پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۲۵۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶
محمدعلی مختارزاده/ کارشناس حقوق و عضو شورای حل اختلاف کازرون (شعبه خانواده)؛
طلاق عاطفي بدين معني كه زوجين به دلایل مختلف ترجیح می دهند اسمی از طلاق در صفحه شناسنامه‌شان ثبت نشود و فقط اسما زن و شوهر محسوب شوند و بدون هيچ عشق و علاقه اي و به اجبار با هم زندگي كنند
پیامبراكرم (ص): ما مِنْ شَیْء أَبْغَضُ إِلَى ا... عَزَّوَجَلَّ مِنْ بَیْت یَخْرُبُ فِی الْإِسْلامِ بِالْفُرْقَةِ یَعْنِى الطَّلاقَ:«هیچ عملى منفورتر، نزد خداوند متعال از این نیست که اساس خانهاى در اسلام با جدائى (یعنى طلاق) ویران گردد.

به طور كلي در روایات اسلامى، شدیداً از طلاق مذمت گردیده، و به عنوان مبغوضترین و منفورترين حلال ها، از آن یاد شده است، كه البته منظور همان طلاقي است كه بدون دليل معقول و منطقي صورت گيرد و از طرفي هم اغلب ما به اين ضرب المثل كه: زن با لباس سفید به خانه شوهر می رود و با کفن آنجا را ترک می کند توجه خاصي داريم اما متأسفانه امروزه اين گونه جملات در بعضي خانواده ها بسيار كمرنگ شده و چه بسا زوج هایی که عطای زندگی زناشویی را به لقای آن می بخشند و به واسطه طلاق عاطفي يا قانوني از یکدیگر جدا می شوند‌.

متاسفانه گاهي مشاهده مي شود كه زندگی مشترك زن و شوهر دچار تغییر و تحولاتي مانند: تحقير و سرزنش كردن، عدم محبت و عشق به همسر، بي ميلي در روابط جنسي و ايجاد فاصله بين دل هاي آنان مي شود، كه از علائم عمده طلاق عاطفي است، بدين معني كه زوجين به دلایل مختلف ترجیح می دهند اسمی از طلاق در صفحه شناسنامه‌شان ثبت نشود و فقط اسماً زن و شوهر محسوب شوند و بدون هيچ عشق و علاقه اي و به اجبار با هم زندگي كنند، در حالي كه هيچ گونه تمايلي و علاقه اي به اين زندگي مشترك ندارند و در واقع (طلاق عاطفي) گرفته اند كه بسيار خطرناك خواهد بود.

بنابراين به نظر مي رسد اينگونه زندگي مشترك كه بدون علاقه و عشق متقابل باشد و زوجين نتوانند و يا نخواهند به اين معضل و مشكل بزرگ خاتمه دهند، با توجه به اينكه قرارداد زوجیت از جمله قراردادهائى است که قابل جدائى است و واژه طلاق قانوني، در اصطلاح حقوقي، انحلال عقد نكاح دائم با لفظ مخصوص انت طالق و شبيه آن است، لذا در چنين مواقعي مسأله طلاق قانوني، یک ضرورت است، و البته ضرورتى که باید به حداقل ممکن تقلیل یابد، و تا آنجا که راهى براى ادامه زوجیت است، کسى سراغ آن نرود و با انتخاب داور و يا بزرگترها و نزديكان و افراد مجرب اين مشكلات را حل كنند.

در نتيجه بايد توجه داشت كه گاهي اوقات به واسطه طلاق عاطفي بين زوجين عللى پیش مى آید که واقعاً زندگى مشترک زن و مرد را با هم غیرممکن یا طاقت فرسا و مملوّ از مفاسد و يا خيانت به همسر مى کند، كه جدايي و طلاق زوجين به لحاظ قانوني بهتر از طلاق عاطفي است و در واقع مي توان گفت آثار طلاق عاطفي به مراتب بدتر از طلاق قانوني است.

نویسنده: محمدعلی مختارزاده
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
0
0
در این مقاله ادعا شده که منظور از این روایت که طلاق منفورترین حلالهاست، طلاقي است كه بدون دليل معقول و منطقي صورت گيرد. این در حالی است که طلاق مطلقا منفورترین حلالهاست؛ نه نوع خاصی از آن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
0
از عجایب روزگار این است که قوه قضاییه شورای حل اختلاف راه می اندازد تا از جمله کارهایی که می کند کاهش آمار طلاق باشد آن وقت آقایی به عنوان کارشناس حقوق و عضو شورای حل اختلاف با بکارگیری این واژه به فکر آنهایی که دنبال طلاق نیستند هم می اندازد که شاید بین شما طلاق عاطفی حاکم باشد و اگر اینطور است بروید و طلاق بگیرید که این از خود طلاق هم بدتر است!!!

واقعا آدم می مونه که چی بگه!

این اصطلاح طلاق عاطفی را نمی دانم کدام شیطانی بار اول مطرح کرد که برخی تکرار می کنند!؟

عزیز من حالا این خانم یا آقایی که به قول شما در محیط خانواده اش ارضای جنسی یا عاطفی نمی شود بعد از طلاق چطور می خواهد ارضا بشود؟! چند درصد از آنها بعد از طلاق ازدواج می کنند؟

پس آموزش و مشاوره را برای چه گذاشته اند؟! جایگاه آموزش و مشاوره در کجای تز شماست؟!

از افرایش طلاق چه سودی می برید که از این اصطلاحات استفاده می کنید؟!

قرآن صریحا می فرماید: وَعَاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ فَإِن كَرِهْتُمُوهُنَّ فَعَسَىٰ أَن تَكْرَهُوا شَيْئًا وَيَجْعَلَ اللَّهُ فِيهِ خَيْرًا كَثِيرًا (النساء:19): با همسرانتان خوب رفتار کنید. پس اگر از آنها بدتان می آید چه بسا شما چیزی را بد بدانید درحالی که خدا خیر زیادی در آن قرار داده.

اون وقت این آقا از طلاق عاطفی دم می زنه و اونو بدتر از خود طلاق معرفی می کنه! واقعا ما به کجا می رویم؟

آیا به این فکر کرده اید که خیلی از افراد که ممکن است اصلا به فکر طلاق هم نبوده اند با این اصطلاح طلاق عاطفی شما به این فکر بیفتند که نکند واقعا ما دچار طلاق عاطفی شده ایم؟! آن وقت کانون زندگی آنها گرمتر خواهد شد یا سردتر؟!

لطفا کمی فکر کنید بعد تز بدهید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲