پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۹۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
پس از گمرک، با پیگیری و گره‌گشایی دکتر عباسی
به گزارش دریافتی کازرون نما، پس از پیگیری‌های مجدانه دکتر فریدون عباسی در راستای توسعه اقتصادی و کمک به حضور سرمایه‌گذاران در منطقه کازرون و کوه‌چنار و افتتاح گمرک کازرون در خردادماه امسال، این‌ بار نیز به همت نماینده مردم این منطقه، پس از یک وقفه سه ساله، گره منطقه ویژه اقتصادی کازرون باز شد تا در مهرماه پیش‌رو، این منطقه نیز افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

به گزارش دریافتی کازرون نما، پس از پیگیری‌های مجدانه دکتر فریدون عباسی در راستای توسعه اقتصادی و کمک به حضور سرمایه‌گذاران در منطقه کازرون و کوه‌چنار و افتتاح گمرک کازرون در خردادماه امسال، این‌ بار نیز به همت نماینده مردم این منطقه، پس از یک وقفه سه ساله، گره منطقه ویژه اقتصادی کازرون باز شد تا در مهرماه پیش‌رو، این منطقه نیز افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

منطقه ویژه اقتصادی کازرون نیز به مرحله افتتاح رسید

شایان ذکر است که گره راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی کازرون مربوط به بلاتکلیفی و عدم تصویب طرح جامع این منطقه در دبیرخانه مناطق آزاد کشور بود که پس از ۳ سال انتظار با پیگیری مجدانه دکتر عباسی و تصویب طرح در شورای ۱۶ نفره نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور، نهایتا در شهریور ماه ۹۹ نهایی شد.

بر همین اساس در دیدار نماینده کازرون و کوه‌چنار با رئیس سازمان شرکت‌های صنعتی ایران، پس از حل مسائل برجای مانده که مانع بهره‌برداری از این منطقه شده بود، مقرر شد عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی کازرون بلافاصله آغاز شده و با درخواست دکتر عباسی دوانی بمنظور تسریع در پیشبرد عملیات منطقه، فتوحی رییس شرکت‌های صنعتی استان فارس با حفظ سمت، سرپرست منطقه ویژه اقتصادی کازرون شود. که با برنامه‌ریزی انجام گرفته، در مهرماه سال جاری و با حضور مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت و نماینده مردم، این منطقه ویژه اقتصادی به بهره‌برداری خواهد رسید.

گفتنی است، این اقدام ارزشمند بخشی از برنامه‌های راهبردی نماینده کازرون و کوه‌چنار جهت توسعه این منطقه و زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری و همچنین پیاده‌سازی اکوسیستم صنایع خوش‌آتیه در منطقه کازرون و ‌کوه‌چنار است که در گام‌های بعدی پیش بینی می‌شود طرح‌های هدف صنعتی مطابق با نقشه راه تدوین شده، در این منطقه جانمایی و عملیاتی شود.

قابل ذکر است که راهبرد جهاد خدمت دکتر عباسی دوانی برای پیشرفت و توسعه کازرون و کوه‌چنار در واقع یک بسته برنامه ساختارمند است که بصورت درهم تنیده به قابلیت‌سازی در بخش توسعه منطقه کازرون و کوهچنار توجه  می‌کند که این قابلیت به معنای تامین مولفه های اصلی برای جذب سرمایه‌گذاران و نگه‌داشت منابع در منطقه است‌.

مزایای مهم گمرک و منطقه ویژه اقتصادی چیست؟
با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی کازرون، سرمایه گذاران در شهرستان‌های کازرون و کوه‌چنار و دیگر نقاط کشور می‌توانند با ایجاد کارخانجات و شرکت‌های تولیدی، مواد اولیه مورد نیاز خود را از بازارهای خارجی تامین و به صورت مستقیم وارد این منطقه ویژه اقتصادی کنند.

همچنین پس از تولید و مونتاژ مواد اولیه وارداتی، با همکاری گمرک جمهوری اسلامی که شعبه آن در منطقه ویژه اقتصادی کازرون مستقر شده است، باسهولت و دسترسی بسیار مناسب محصولات خود را به بازارهای خارجی و یا داخل کشور صادر و به فروش می‌رسانند.

همچنین در مناطق ویژه اقتصادی، قانون کار شامل نیروهای کارگری نمی‌شود و تولیدکنندگان می‌توانند بر اساس توافق خود با نیروهای کارگری، نسبت به استخدام آنان اقدام کنند.

معافیت از مالیات و دسترسی به خدمات متنوع دولت، ویژه تولیدکنندگان مخصوصا تولیدکنندگان دارای شرایط صادرات، از مزایای بسیار خوب منطقه ویژه اقتصادی است.
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۲۸
اذان صبح
۰۵:۱۲:۰۹
طلوع افتاب
۰۶:۳۵:۱۲
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۲
غروب آفتاب
۱۹:۳۱:۰۸
اذان مغرب
۱۹:۴۷:۳۳