پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۹۱۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴
صدای مردم:
یک از مخاطبان کازرون نما به عنوان دانشجوی دانشگاه آزاد کازرون، گلایه ای را در خصوص نحوه اخذ شهریه در ترم جدید توسط این دانشگاه به کازرون نما ارسال نمود که با پیگیری کازرون نما پاسخ مسئولین این دانشگاه در این خصوص دریافت شد.

به گزارش کازرون نما، یکی از مخاطبان با عنوان "دانشجو" ضمن ارسال پیامی به شرح زیر خواستار انعکاس آن از طریق این سایت و رساندن صدای وی به گوش مسئولین شد. کازرون نما نیز این پیام را از طریق روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون به اطلاع مسئولین مربوطه در این دانشگاه رساند و پاسخ ارسالی از سوی روابط عمومی آن دانشگاه نیز در ادامه پیام مخاطب به اطلاع می رسد.

 

پیام مخاطب:

سایت محترم کازرون نما خواهشمند است نظر ذیل رو در سایتتون منعکس کنید. خودتون از مشکلات معیشتی مردم مطلعید. ممنون میشم

امام جمعه محترم شهرستان کازرون

حضرت حجه الاسلام والمسلمین خرسند

باسلام

همانگونه که مستحضرید در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) هستیم و دانشگاه و دانشجو پیش از انقلاب و پس از آن سنگر مستحکم مبارزه با استبداد شاهی و استعمار آمریکایی بوده است. این درحالی است که با وضعیتی که کشور با آن روبروست گروهی سعی در ایجاد تنش در دانشگاه را دارد. با خبر شده ایم دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون در ترم جاری بدون اینکه هنوز خدماتی ارائه داده باشد علاوه بر شهریه ثابت، دانشجویان را ملزم به پرداخت شهریه متغییر در ابتدای ترم نیز نموده است و این موضوع با توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی گریبانگیر کشور باعث نارضایتی در بین دانشجویان گردیده است.

از حضرتعالی خواهشمندیم اقدامات مقتضی در این خصوص جهت یاری قشر دانشجو معمول دارید.

سایه شما مستدام

 پیام یکی از مخاطبان در خصوص وضعیت اخذ شهریه دانشگاه آزاد و پاسخ مسئولین این دانشگاه

پاسخ روابط عمومی دانشگاه آزاد کازرون:

برادر گرامی جناب مهندس بحرانی عزیز

با سلام و عرض ادب و تشکر از احساس مسئولیت جنابعالی در خصوص ارسال سوال مطرح شده باید عرض کنم در ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و این دانشگاه هم یکی دست آوردهای مهم و ارزشمند و از رویش های انقلاب است که با حدود چهار دهه فعالیت علمی – آموزشی، فرهنگی، عمرانی و و‌رزشی خود توانسته به امر تعلیم و تربیت نیروهای انسانی متعهد و متخصص مورد نیاز جامعه تلاش کند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون هم به سهم خود علاو بر ارتقاء سطح علمی، فرهنگی و آموزشی جوانان و نقش آن در بالا بردن سطح فرهنگ و شعور اجتماعی جامعه؛ گام بزرگی در راستای فراهم کردن اشتغال برای صدها نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم برداشته است.

از آنجا که این واحد آموزشی به لحاظ  مالی از هیچ نهاد و ارگان و یا بودجه های دولتی برخوردار نیست، و هر ترم باید مدیریت درآمد و هزینه برای خود داشته باشد، لذا از همه دانشجویان فهیم و فرهیخته هم انتظار همکاری بیشتری در این زمینه داریم.

دلارم به ذکر است با وجود همه مشکلات مالی که در سطح کشور وجود دارد و بالا رفتن هزینه ها، اما خوشبختانه با برنامه ریزی و تدابیر صورت گرفته از جمله پرداخت وام های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت، تاکنون سعی کرده‌ایم هیچ دانشجویی به خاطر مشکل مالی مجبور به ترک تحصیل نشود؛ و دانشجویانی هم که تاکنون نیاز مالی برای پرداخت شهریه داشته اند، به صندوق رفاه دانشجویی معرفی و از خدمات آن بهره مند شده اند و ان شاءالله این سیاست دانشگاه با قوت ادامه دارد.

با تشکر و سپاس


نویسنده: سرویس خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
0
0
متاسفانه چند تا عامل باعث بوجود آمدن مشکلات گسترده مالی برای دانشگاههای شهریه بگیر شده:
1- بیکاری روزافزون جوانان بخصوص فارغ التحصیلان دانشگاهی، انگیزه درس خوندن رو از اونها گرفته و امروزه میل به درس خوندن بخصوص در میان آقایان که بعد مالی براشون مهمه، بسیار کم شده.
2- کاهش جمعیت دانش آموزان که متاثر از کاهش جمعیت و افت قابل ملاحظه نرخ موالید هست، باعث شده که بسیاری از صندلی های دانشگاهها خالی بماند و همین جمعیت کم دانش آموزی بیشتر گرایش به تصاحب صندلی های دانشگاههای دولتی دارند.
3- تبعیض وحشتناک درآمدی بین رشته های مختلف، باعث شده که امروزه دانش آموزان به سمت رشته علوم تجربی هجوم ببرن و هدف اصلی رسیدن به رشته های لوکسی مثل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی و سایر رشته های پیراپزشکی هست. نتیجتا تقاضا برای بسیاری از رشته های گروه فنی مهندسی و علوم انسانی، کم شده و ظرفیت این رشته ها خالی مونده. در کنکور سال قبل، 62 درصد از داوطلبان مربوط به گروه علوم تجربی بودن و 38 درصد بقیه بین علوم انسانی، ریاضی-فیزیک، هنر و زبان های خارجی تقسیم شدن.
مجموع این شرایط باعث شده که درآمد دانشگاههای شهریه بگیر مثل آزاد و پیام نور، نزول چشمگیر داشته باشه و امروزه این دانشگاهها حتی برای تامین حقوق و مزایای کارکنان و هیئت علمی و مخارج دانشگاهی، به بحران برخورد کردن. فراموش نکنیم که در حال حاضر بیش از 100 واحد دانشگاه آزاد زیانده هستن و الان دارن به طور جدی به تعدیل نیرو و کاهش تعداد کارمندان و اساتید فکر میکنن.
زنجیره چنین مشکلاتی آخرش به بیکاری ختم میشه. اگه مشکل بیکاری تو این کشور بطور اساسی درمان نشه، شک نکنید که دامنه بحران از این فراتر میره و نهادها، سازمان ها و اقشار بیشتری از مردم رو تحت تاثیر قرار میده.
البته اینهم فراموش نشه که متاسفانه در دوره ای که تقاضا برای ورود به دانشگاه و تب مدرک گرایی در بین مردم بالا بود، دانشگاه آزاد و پیام نور طمع کردن و تعداد واحد های خودشون در سراسر کشور رو افزایش دادن، بدون اینکه به آینده این کار فکر کنن یا اینکه برنامه ریزی بلند مدت داشته باشن.
حسن زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
0
0
خداوکیلی اصلا دانشگاه میرید چیکار کنید؟؟ آخه تا کی میخواید پول بریزید تو کیسه دانشگاه آزاد؟؟ وقتی خودتون می دونید که آخرش بیکاریه، چرا اینقدر خودتون رو زجر می دید؟؟ وجدانا تمام این دانشگاه ها برای .... درست شده.
ایران دچار بحران اقتصادیه. بازار کار بدتر از اونیه که فکرش رو بکنید. قیمتها نجومی شده. این یه قرون دوزاری که پول دارید، برای خودتون پس انداز کنید، به جای اینکه دودستی بدین به دانشگاه آزاد.
کاکوی ممدلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
0
0
دانشگاه آزاد گفتی و کردی کبابم!!!!
شهریه میگیره در حد تیم ملی.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
0
0
سلام
عزیزان، بازار کار واسه محصلین خرابه درحال حاظر میلیونها تحصیل کرده بیکار داریم به نظرم دانشگاه نریدبهتر وبه صرفه تر هست اندک پولی هم که خانواده ها دارند باید بریزند تو جیب دانشگاه به بچه هامون یاد بدیم برای جامعه مفید باشند مفید بودن دراجتماع لزوما این نیست که دانشگاه بریم وتحصیل بکنیم البته همین حالا هم دانشجو ها خیلی کم شدن ودیگه استقبال نمیشه از دانشگاه چون میدونن تحصیلشون بیهوده است خیلی ها تحصیل کردن و بیکار توخونه نشستن فقط یه پول مفت ریختن تو جیب دانشگاه. اگر هدفتون واقعا تحصیله ودرس خوندن دانشگاه برید البته اونم دانشگاه دولتی درصورتی که هدفتون اشتغال و....هست اصلا به نفعتون نیست دانشگاه رفتن .
همین امروز هم انصراف بدید به سودتون هست باور کنید
خانواده ها فرزندانشون رو اموزش بدن دراجتماع مفید باشند اگر چه تحصیلات دانشگاهی نکنن واجازه ندن پول بدن دانشگاه خود دانشجوها هم مشورت بگیرند وخودشون رو اگاهتر کنند واز تحصیل دانشگاههای پولی صرف نظر کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷