پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۹۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶

بررسیِ عواملِ تاثیر گذار بر انتخابات‌های کازرون، راه‌های «شناختِ» کاندیداها و «تفکیکِ» شعاری‌ها از شعوری‌ها!

بخش دوم:

 

شهرستانِ بزرگِ کازرون، با ده ها قومیت، چندین بخش، ‌۲۰۰ روستا و‌ بالای ۲۷۰ هزار نفر جمعیت و برخورداری از پیشینه ای چند هزار ساله و مردمی انقلابی، ولایی و مُتَدَیِّن، طی ۱۰ دوره انتخاباتِ آزادِ مجلس شورای اسلامی، حضوری قابل قبول در پای صندوق های رأی گیری داشته و با تمام حرف و‌ حدیث های که پیرامون «افرادِ انتخاب» شده و «نَحوِه ی رأی گیری»ها صورت گرفت اما به هر حال ۷ نفر از کاندیداها را به مرکزِ قانون گذاری کشوری اعزام نمودند. گر چه مراحلِ مختلفِ این انتخابات ها بعضا با «امّا»، «اگر» و «ای کاش»هایی توأم بوده، در عین حال اما بررسی اشکالات، ضعف ها، قُوَّت ها و بازتاب ها و‌ میزانِ موفقیت ها و ناکامی های دوره های گذشته و منتخبین آن ها، می تواند چراغِ راهی برای مسیرهای آینده و بصیرت افزایی جهتِ انتخاباتِ پیشِ رو موردِ استفاده قرار گیرند. در همین رابطه مطالبِ زیر متذکر می گردد.

 

۱)- بررسیِ سوابقْ، فعالیتْ، توان مندی، پاک دستی، مردم گرایی، دین مداری، ترجیحِ مصالحِ عمومی بر منافعِ شخصی، خانوادگی و جناحی، وابستگیِ اعتقادی به اصول و آرمان های دینی و‌ انقلابی، صداقت در گفتار و راستی آزمایی در رفتار و اَعمال، حضور در صحنه های سخت و تصمیم گیریِ صحیح و «به موقع» و... از مهم‌ترین وظایفِ مردم و‌ ساکِنانِ حوزه های انتخابیه در رابطه با کسانی است که می خواهند آنان را انتخاب و سپس برای تصمیم سازی، قانون گذاری، دفاع از حقوق و رفعِ مشکلات عمومی و... روانه ی پایتختِ کشوری نمایند، در همین رابطه امّاٰ هرگونه «کوتاهی»، «بی ملاحظه گی» و «کم کاری» می تواند ضرباتِ جبران ناپذیری را بر کشور، استان، شهرستان و تک تکِ آحاد جامعه وارد نماید .

۲)- یکی از اساسی ترین مواردِ مرتبط با انتخابات ها، به ویژه در شهرستان هایی مُشابه کازرون، نقشِ مجموعه های «مَنفَعت طلب» و «زد و‌ بندچی»های پشت صحنه در حمایت و کمک های مالی، پشتیبانی، فرهنگی و ‌سیاسی از بعضی کاندیداها و «پیش خرید» نمودنِ آنان و‌ نهایتا استفاده های خلافِ منافعِ عمومی و نظام اسلامی طی ۴ سال حضور این افراد در کِسوَتِ نمایندِگی بوده که متاسفانه نه تنها چنین اقداماتی توسطِ این طیف [به دلیلِ نارسایی های قانونی و...] موردِ غفلتِ نهادهای نظارتی و اجرایی قرار گرفته بلکه وضعیت به گونه ای پیش رفته که حتی بعضا عواملِ مرتبط با قاچاق، سابقه دارانِ قضایی، زمین، کوه و تپه خواران و مُتجاهِرانِ به فعالیت های اقتصادیِ آلوده و... ، سالوسانه به دنبال چنین کاندیداهایی راه افتاده و‌ به تبليغ و جمع آوری آرا برای آنان اقدام می نمایند. در این گونه موارد، «مردم» اصلی ترین قربانیانِ انتخاباتی محسوب گردیده و قطعا بخشِ عمده ای از «وقت»، «تلاش» و «فعالیتِ» چنين کاندیداهای راه یافته به مجلس، مصروفِ پرداختِ «بده کاری»ها، ارایه‌ی معرفی نامه های طلایی، اخذِ وام های کلان و معرفی آنان به وزارت خانه ها، مراکزِ خصوصي و دولتی برای اجرای «پروژه»های «سودآور» و مجددا آماده نمودنِ این افراد برای کمک در دوره های انتخاباتی بعدی خواهد بود.

۳)- شُهرَت طلبی، معروفیت یابی، خود شیفتِگی، شخصیتْ محوری، قدرت مداری، منفعت جویی، قوميت گرايي، منطقه خواهي، فاميل بازي و... تنها بخشی از خصوصیات منفی ای است که کم و‌ بیش در وجود بعضي از ما انسان ها پنهان گردیده؛ در عین ‌حال اما همین امور زمانی که با تزریقِ «بی تقوایی»، «بی حیایی» و «پُررویی» و چاشنیِ دروغینِ وابستگی های دینی، انقلابی و مذهبی نیز همراه گردیده و با حضور در مهم ترین مرکزِ قانون گذاری از اَهرُم های فشار نیز بهره مند شوند، نه تنها «حلّٰالِ مشکلات» نخواهند بود بلکه قطعا فجایع و دردِ سرهای بسیاری را برای مردم، جامعه، کشور و نظام حاکم   به وجود خواهد آورد. به همین دلیل است که کاندیداهایی با مشخصات یاد شده، از شایستگی های مورد نظر برخوردار نبوده و هر گونه بی مبالاتی در ارایه ی آرای انتخاباتی به آنان، تنها موجبِ «هَدَر رَفتِ» امکانات، ضایع شدن بیت المال و عَقَب گرد در زمینه های توسعه ی زیر ساخت ها می گردد.

۴)- «بوق چی»های انتخاباتی در ایامِ منتهی به روزهای انتخابات، ضمن همراهی با کاندیداهایی مشخص و استفاده از روش های بعضا غیر واقعی، علاوه بر تضعیفِ کاندیداهای رقیب و قوی نشان دادنِ فردِ موردِ نظرِ خود، همچنین دروغ های عوام پسند و نامتناسبی را به افرادِ جامعه القا و در مقابلِ این خدمات، مبالغی را به صورت نقد و قول و‌ قرار هایی را به شکلِ نسیه و پس از رأی آوری کاندیدای خود دریافت می نمایند . بوق چی ها بعضا حتی به مطالبی که عنوان می‌نمایند نیز ایمان نداشته و تقریبا «می دانند» که اظهاراتشان فاقد پایه و اساسِ واقعی بوده و حتی در جلساتِ خصوصی به «کم مایِگی» و «نالایِقی»های افرادِ موردِ تبلیغِ خود نیز اعتراف می نمایند. شناختِ این افراد توسط «رأی دهندِگان» می تواند تا حدِّ زیادی در آشنایی با «قابلیت»های کاندیداها مؤثر واقع گردد.

ان شااله ادامه دارد...


نویسنده: امان اله دهقان فرد
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
0
0
آمو خودت کشتی، انتخابات بعدی مردم شرکت نمکنن، اگرم بیان ا شما رای نمدن. خودت ایقد عذاب نده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳