند شب گذشته، برای سرکشی از پایگاه‌های مقاومت به شهر بالاده رفتیم و تلاش‌های 40 بسیجی برتر را پاس داشتیم. در این پاسداشت، آن چه توجه مرا جلب کرد، نبود کتاب در جوایز بود؛ این یک ضعف بزرگ است. باید از هر ظرفیتی برای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی بهره ببریم. در گام نخست باید خودمان به این پویش بپیوندیم. مسوولین و پویش‌گران فرهنگی را به پویش کتابخوانی فرامی‌خوانم و سپس بایست آن را ترویج کرد تا دیگران نیز به این پویش بپیوندند. باید پویش نذر کتاب راه بیندازیم و هدیه کتاب را فراگیر کنیم.
امام جمعه کازرون با اشاره به تلاش‌های دیگری که در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی انجام می‌شود، گفت: در تلاش هستیم تا برای دسترسی روستاها و شهرهای شهرستان کازرون با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان فارس، کتابخانه سیاری راه‌اندازی کنیم. در این راه پیگیری‌هایی انجام شده است و نیازمند همراهی نیکوکاران هستیم تا این کار ارزشمند را به سرانجام برسانیم تا گام دیگری را برای گسترش فرهنگ کتابخوانی برداریم.
وی بیان داشت: هنگامی دیدگاه مقام معظم رهبری مدظله العالی را درباره کتاب و کتاب‌خوانی پی می‌گیریم، می‌بینیم که گاه بسیاری از دیدگاه‌های ایشان در این زمینه بر زمین مانده و این مایه شرم‌ساری است. این که می‌گوییم وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد و شعار می‌دهیم، ببینید در زمینه فرهنگ کتابخوانی، خرید کالای ایرانی، فرزندآوری و تحدید نسل و ... حکم جهاد را داده‌اند؛ حتما که نباید جنگ باشد تا با جنگ‌افزار به جهاد بپردازیم. فرهنگ، این از مهم‌ترین زمینه‌های جهاد است که نیازمند تلاش شبانه‌روزی ماست. امروز با راه‌اندازی این کتابفروشی، کمی در راه توبه و جبران گناه کم‌کاری در زمینه فرهنگ کتاب‌خوانی گام برداشتیم و امیدواریم که با کمک همه نهادهای فرهنگی و مردم، این کار با توان بیشتری ادامه پیدا کند.
حجت‌الاسلام اسلامی، مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای پاتوق کتاب هم در این آیین گفت: زمینه راه‌اندازی فروشگاه‌های پاتوق کتاب، به درخواست مقام معظم رهبری مدظله العالی درباره نیاز به راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای کتاب داشتند و همچنین این سخن رهبری که فرمودند چه خوب بود اگر چون سوپرمارکت که در هر کوچه هست، یک کتابفروشی هم باشد، برمی‌گردد. ما نیز پس از یک بررسی پیرامون چرایی کم بودن سرانه کتاب‌خوانی در کشور، یکی از مهم‌ترین دلایل آن را را دسترسی نامناسب و سریع به کتاب ارزیابی کردیم. با این نگاه و انگیزه به راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای پاتوق کتاب پرداختیم. وعده‌ای مقام معظم رهبری مدظله به ما دادند و آن این که فرمودند هر گاه در همه استان‌ها، فروشگاه را راه‌اندازی کردید، من با مجموعه پاتوق کتاب، دیداری خصوصی خواهم داشت؛ که متأسفانه با این که در برخی از شهرستان‌ها هم جدای از مراکز استانی، فروشگاه‌های ما راه‌اندازی شده است، هنوز در همه استان‌ها نتوانسته‌آیم کاری انجام دهیم.
حجت الاسلام اسلامی
وی افزود: در حوزه نشر رخدادهای خوبی افتاد و هنر به کمک معارف دینی آمده است. در کنار دیپر تولیدات فاخر و برجسته ایرانی و خارجی، به آسانی می‌توانیم کتاب‌های مناسبی را در اختیار هم‌میهنان قرار دهیم.
اسلامی ادامه داد: کازرون، شهری مذهبی، فرهنگی و باستانی است. آقای صنعتی که برای راه‌اندازی کتابفروشی به پاتوق کتاب آمدند، می‌گفتند کازرون فاقد یک کتابفروشی تمام عیار است، و این برای ما خیلی ناراحتی داشت. چراکه کازرون با چنین جایگاهی در تاریخ و فرهنگ کازرون، از این امکان محروم است. ما همه تلاش‌مان را کردیم تا این کار به سرانجام برسد و درخواست‌مان این است که چون امروز، که همه مسوولین فرهنگی شهرستان در کنار دست به گشایش این فروشگاه کتاب می‌زنند، در ادامه هم پشتیبانی شود تا تا کار با توان بیشتری ادامه پیدا کند و تبدیل به حلقه اتصال و پاتوقی برای هم‌افزایی و هم‌دلی بیش‌تر پویش‌گران فرهنگی و مردم شهرستان شود. ترویج نذر و هدیه کتاب از مهم‌ترین کارهایی است که برای پشتیبانی این تلاش فرهنگی، می‌توان انجام داد.
حجت‌الاسلام مهدی صنعتی، مدیر کتابفروشی پاتوق کتاب کازرون نیز در این آیین گفت: از مهم‌ترین نیازهای فرهنگی کازرون در دهه‌های اخیر، وجود یک کتابفروشی واقعی برای پاسخ به نیازهای گوناگون مردم شهرستان کازرون بود که با همکاری و هم‌یاری دلسوزانه مدیریت مدرسه علمیه کازرون و شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای پاتوق کتاب کشور، راه‌اندازی شد.
مهدی صنعتی
وی به لزوم همراهی همه نهادها و مسوولین فرهنگی شهرستان با این رویداد نوپای فرهنگی، تداوم آن را ضروری و حیاتی دانست و گفت: ظرفیت ایجاد شده، جدای از آن که یک نیاز واقعی در شهرستان کازرون بود، و به امید خدا با یاری مردم اصیل و فرهنگ‌دوست کازرون در راه پیشرفت خود ادامه خواهد داد، نیازمند پشتیبانی و جهت‌دهی‌های مسوولین فرهنگی شهرستان هم هست و در این راه، قطعاً کوشش‌های مسوولینی که بیشترین تلاش را برای گسترش فرهنگ کتابخوانی داشته باشند، پاس داشته خواهد شد.
این پویش‌گر فرهنگی افزود: برنامه‌های گوناگونی را با محوریت کتاب، نویسندگان کازرونی و... برنامه‌ریزی کرده‌ایم که به مرور اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
صنعتی با فراخواندن همه اصحاب فرهنگ و هنر برای بالندگی این کتاب فروشی ادامه داد: بی‌شک این کتابفروشی نوپا، نیازمند همراهی و همدلی اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان است و در این راه دست یاری آنان را می‌فشاریم و از پیشنهادی‌شان بهره خواهیم کرد.  
مدیر پاتوق کتاب کازرون در پاسخ به این پرسش که آیا این کتابفروشی زیرمجموعه مدرسه علمیه کازرون است، بیان داشت: پاتوق کتاب کازرون، از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای شرکت پاتوق کتاب است که برای راه‌اندازی، از پشتیبانی‌های فراوان و دلسوزی‌های مدیر حوزه و امام جمعه شهر کازرون بهره‌مند شده است و در ادامه نیز خواهد شد؛ با این همه هیچ پیوند سازمانی با مدرسه علمیه کازرون ندارد.
گفتنی است پاتوق کتاب کازرون، از یکم تیرماه تا ده روز، کتاب‌های خود را با تخفیف بیست درصدی به همشهریان کازرونی عرضه داست. پاتوق کتاب کازرون، بامداد هر روز از ساعت 9 تا 13 و عصرها از ساعت 18 تا 22 پذیرای همشهریان گرامی خواهد بود.
نویسنده: کازرون نما
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳