پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۸۵۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
دکتر فریدون عباسی دوانی رئیس موقت مجمع نمایندگان منتخب فارس در دیدار با ریاست علوم پزشکی، عنوان نمود:
به گزارش کازرون نما؛ دکتر عباسی در این دیدار عنوان نمود: توسعه بهداشت و درمان در استان را میتوان از توسعه راه واجب تر دانست چرا که جان و سلامت مردم در اولویت اول قرار دارد/ بیمارستان ولی عصر(عج) کازرون با کمبود تجهیزات مواجه است که خواسته و مطالبات بحق مردم این شهرستان، تجهیزات جدید و پیشرفته از جمله MRI ، سی تی اسکن و .. می باشد که باید فراهم شود.
به گزارش کازرون نما؛ و به نقل از روابط عمومی نماینده منتخب مردم شریف کازرون و کوه چنار در مجلس یازدهم؛
دکتر فریدون عباسی دوانی رئیس موقت مجمع نمایندگان منتخب فارس در دیدار با ریاست علوم پزشکی ،ضمن خدا قوت و خسته نباشید به جهادگران عرصه سلامت بخصوص پزشکان و کادر درمان که در خط مقدم بیماری کرونا قرار دارند گفت: مجمع نمایندگان فارس با تمام توان خود از برنامه های پیشرفت درمانی دانشگاه های علوم پزشکی استان حمایت خواهد کرد.
وی افزود: توسعه بهداشت و درمان در استان را میتوان از توسعه راه واجب تر دانست چرا که جان و سلامت مردم در اولویت اول قرار دارد.
عباسی دوانی با اشاره به کاربرد پرتوها در زندگی روزمره مردم بیان کرد : با توجه به تجربیات بنده در صنعت هسته ای، از طرح های دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه حمایت خواهیم کرد.
وی افزود: هدف ما، ارتقا سطح سلامت استان است و مجمع نمایندگان منتخب فارس این آمادگی را دارند با برگزاری جلسات با کارشناسان و مسئولین حوزه سلامت در جهت پیشرفت این حوزه و برطرف سازی مشکلات مردم قدم بردارند.
رئیس موقت مجمع نمایندگان منتخب فارس گفت: بیمارستان ولی عصر(عج) کازرون با کمبود تجهیزات مواجه است که خواسته و مطالبات بحق مردم این شهرستان، تجهیزات جدید و پیشرفته از جمله MRI ، سی تی اسکن و .. می باشد که باید فراهم شود.
وی با بیان این که کازرون با ظرفیت پدافند غیر عامل، پتانسیل قطب بهداشت و درمان منطقه را داراست افزود: اگر کازرون از لحاظ پزشکی تقویت شود به قطب پزشکی منطقه تبدیل؛ و به مرکز استان نیز کمک های بسیاری خواهد شد.
منتخب مردم کازرون و کوه چنار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقویت بیمارستان های منطقه بیان کرد: فعالیت ها در خصوص دریافت مجوز کلینیک برای شهرستان کازرون انجام شده که امیدواریم همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز این امر را تسریع بخشد.
وی با تاکید بر لزوم تجهیز و تکمیل بیمارستان امام علی(ع) کازرون در سریع ترین زمان ممکن به عنوان نیاز بحق و اصلی مردم منطقه بخصوص شهرستان های کازرون و کوه چنار، پیشنهادات و فعالیت های خود را در این جهت بیان داشت و ابراز امیدواری کرد که دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز، اقدامات لازم را تسریع بخشند تا این بیمارستان هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.
عباسی دوانی در پایان گفت: اتاق فکر حوزه سلامت و پزشکی شهرستان های کازرون و کوه چنار توسط پزشکان مطرح کازرونی ساکن کازرون و مناطق دیگر تشکیل شده که در حال تحقیق در خصوص این حوزه هستند که با اتمام تحقیقات جهت رفع مشکلات مردم نتیجه آن طی یک گزارش کامل به خدمت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارسال خواهد شد.
در ادامه دکتر مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن عرض خوش آمد و تبریک به ایشان گفت: حوزه سلامت استان از ابتدای آغاز اپیدمی بیماری کرونا با تخلیه کامل دو بیمارستان علی اصغر(ع) و شهید چمران و آمادگی دو بیمارستان های نمازی و فقیهی برای پشتیبانی بیمارستان ها و همچنین آماده سازی بیمارستان ها در تمامی شهرستان ها و قرار دادن مراکز تشخیص کرونا قبل از مراجعه بیماران به بیمارستان از کادر درمان استان تشکر کرد.
وی با تشکر از همکاری بسیار خوب مردم استان فارس در طرح فاصله گذاری اجتماعی با ارائه آمار های مقایسه ای استان فارس با کشور، وضعیت استان را مطلوب دانست و افزود: مردن استان از ابتدای شیوع این ویروس همکاری بسیار خوبی داشته اند، ما با کنترل ورودی و خروجی شهر ها و همچنین افزایش آزمایش ها از افراد بدون علامت در سطح استان و بخصوص مرکز استان ابراز امیدواری کرد بتوانیم آمار را در استان کاهشی کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به این نکته که 30درصد از بیماران از خارج استان به فارس مراجعه میکنند، گفت: هدف ما در مجموعه سلامت استان فارس، تعاملات بیرونی است، دانشگاه های بهداشت و درمان فارس، حل کننده مشکلات پزشکی جنوب کشور هستند.
لطفی با بیان این که باید برای مملکت کار کرد بیان کرد: درخواست معاونین دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مجمع نمایندگان منتخب فارس این است که این مجمع از طرح های کلان بهداشت استان حمایت کنند و با دید فرابخشی درجهت وسعت بخشیدن دانشگاه های علوم پزشکی و حوزه سلامت استان، به کمک دانشگاه ها قدم برداند. 
دکتر مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این دیدار با تاکید بر اینکه کازرون از قطب های استان فارس در زمینه های مختلف است گفت: کازرون با توجه به ظرفیتی که داراست، توانایی تبدیل به قطب پزشکی منطقه با حضور چند شهرستان خواهد داشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز از این طرح حمایت خواهد کرد.
وی با بیان این که کارها و مجوز های لازم جهت کلینیک کازرون انجام شده و مجوز های لازم گرفته شده است گفت: پس از پایان اپیدمی کرونا، این کلینیک به مرحله اجرا و بهره برداری خواهد رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تجهیزات بروز بیمارستانی حق مردم کازرون و کوه چنار است، MRI باید در خدمت مردم کازرون باشد. با مطالعات انجام شده در پی طرحی نو برای راه اندازی بخش ویژه ، MRI برای بیمارستان ولی عصر(عج)کازرون هستیم.
لطفی با بیان این که بیمارستان امام علی(ع) از مطالبات بحق مردم کازرون است افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز تمام توان خود را در این زمینه بکار خواهد گرفت.
وی در پایان با استقبال از تشکیل اتاق فکر حوزه سلامت در شهرستان های کازرون و کوه چنار بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز این آمادگی را دارد تا از طرح های ارائه شده توسط اتاق فکر حوزه سلامت کازرون و نماینده محترم این شهرستان ها در جهت رفع مشکلات این حوزه در منطقه کازرون حمایت کند و در جهت اجرای آن قدم بردارد.






http://www.kazeroonnema.ir/fa/news/18573 :لینک این خبر جهت کپی
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
َAziz
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
0
دانشگاه علوم پزشکی حق کازرون هست. شهرستانهای کم جمعیت تر مثل جهرم و فسا الان 45 سال هست که علوم پزشکی دارن. لار و گراش هم الان 9 سال هست که دارند. کازرون باید از نظر علوم پزشکی از فارس جدا بشه. الان امکانات درمانی این 4 شهرستان نامبرده را ببینید افسوس می خورید. البته خیران هم نقش دارند. ولی به هر حال داشتن علوم پزشکی باعث تجمع متخصصین میشه و نسبت پزشک به جمعیت بالا میره.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹