پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس خبر داد:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس گفت: اکثر مصوبات سفر استاندار فارس به شهرستان کازرون که در اردیبهشت ماه امسال انجام شد عملیاتی شده است.

به گزارش کازرون نما، عنایت الله رحیمی با اخذ گزارشات از دستگاه های اجرایی در تشریح مصوبات این سفر و اقدامات انجام شده در جهت عملیاتی شدن آنها تصریح کرد: در این سفر مسائل و مشکلات آن شهرستان در حوزه های راه، برق و انرژی، آب و فاضلاب، فضاهای ورزشی، آموزش و پرورش و نوسازی مدارس، بهداشت و درمان و شهرداری ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: از جمله مصوبات این سفر در حوزه راه که هم اینک در حال اجرا است می توان اجرای پروژه راه های روستایی دهلی، حسین آباد، بکر، چروم و رودک از توابع بخش کنارتخته و کمارج اشاره کرد که قرارداد تکمیلی مربوط به روستاهای دهلی، چروم و رودک منعقد شده و عملیات اجرایی آن ها آغاز شده است.

رحیمی تصریح کرد: از مصوبات دیگر این سفر احداث یا بهسازی راه های روستایی بخش بالاده است که با پیگیری های انجام شده ۱۰ میلیارد ریال به این امر اختصاص یافته و مراحل برگزاری مناقصه طی می شود.

اکثر مصوبات سفر استاندار به کازرون عملیاتی شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: در بحث حل مشکل اراضی جهت احداث پست ۶۶ کیلوولت برق خشت نیز با پیگیری های انجام شده مشکل اراضی برای احداث این پست حل گردید.

وی افزود: در حوزه تامین آب آشامیدنی بخش جره و بالاده نیز چاه آبفا روستایی تجهیز و به مدار اضافه شد و بهسازی چاه نیز انجام گردید.رحیمی تصریح کرد: تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر کازرون نیز در سفر اردیبهشت ماه استاندار فارس مورد بحث قرار گرفت که این پروژه هم اینک حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: همچنین برای احداث سد نرگسی نیز با توجه به اهمیت این پروژه برای تامین آب این شهرستان بسیار است، که از اعتبارات ملی برای آن عدد قابل توجهی به تصویب رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: در حوزه ورزش نیز می توان به آغاز عملیات اجرایی سالن ورزشی روستای ملای انبار، آغاز عملیات اجرایی هشت زمین چمن مصنوعی در سطح شهرستان، آغاز عملیات احداث سالن ورزشی و مجموعه مسابقاتی کازرون و احداث سالن ورزشی ویژه بانوان در این شهرستان اشاره کرد.

وی تصریح کرد: سفر استاندار فارس به شهرستان کازرون مصوباتی نیز در حوزه آموزش و پرورش و نوسازی مدارس به دنبال داشت که از جمله می توان به احداث مدرسه در روستاهای عمویی و دهنو اشاره کرد که هم اینک در مرحله انجام مناقصه قرار گرفته است.

رحیمی افزود: همچنین به منظور کمک به حل مشکلات آموزش و پرورش شهرستان کازرون اقداماتی از جمله تامین زمین برای ساخت مدرسه و تکمیل پروژه های در دست اجرا و نیمه تمام کلیه تعهدات سفر انجام پذیرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، در خصوص مصوبات سفر استاندار در حوزه بهداشت و درمان هم گفت: در این سفر بر لزوم پیگیری تکمیل بیمارستان آموزشی امام علی (ع)، ساختمان شبکه بهداشت کازرون و احداث بیمارستان ۱۰۶ تخت خوابی پردیس در دست پیگیری است

وی افزود: در بحث تامین اعتبار تکمیل و تجهیز بیمارستان قائمیه نیز مقرر شد که شهرداری قائمیه نسبت به تکمیل راه دسترسی اقدام کند و دانشگاه علوم پزشکی فارس نیز اقدامات لازم برای تکمیل و تجهیز این بیمارستان را انجام دهد.

اکثر مصوبات سفر استاندار به کازرون عملیاتی شده است

رحیمی اظهار داشت: با توجه به اقدامات انجام شده هم اینک ساختمان بیمارستان در مرحله افتتاح قرار دارد.

وی با اشاره به تخصیص ۱۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات توازن جهت تسریع در ساخت کتابخانه مرکزی کازرون تصریح کرد: بر این اساس مقرر شد که امسال ضمن فعال شدن اعتبارات استانی برای اجرای این پروژه، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز پیگیری لازم را نمایند.

رحیمی ادامه داد: همچنین مقرر شد که فاز اول تصفیه خانه کازرون تسریع در تکمیل پروژه با چهار میلیارد تومان به بهره برداری برسد که ۲ میلیار تومان از اعتبارات ملی به این پروژه اختصاص یافته است.ایشان همچنین با اشاره به تفاهم ستاد اجرایی و استانداری فارس در زمینه راه ۲۴ روستای انارستان از نعمت راه اشاره کرد.

وی همچنین با ذکر این نکته که مطالعات فاز صفر و یک تونل دیکانک صورت پذیرفته است گفته: تونل محرم که اجرای آن با فراز و نشیب مواجه بوده است از محل اعتبارات توازن و منابع در اختیار استاندار عملیات اجرایی آن ادامه خواهد یافت.همچنین پروژه باند دوم دشت ارژن ابوالحیات که دارای پیشرفت مطلوب است اشاره می توان نمود که ۲۰کیلومتر دو دستگاه تونل ۱۸۰ مترو۴۵۰ متر که پیشرفت فیزیکی ۵۰درصدی را شاهد هستیم.

در سفر اردیبهشت امسال استاندار فارس به شهرستان کازرون بر حمایت از شهرداری های کازرون، بالاده، نودان، قائمیه، کنارتخته و خشت در جهت اجرای پروژه ها و برنامه هایشان تاکید شده است که این اقدام در زمینه تامین قیر مورد نیاز، واریز ارزش افزوده، کمک به تکمیل پروژه های شهری و همچنین کمک های موردی صورت پذیرفته است. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس افزود: تمام توان و ظرفیت خود را به کار خواهیم گرفت که تمام پروژه های این سفر در موعد مقرر عملیاتی و افتتاح شود.علیرغم تنگناهای مالی دولت اما سعی شده نگاه ویژه ای به شهرستان کازرون شود هرچند این به معنی رفع کل مشکلات نیست و برای رسیدن به وضع مطلوب تر باید تلاش و پیگیری های توسط دستگاه های اجرایی ادامه داشته و مضاعف شود.


مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷