پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۹۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
استاندار فارس در نشست با سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران:
در نشست استاندار فارس با سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران بر تخصیص اعتبار به منظور تامین پایدار آب شهرک صنعتی بزرگ شیراز و نیز حمایت‌های این سازمان در زمینه توسعه کمی و کیفی شهرک‌های صنعتی فارس تاکید شد.
در نشست استاندار فارس با سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران بر تخصیص اعتبار به منظور تامین پایدار آب شهرک صنعتی بزرگ شیراز و نیز حمایت‌های این سازمان در زمینه توسعه کمی و کیفی شهرک‌های صنعتی فارس تاکید شد.

به گزارش دریافتی کازرون نما، استاندار فارس در این جلسه با اشاره به اهمیت شهرک صنعتی بزرگ شیراز در توسعه صنعتی و اقتصادی استان،  با وجود ۴ هزار و ۵۰۰ قرارداد سرمایه گذاری برای ایجاد واحدهای  صنعتی و تولیدی  و صنفی در این شهرک صنعتی ، مهم‌ترین چالش این مجموعه را تامین پایدار آب اعلام و تصریح کرد: در این زمینه تاکنون جلسات بسیاری با حضور دستگاه‌های اجرایی استان برگزار و با توجه به اینکه منابع آب زیرزمینی شهرک صنعتی جوابگوی نیازهای متقاضیان  و سرمایه‌گذاران در آینده نخواهد بود، ۳ راهکار برای تامین آب در نظر گرفته شده که اجرای این طرح ها نیازمند تخصیص منابع مالی است.

عنایت الله رحیمی ، تامین آب با  اجرای خط انتقال  به منظور انتقال آب شیراز به شهرک صنعتی و نیز طرح استحصال پساب آب تصفیه خانه شهرک صنعتی  برای مصارف غیرشرب را از راهکارهای تامین آب اعلام و خواستار تخصیص اعتبارات از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران  به منظور اجرای این طرح ها شد.

استاندار فارس همچنین با اشاره به راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی کازرون بر تکمیل زیرساختهای این منطقه ویژه اقتصادی تاکید کرد و گفت: این منطقه ویژه اقتصادی بستر مناسبی برای تولید و صادرات در شهرستان کازرون فراهم خواهد کرد.

تامین اعتبار لازم جهت تکمیل زیرساختهای ۴۲ شهرک و ناحیه صنعتی واقع در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان فارس ، تخصیص اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری و کمک به نوسازی و تجدید ساختار صنایع کوچک و متوسط تخصیص اعتبارات لازم جهت احداث ساختمان‌های چند مستاجره و یا ساختمان شماره ۲ مرکز خدمات کسب و کار و فناوری شهرک صنعتی شیراز از جمله موارد دیگری  بود که استاندار فارس در این جلسه خواستار تامین اعتبار آنها، از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران شد.

رحیمی همچنین بر اهتمام ویژه در استان به منظور توسعه و رفع مشکلات شهرک های صنعتی تاکید کرد و گفت: از محل اعتبارات استانی نیز منابع اعتباری به شهرک های صنعتی فارس تخصیص یافته است.

عضو هیات مدیره و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران نیز در این جلسه  با اشاره به ظرفیت های موجود در شهرک ها و نواحی صنعتی استان بر حمایتهای ویژه این سازمان و تخصیص اعتبارات به منظور توسعه شهرک‌های صنعتی استان تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس نیز در این جلسه با اشاره به حمایت استاندار فارس از شهرک های صنعتی و نیز هم افزایی در بین دستگاه های اجرایی برای توسعه صنعتی استان گفت: در استان فارس هم اکنون واگذاری زمین در ۶۱ شهرک و ناحیه صنعت در حال انجام است که تاکنون تعداد ۶  هزار و ۹۳۴ قرارداد با متقاضیان در شهرک های صنعتی سراسر استان فارس منعقد شده که در قالب این قراردادها هزار و ۹۵۰ هکتار زمین به متقاضیان واگذار شده است.

احد فتوحی افزود: از تعداد قراردادهای منعقد شده، ۳ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی با اشتغال افزون بر ۳۸ هزار نفر موفق به دریافت پروانه بهره برداری شده اند و حدود ۴ هزار طرح صنعتی، تولیدی، صنفی و خدماتی  نیز در مراحل مختلف ساخت و ساز قرار دارد .

وی خاطرنشان کرد: استان فارس در زمینه انعقاد قرارداد با متقاضیان، تعداد واحدهای به بهره‌برداری رسیده و آمار تعداد شهرک های صنعتی در حال واگذاری عنوان سوم کشور به خود اختصاص داده است.

فتوحی افزود: شرکت شهرک های صنعتی فارس با اتخاذ تدابیر مناسب در سال گذشته گام‌های مهمی جهت رونق تولید برداشت که نتیجه آن رشد چهار برابری در تعداد قراردادهای منعقد شده بود و به نظر می رسد اقدامات انجام شده و تدابیر در نظر گرفته شده، موفقیت آمیز بوده است.
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳