پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
دکتر فریدون عباسی، نماینده منتخب مردم شهرستان های کازرون و کوهچنار در مجلس یازدهم در گفتگویی اظهار داشت:
منتخب مردم کازرون در مجلس یازدهم، با اشاره به اهمیت مجلس در تصویب قوانین اظهار داشت: به گفته امام خمینی(ره)، مجلس در رأس امور بوده و موظف است که مسیر دولت را ریل‌گذاری کند/ هر اقدامی که در سطح کشور انجام بدهیم اثر خیرش به استان فارس هم می‌رسد و آثارش در منطقه کازرون و کوه چنار هم ظاهر می‌شود.
به گزارش کازرون نما؛ دکتر فریدون عباسی در گفت‌وگویی اظهار داشت: قوانین موردنیاز قوه قضاییه باید در مجلس به تصویب برسد، به همین منظور تلاش داریم مسیری را برای اداره کشور ایجاد کنیم که از مجلس می‌گذرد.

وی گفت: بنده در زمان تصدی معاونت رئیس‌جمهوری، اهمیت مجلس را در قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین درک کردم؛ از همین رو معتقدم تمدن اسلامی که ما به دنبال آن هستیم تنها با قوانینی حاصل می‌شود که بتواند روابط مردم را با یکدیگر و همین‌طور روابط مردم را با حاکمیت تسهیل کند.

عباسی افزود: هنگامی‌که این قوانین تدوین شد، سایر کشورها نیز می‌توانند از آن استفاده کنند، زیرا تمدن سازی که بعد از دولت اسلامی محقق می‌شود بدون قانون دست‌یافتنی نیست. 

عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: متأسفانه در بیشتر دولت‌ها می‌خواهند افرادی به نمایندگی مردم انتخاب شوند که حرف‌های دولت را اجرا کنند، نه اینکه نمایندگان حرف بزنند و دولت اجرا کند؛ لذا مسئله معکوس شده است. در مجلس دهم هم مشاهده کردیم که هر لایحه‌ای را دولت به مجلس ارائه می‌کند، نمایندگان به تصویب می‌رساندند؛ مثل لوایح مربوط به Fatf و مواردی ازاین‌دست را اکثریت نمایندگان رأی می‌دادند و بعد که به شورای نگهبان می‌رفت، رد می‌شد.

عباسی در ادامه آفت دیگر را دخالت پول در مجلس عنوان کرد و افزود:  این مسئله حتماً باید توسط وزارت کشور، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه بررسی شود. در انتخابات گذشته نامزدهای انتخاباتی خیلی هزینه کردند، یک نماینده مجلس مگر چقدر درآمد دارد که بعضی این‌چنین هزینه کردند؟ این موارد را باید دستگاه‌های مسئول در کشور مانند سازمان بازرسی کل کشور بررسی کند که نماینده بدون دخالت پول و دولت انتخاب شود. این امر می‌تواند باعث سلامت بیشتر مجلس شود.

وی اضافه کرد:  هر اقدامی که در سطح کشور انجام بدهیم اثر خیرش به استان فارس هم می‌رسد و آثارش در منطقه کازرون و کوه چنار هم ظاهر می‌شود. ما نمایندگان مسئولیت قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین و همچنین اعتماد به وزرای مناسب را داریم که باید در آن موقعیت به‌درستی انجام ‌وظیفه کنیم.

عباسی افزود: در این راستا مردم هم به‌مرور باید متوجه شوند که حل کردن مسائل و مشکلات منطقه‌ای را باید بیشتر از فرمانداران و مسئولین دولتی و روسای ادارات بخواهند، سپس اگر به نتیجه نرسیدند از نمایندگان طلب رسیدگی کنند. نمایندگان مراکز استان‌ها بیشتر به قانون‌گذاری می‌پردازند ولی نماینده شهرستان، هم باید قانون‌گذار و هم مسئول تدارکات شهرستان باشند، البته هرکسی به‌عنوان نماینده شهرستان انتخاب شد این امر را باید قبول کند که خدمتگزار مردم است و باید نواقص را برطرف سازد.





http://www.kazeroonnema.ir/fa/news/18677 :لینک این خبر جهت کپی
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اذان صبح
۰۵:۰۳:۲۶
طلوع افتاب
۰۶:۲۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۰۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۵:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۰۴