پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۷۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
» خبر
مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور:
مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور گفت: اعتراضات اخیر شهرستان کازرون مبهم و بدون دلیل است و دلایل تقسیماتی ندارد.

به گزارش کازرون نما، سیدسعید جلالی مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور با اشاره به سفر اخیر خود به شهرستان کازرون اظهار کرد: پس از اعتراضات مردمی، به شهرستان کازرون سفر و از نزدیک با مردم، نخبگان و معتمدان آنان صحبت کردم و در توافقی قرار شد اجرایی شدن طرح پیشنهادی تقسیماتی را متوقف کنیم تا جوانب امر تماما دیده شود.

وی ادامه داد: چندین جلسه با نمایندگان اقشار و گروه های مختلف مردم مانند کسبه، روحانیون و نخبگان دانشگاهی داشتیم و پیشنهادات آنان را شنیدیم.

مدیرکل تقسیمات کشوری تاکید کرد: متاسفانه در شرایطی که فضا غبارآلود است بیش از آنکه نظرات کارشناسی تعیین کننده باشد شایعات تعیین کننده هستند.

جلالی گفت: مقرر شده تا گفت وگوها را ادامه دهیم و طرح را متوقف کنیم لذا در این شرایط واقعا دلیل به خیابان آمدن برخی را متوجه نمی شوم‌.

وی با تاکید بر اینکه مردم کازرون از جانب وزارت کشور خیالشان راحت باشد که ما بر وعده ای که به آنان داده ایم، پایبند هستیم، تصریح کرد: قاطعانه می گویم کسانی که در کازرون دغدغه درست کارشناسی درباره این طرح داشتند، دغدغه آنان مرتفع و نظراتشان اعمال شده یا در حال اعمال شدن است؛ وزیر کشور هم دستور داده با تعامل، عقلانیت و لحاظ تمامی نظرات کارشناسی عمل کنیم‌.

جلالی با اشاره به تاریخ و تمدن کهن مردم کازرون، افزود: از مردم بزرگ کازرون انتظار دارم به شایعات توجه نکنند؛ بنده دو روز با همه گروه های اجتماعی این شهرستان صحبت کردم، اگر لازم باشد چندبار دیگر هم با آنان گفت و گو می کنم.

وی اضافه کرد: دولت و وزارت کشور خود را پاسخگوی مردم می دانند و بیشترین تعامل را با مردم این شهرستان داشته ایم.

مدیرکل تقسیمات کشوری افزود: ما خودمان را ملزم به پاسخگویی به آحاد مردم کازرون می دانیم، حتی بنده به تماس های تلفنی که از روستاهای کازرون می شد پاسخ می دادم و به عبارتی هیچکسی را بی پاسخ نگذاشتیم و عزیزان در کازرون می توانند گواه این ادعا باشند.

مردم کازرون به شایعات توجه نکنند / اتفاقات دو روز اخیر کازرون دلایل تقسیماتی ندارد

وی تاکید کرد: در این موضوع همه جوانب و ملاحظات مردمی لحاظ شده است و اکنون دیگر بحث تقسیمات نیست چون آنچه گفتند ما شنیدم و لحاظ کردیم.

مدیرکل تقسیمات کشوری درباره دلیل اجرای این طرح گفت: چندین سال است که طرح تقسیمات کشوری متوقف بوده و عملا بزرگترین سوال تقسیماتی شهروندان، جامعه مدنی، سیاسی و شوراهای مناطق از دولت این بوده که چرا طرح تقسیمات متوقف شده است.

جلالی تصریح کرد: بر این اساس وزارت کشور به تدریج و در کمال دقت باب تقسیمات کشوری را در تعامل با دولت باز کرد.

وی اضافه کرد: طرح کازرون متعلق به امروز٬ دیروز و یا دو سال گذشته نیست، بلکه متعلق به چند سال گذشته بوده و در بستر کارشناسی پیش رفته است.

مدیرکل تقسیمات کشوری اظهارکرد: با توجه به رعایت همه ملاحظات، اعتراضات اخیر مبهم و بدون دلیل است و اگر مشکل دیگری وجود دارد در حوزه کاری بنده نیست، بنابراین ادعا می کنم که بحث دو سه روز اخیر دلایل تقسیماتی ندارد. 


نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸