پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۹۷۲۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
در حاشیه جلسه فرماندار با سرمایه گذار کارخانه فولاد:
به گزارش کازرون نما، به تازگی فرماندار کازرون در جلسه ای با سرمایه‌گذار کارخانه فولاد در این شهرستان، دستور فوری را جهت پیگیری و بررسی این طرح صادر کرده است. آن گونه که در طرح توجیهی احداث این کارخانه اعلام شده، در صورت راه اندازی مجتمع صنعتی مذکور تا یک هزار نفر اشتغال مستقیم و 10 هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد خواهد داشت که رکورد قابل توجهی در رونق کسب و کار در شهرستان کازرون به شمار می رود.
به گزارش کازرون نما، به تازگی فرماندار کازرون در جلسه ای با سرمایه‌گذار کارخانه فولاد در این شهرستان، دستور فوری را جهت پیگیری و بررسی این طرح صادر کرده است.

جزئیات بیشتری از نشست فرمانداری کازرون درباره احداث کارخانه فولاد اعلام نشده، اما منابعی که در جریان کار احداث کارخانه فولاد کازرون هستند، در این ارتباط گفته اند که احداث این مجتمع تولیدی با سرمایه گذاری چند صد میلیارد تومانی بخش خصوصی انجام خواهد شد.

آن گونه که در طرح توجیهی احداث این کارخانه اعلام شده، در صورت راه اندازی مجتمع صنعتی مذکور تا یک هزار نفر اشتغال مستقیم و 10 هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد خواهد داشت که رکورد قابل توجهی در رونق کسب و کار در شهرستان کازرون به شمار می رود.

یک نگرانی عمده در ارتباط با احداث کارخانه فولاد، مشکلات محیط زیست محیطی و مصرف زیاد آب این کارخانه است، که برای رفع چنین مشکلی گفته شده است که آب مورد نیاز کارخانه از آب خروجی تصفیه خانه فاضلاب کازرون تامین خواهد شد و نیازی به احداث حلقه چاه های آب نخواهد بود.

در عین حال با توجه به مسائل محیط زیستی نیز قرار شده تا از استقرار این کارخانه در مناطق غیرصنعتی شهرستان خودداری شود و کارخانه مذکور با هدف کاهش آلودگی صرفا از منابع گازی  استفاده کند و از نظر مکان یابی نیز در نزدیک ترین فاصله میان نیروگاه و پتروشیمی کازرون احداث گردد تا از پراکندگی آلودگی ها خودداری شود.

هنوز احداث مجتمع فولادی بزرگ کازرون نهایی نیست و سرمایه گذاران گام های آغازین را در این مسیر در شهرستان برداشته اند، اما با توجه به در نظر داشتن مسائل محیط زیستی، عدم استفاده از آب های زیرزمینی و استفاده از آب تصفیه خانه فاضلاب کازرون و همزمان ایجاد یک هزار فرصت شغلی مستقیم برای جوانان این شهر به نظر می رسد که فرصت خوبی فراهم شده تا ضمن رعایت استانداردهای محیط زیستی لازم، فرصت اشتغال زایی مناسبی در شهرستان ایجاد شود و امید آن که مسئولان این مسیر را تا رسیدن به سطح تولید و ایجاد فرصت های شغلی جدید برای جوانان دنبال کنند.
نویسنده: کازرون نما
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
0
0
این طرح باید نیاز به آب را چطور تامین کنند؟
کاردان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
0
0
حالا آب این تصفیه خونه قراره به نیروگاه برسه به پتروشیمی برسه یا به فولاد ؟!
بسه دیگه این همه با شعور مردم بازی نکنید
اگه قرار بود با آب تصفیه خونه کارخونه راه بیوفته فولاد اصفهان مشکل آب نداشت که آب رو از کوهرنگ انتقال بده وکرنه اصفهان بیست برابر کازرون جمعیتشه و بالطبع بیست برابر هم اب تصفیه فاضلابش بیشتره
پس ۲۰ تا کارخونه فولاد بایستی تا الان راه اندازی میکرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
0
0
حتی اگر آب تصفیه خانه هم کاملا جوابگوی این امر را ندهد استفاده و تخصیص آب از سد نرگسی مشروط به نصب دستگاههای بازچرخانی آب و استفاده دوباره از آب مصرفی کارخانه راه حل است. راه حل دیگر انتقال آب رودخانه شاهپور به این طرح بجای ارسال به استان بوشهر(وقتی میشود حدود 200کیلومتر آب را تا بوشهر از میان گردنه های سخت مسیر برد عبور و انتقال آب تا 40_30کیلومترجاده هموار که سهل است) و چرا چراغی که به خانه رواست........ . یادمان باشد الان مصرف سه ماهه شرکت آب و فاضلاب بوشهر از چشمه ساسان حدود 6.5میلیون متر مکعب است که لازم است با پیگیری مدیر عامل آب منطقه ای فارس که خود کازرونی است و همچنین تلاش دکتر عباسی این امر با یک اولتیماتوم زمانی پایان یابد. ضمنا ترا به خدا بزارید قدمی برای این شهر و جوانان بیکار و مستعدش برداشته بشه و از همون اول کوس ناامیدی و مخالفت رو به صدا در نیاریم. به دنبال راه حل انجامش باشیم نه توجیه عدم انجامش
کاردان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
0
0
آره دیگه تفکرات همین امثال شما بود که مصیبت نیروگاه رو در جوار دریاچه پایه گذاری کرد و دریاچه رو به خاک سیاه نشوند حالا از برق نیروگاه چی نصیب شهرستان شد جز اینکه در صورت کمبود برق اولین جایی که برقش قطع میشه خود شهرستانه یا درصد نیروی کار نیروگاه چقدره؟ چه تعدادش بومی هستش؟؟
حالا هم مونده سد نرگسی و کشاورزای زیر دستش رو به خاک سیاه بنشونیم با این تفکرات قرون وسطایی
برا یزد و اصفهان دارن آب دریا رو شیرین سازی میکنند میبرند حالا ما آب کشاورزی و آشامیدنی رو ببریم صرف صنعت کنیم کدوم عقل سلیمی این رو میپذیره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹