پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۱۰۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
صدای مردم:
باسلام با توجه به مسایل پیرامون آب آشامیدنی کازرون اینجانب به عنوان یک همشهری و کسی که برای اولین بار چاههای آب آشامیدنی را تعیین محل و حفاری نموده است و کارشناس چاه های آهکی می باشم نظرتان را به موارد جلب مینمایم:

به گزارش کازرون نما، یکی از مخاطبان سایت با ارسال پیامی به کازرون نما، نکاتی را درخصوص منابع  آب شرب کازرون مطرح کرده که به شرح زیر می باشد:

با سلام با توجه به مسایل پیرامون آب آشامیدنی کازرون اینجانب به عنوان یک همشهری و کسی که برای اولین بار چاههای آب آشامیدنی را تعیین محل و حفاری نموده است و کارشناس چاه های آهکی می باشم نظرتان را به موارد جلب مینمایم:
1- آب های موجود در کوه های آهکی شمال و جنوب کازرون از روستای دریس تا بالاده در شرق از زیر زمین به هم وصل می باشند که در طول 60 میلیون سال بارندگی در این کوه ها ذخیره شده اند و مازاد این آب دریاچه پریشان را بوجود آورده است.
2- در سالی که اولین چاه آزمایش کردیم سطح آب در عمق 60 متری بود. آن طور که شنیده ام اکنون به بیش از 100 متر افت کرده است و روزانه افت ادامه دارد.

3- علت افت آب چاه ها و خشک شدن دریاچه پریشان به خشکسالی و بارندگی ارتباطی ندارد، بلکه حفر 30 حلقه چاه عمیق در کوه های جنوبی شهر و برداشت بیش از اندازه و ارسال به بوشهر باعث افت آب چاه های آب شرب شهر شده و دریاچه پریشان را خشک نموده است.

4- با توجه به 45 سال تجربیات عملی و علمی اینجانب در زمینه آب های زیرزمینی و زمین شناسی و حفاری و برآورد میزان ذخیره آب در دشت کازرون، تا حداکثر 6 سال دیگر آب های زیرزمینی کازرون به اتمام خواهد رسید.
5- این مسأله برای بوشهر زیاد مشکل ایجاد نمی کند، چون آب دریا در کنارشان هست؛ شیرین می کنند و به علت نیروگاه و تاسیسات دیگر، دولت سرمایه گذاری خواهد. کرد اما برای شهر کازرون چه کسی حاضر است با یک سرمایه گذاری هنگفت آب خلیج فارس را به کازرون بیاورد و آب شیرین تهیه کند؟

6- به جای دعوا بر سر حریم چاه آب به فکر آینده شهری بدون آب باشید. هیچ کس در شهر بی آب دوام نخواهد آورد 
7- نکته آخر متاسفانه شایعات غلط ( آب کازرون به سیبری وصل است) حتی از زبان بعضی تحصیلکرده ها شنیده می شود. لازم به تذکر است که 60 میلیون سال زمان لازم داریم تا دریاچه پر آب و ذخیره چاه های آب آشامیدنی به جای اولش برگردد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
1
جانا سخن از زبان ما میگویی
با درود به نویسنده محترم مقاله
به جای دعوا بر سر حریم چاه آب به فکر آینده شهری بدون آب باشید. با جنابعالی موافقم و بنده حقیر نیز بارها و بارها دغدغه جنابعالی را برای سایت وزین کازرون نما ارسال داشته و خوشبختانه در این سایت منعکس شده ولی افسوس و صد افسوس اثری و عکس العملی دیده نشده امید وارم هم شهری های عزیز و مسولین محترم به این مسئله عنایت ویژه داشته باشند و بدانند که تخلیه آب سفره زیر زمینی کازرون بوسیله چاه های چنوبی منطقه برای انتقال آب به استان بوشهر بسیار بسیار مهم و حیاتی است و اگر فکر عاجلی نشود بزودی شاهد بی آبی کازرون خواهیم بود
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
0
1
اگر یه کم غیرت داشتیم باید در مورد کف شکنی تجمع میکردیم. افسوس که کازرونی ها فقط با خودشون بدن و نه با شهرهای دیگه!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
0
0
کازرون شهر منن شهر تونن شهر همن
وقتی کازرون شهر همن پس آب کازرون هم مال همن. ۶ سال دیگه هم که آب تموم شد ما میریم از اونا قرض میگیرم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸