پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹

دوگانه‌های بی حاصلِ «سیاسی»، مانعِ انقلابی ماندنِ نسل ها، ریشه ی افراط گرایی انتخاباتی ها

 

بخشِ سوم: از سلسله یادداشت های "بررسیِ عواملِ تاثیرگذار بر انتخابات های کازرون، راه های «شناختِ» کاندیداها و «تفکیکِ» شعاری ها از شعوری ها!"

هم زمان با آغاز دهه‌ی پنجم از عُمرِ با برکتِ نظامِ مردم سالارِ دینی و انتشارِ راهبُردِ فکری و علمیِ موسوم به بیانیه‌ی «گامِ دوم» توسط رهبرِ فرزانه انقلابِ اسلامی، لزومِ باز مطالعه و تحلیلِ اتفاقاتِ پشت سر گذاشته شده، بیش از پیش موردِ نیازِ آینده بوده و بدیهی است که یکی از مهم ترین چالش هایی که قطعا مشکلات فراوانی را تا الان در مسیرِ پیش رفتِ کشور ایجاد نموده، همانا «رنگین» نمودنِ چِهرِه ی افراد جامعه و ایجاد خطوطِ نفاق آمیز بین نخبگان، سیاست مداران و بخشِ عمده ای از دوست داران جامعه ی دینی بوده است؛ واقعیتِ تلخی که علی رغم عِلْم به «زیان باری» آن و تاکیدِ مُستَمرِّ بزرگان دین و رهبران فهیم، جهتِ دوری از مرزبندی های دشمن شاد کُن، اما نه تنها تلاشی برای گُشایِشِ این گره های خودساخته صورت نگرفت بلکه به جای بسیج تمامی امکانات برای مقابله با دشمنانِ اصلی، متاسفانه بخش عمده ای از انرژی و وقتِ آحادِ جامعه به مجادلاتِ بی حاصلِ سیاست نمایان و دشمن تراشان‌ معطوف گردیده است . در همین زمینه یاد آور می شود :

یکم)- اقدامات و فعالیت های ناشیانه و‌ فاقدِ عقلانیتِ بخشی از سیاست زَدِگان و عده ای «حِزب بازانِ» تصمیم گیر و‌ رأی سازِ شهرستانی و ‌استانی به هنگامه ی انتخابات های مجلس و...، آن هم بدون توجه به منافعِ همِگانی و میزانِ توان مندی و‌ کاراییِ کاندیداهای موردِ حمایت قرار گرفته ی شان و‌ از طرفی مرزبندی های غيرِ ضروري، وحدت شِکَن، خانِمان سوز، حساسیت بَرانگیز و اختلاف آمیزِ این مجموعه ها طی دهه های گذشته نه تنها حلاّلِ مشکلات و رافعِ مُعضَلاتِ اکثریتِ مردم نبوده، بلکه به دلیلِ نِگاهِ های تنگ و تحلیل های غیرِ منطبقِ آنان با واقعیاتِ جامعه، موجبِ پدیدار شدنِ گره‌های کورِ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در شهرستان هایی همانندِ کازرونِ بزرگ گردیده و‌ طبیعی است تا زمانی که چنین اندیشه هایی، تعیین کننده‌ی حداقل بخشي از سرنوشتِ انتخاباتی باشند، انتظارِ توسعه‌ی زیر ساخت ها و برطرف شدنِ نگرانی ها، امری کامِلا نابجا و غیرِ عاقلانه! تلقی خواهد شد.

دوم )- تحلیل و بررسیِ وضعیت انتخاباتِ ۱۰ گانه ی مجلس، به ویژه در حوزه هاي انتخابیه ای شَبيهِ شهرستان کازرون [از زاویه ی جناح بندی های سیاسی] نشان می دهد به جز دوره ی اول، که مشارکت و آرای مردم از تحولاتِ اجتماعی و نگاهِ واقِعی و انقلابی آنان نشأت گرفته بود، متاسفانه اما در مراحلِ بعدی «رو در رویی»، «چشم هم چشمی» و «منازعاتِ» بی ثَمَرِ سیاسیونی که اصل را بر منغعت های شخصی، خانوادگی و «درونْ سازمانی» گذاشته بودند، موجب گردید تا در مجموع مجالسی شکل گیرند که در خوش بینانه ترین وضعیت، از «رأسِ»  امور به «ذیلِ» آن تغییر وضعیت داده و به عنوان نمونه حاصلِ دستپختِ این سیاسیونِ محترم، «هم صدايي» و «هم گامیِ» بخشِ عمده ی نمایندگانِ مجلسِ اصلاح طلبِ ششم با ناهمسویانِ نظامِ ولایی و‌ رو در رویی آنان با خطِّ اصیلِ انقلاب، همچنین تصویبِ قراردادهای زیان بار و... در مجلسِ اصول گرای نُهُم و وادادگی های مُستَمِر و رها كردنِ امورِ كشور در يكي از سخت ترين اوضاعِ اقتصادي و معيشتي توسطِ نمايندِگان مجلسِ دهم و... بوده است .

سوم )- ضمن اذعان به وجودِ خطوطِ فكري متعدد و صداهاي مختلف در جامعه ي نخبگان و سياسيون كشور و البته وابستِگی و اتصالِ بخشي از اين نگاه ها و هاديانِ آن ها به خارج از كشور و لزوم باز تعريفِ دقيق و روش مندِ اين مرزبندي ها و طراّٰحيِ راه هاي مقابله با ترفندها و توطئه هاي دشمن براي نفوذ در اركان مختلف حاكميتِ كشوري، در عين حال متذكر مي شود كه متاسفانه به دلايل مختلفي مرزهاي ترسيم شده زير عناويني همچون راست، چپ، اصلاح طلب، اصول گرا، اعتدالي، كُندرو، تُندرو و... نه تنها موردِ تعريف «جامع» و «مانِعی» واقع نگرديده، بلكه به همین جهت، در بيش تر اوقات كانديداهاي منتخبِ این جناح ها، بیش ترین ضربه را به مردم، نظام و مبانی انقلاب وارد نموده و در مقابل، اشخاصی بدونِ انتساب به تفکرات موجود بالاترین خدمت و فداکاری را به نظامِ اسلامی و کشور صورت داده است. بر همین اساس بایسته است در انتخابات های پیشِ رو تمامیِ ساکنان و علاقه مندان به پیش رفت و عَظمَتِ شهرستان، استان و کشور، ضمن بررسیِ عملگراییِ کاندیداها، از افتادن در دامِ شعارهای بی مبنا، احساسی، خالی از فکر و اندیشه ی مراکزِ وابسته به باندهای ثروت، قدرت و سیاستِ ناهمسو با منافعِ عمومی و انقلابی ، پرهیز نمایند .

چهارم )- کاسِبانِ جناح گرا و جناح گرایان کاسِب و به عبارتی تاجرانِ جناح پیشه و جناح پیشه گانِ تاجر بیش از آن که منفعت های عمومِ مردم و ساکنان روستاها، بخش ها و شهرستان ها را مدِّ نظر داشته باشند، به دنبال رفعِ مشکلات، رونق یابی کسب و‌ کار و اندوختن اموالِ نزدیکانِ فکری و فامیلی خود بوده و تجربه نشان داده که پس از مدتی اندک، به دلیلِ تداخلِ منافع و تنازعِ سرمایه، اختلافات بین سران این جناح ها با نمایندگان منتخب تشدید یافته و رأی دهندِگان، محرومین و عمومِ مردم، قربانیانِ واقعیِ این «شعار گرایان» و «معامله طلبانِ» انتخاباتی بوده و خواهند بود .

با در نظر داشتِ واقعیت های پیش گفته، خاضعانه از همه ی دوست داران و‌ علاقه مندانِ ایران عزیز، به ویژه جوانان، علما، اساتید، اُرگان ها، نهادها و سایر هم استانی ها و هم شهرستانی های گرامی، تقاضا می شود ضمن عمل به توصیه های عالمانه و داهیانه ی رهبرِ معظم انقلاب در جذب حداکثری و لزومِ اتحادِ همِگانی در مقابلِ دشمنانِ اصلی، تلاش بیش از پیشی را جهت به حداقل رساندن اختلافات و کنار گذاشتنِ بازی های سیاسی صورت داده و در انتخابات های سرنوشت ساز پیشِ رو ، به جای پرداختن به مباحثِ قومیتی ، منطقه ای، فامیلی، جناح گرایی و‌ گلاویز شدن های سیاسی و حِزبی، تلاش شود با وحدت، هماهنگی و‌ تشریک مَساعی، نسبت به ادامه ی راه شهدا و اعتلای ایران اسلامی و‌ حرکت زیرِ پرچم «انقلاب» و‌ «ولایت»، دِینِ خود را نسبت به آیندِگان وطن ادا و خِرَدمندانه و عاشقانه ، مسیر را برای ظهور حضرت حجت [عج] هموار نمایند.

ان شااله ادامه دارد...


نویسنده: امان اله دهقان فرد
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹