پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۰۸۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۰
تلاش مردم و فعالان کازرون نتیجه داد:
با شدت گرفتن موج اعتراضات مردمی و رسانه ای به مسکونی کردن حریم منابع آب شرب کازرون و برپایی تجمع مردمی در جمعه گذشته و انعکاس گسترده در رسانه های محلی و کشوری، معاونت فنی استانداری فارس با درخواست فرمانداری شهرستان کازرون مبنی بر تشکیل جلسه فوری چندجانبه برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه موافقت نمود و این جلسه امروز در شیراز نتایج امیدوار کننده ای برای مردم کازرون در بر داشت.

به گزارش کازرون نما به نقل از بهادر ریاضی عضو منتخب دوره پنجم شورای اسلامی شهر کازرون و از حاضرین در جلسه، ۲۸ روز  پس از جلسه مشهوری که از حضور فعالان اجتماعی و زیست محیطی کازرون در آن جلوگیری و منجر به استقرار دستگاه گمانه زنی شد، و در کمتر از یک هفته از برگزاری تجمع گسترده مردم در اعتراض به  تصمیمات اتخاذ شده در آن جلسه در سایه حمایت گسترده مردمی، این بار درهای سالن اجتماعات استانداری فارس به روی فعالان اجتماعی و زیست محیطی گشوده شد.

حریم 300 متری منابع آب شرب کازرون تثبیت می شود/معاوضه زمین مورد مناقشه برای مالک در شورای پنجم

این نشست امروز پنجشنبه 15 تیرماه با حضور عنایت اله رحیمی معاون استاندار و مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس، مهندس جمشیدی و مهندس بهادری نمایندگان سازمان آب و فاضلاب و آب منطقه ای فارس، نمایندگان اداره کل منابع طبیعی و سازمان حفاظت از محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی استان فارس، سیدکمال علوی فرماندار شهرستان کازرون، سیدمهدی مکی شهردار کازرون، مهندس حمیدرضا شهیدیان رئیس شورای اسلامی شهر کازرون، سید علی اکبر کاظمینی، بهادر ریاضی، محسن روزبهی و محسن تن از منتخبین دوره پنجم شورای اسلامی شهر کازرون، علی اکبر فرشته حکمت و خانم بهدخت مصلائی پور از فعالین اجتماعی و اعضای سابق شورای اسلامی شهر کازرون، یوسف رئیسی مالک زمین مورد مناقشه و علیجانی، رضا عمویی، اصغر فخاری، محمدجواد سیاح پور و منور دریسی از فعالان اجتماعی و زیست محیطی شهرستان کازرون در استانداری فارس تشکیل شد.

حریم 300 متری منابع آب شرب کازرون تثبیت می شود/معاوضه زمین مورد مناقشه برای مالک در شورای پنجم

در ابتدای این جلسه رحیمی معاون استاندار همزمان با پخش اسلاید، به توضیح پیرامون این پرونده از ابتدا تا امروز پرداخت و علوی فرماندار شهرستان کازرون نیز خواستار حل مناقشه مزبور گردید. در ادامه جلسه سیدمهدی مکی شهردار کازرون طی سخنانی به دفاع از عملکرد خود و مجموعه شورای شهر در خصوص تغییر کاربری حریم آب شرب پرداخت. همچنین مهندس حمید شهیدیان رئیس شورای شهر کازرون هم در سخنان خود ضمن دفاع تمام قد از عملکرد شورای شهر، مخالفت جدی خود را از ادامه و طرح پرونده ی مورد مناقشه ی آب در شورای پنجم اعلام نمود.

حریم 300 متری منابع آب شرب کازرون تثبیت می شود/معاوضه زمین مورد مناقشه برای مالک در شورای پنجم

در ادامه جلسه مهندس جمشیدی نماینده امور آب و فاضلاب استان فارس به دفاع از حریم آب شرب مورد مناقشه پرداخت و خاطرنشان کرد که این سازمان به دلیل حفظ حریم منابع آب شرب، حاضر به خرید زمین برای تعاونی مسکن خود نشده است که صحبت های ایشان با ورود چندباره رحیمی معاون استاندار به میان صحبت ایشان و انحراف بحث همراه بود. مهندس بهادری نماینده دیگر آب و فاضلاب فارس هم در جلسه عنوان داشت در صورتی که فاضلاب منتقل شود و تصفیه شود، مشکلی ندارد.

خلیلی نماینده ی اداره کل منابع طبیعی فارس نفر بعدی بود که در اظهار نظر خود از سوی سازمان متبوعش، اعلام کرد که از دیدگاه ما هیچ منعی برای تعیین حریم نیست.

نماینده سازمان حفاظت از محیط زیست فارس و دبیر کمیته تعیین حریم آب نیز اعلام کرد تا زمانی که تاسیساتی اجرا شود و ما ورود کنیم، نظری نداریم

همچنین غریب نماینده دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن تمجید از محیط زیستی ها اعلام کرد ما هیچ گونه تغییری را در حرائم آب نداشته ایم.

در ادامه جلسه اصغر فخاری فعال محیط زیستی و شهروند کازرونی طی نطقی به دفاع از حریم منابع آب شرب کازرون پرداخت و مخالفت خود را با تغییر کاربری زمین مورد مناقشه و کاهش حریم چاه ها اعلام نمود و در این رابطه افزود: چگونه است که در جلسه برگزار شده در فرمانداری کازرون جهت تغییر کاربری، به برچیده شدن سکوی سیمانی در پارک سلمان و ایزوله کردن دریاچه مصنوعی برای جلوگیری از آلودگی آب شرب تصریح شده ولی در همان جلسه حریم ۳۰۰ متری چاه آب شرب نقض شده و تغییر کاربری مصوب گردیده است؟

حریم 300 متری منابع آب شرب کازرون تثبیت می شود/معاوضه زمین مورد مناقشه برای مالک در شورای پنجم

همچنین دکتر علیجانی از دیگر فعالین کازرونی طی ارائه ادله تخصصی و فنی، به دفاع از حریم آب شرب با اصطلاحات فنی و زمین شناسی پرداخت. همچنین فرشته حکمت عضو سابق شورای شهر کازرون در مخالفت با تغییر حریم چاه آب شرب خطاب به معاونت فنی استاندار گفت: وقتی در این ۲۵ سال به هیچ کس مجوز داده نشده و متقاضیان صدور پروانه تمکین کرده اند، چرا حالا برای یک نفر این جلسات می گیرید.

حریم 300 متری منابع آب شرب کازرون تثبیت می شود/معاوضه زمین مورد مناقشه برای مالک در شورای پنجم

خانم مصلایی پور فعال اجتماعی و زیست محیطی و از دیگر اعضای سابق شورای شهر کازرون نیز در دفاع از حریم قانونی چاه شماره 1 آب کازرون گفت: چون کمیسیون ماده ۵ از کمیته حریم آب استعلام نگرفته اند، پس تخلف صورت گرفته و توضحیات کارشناسانه و مفید و مثالی از دریاجه پریشان ارائه داد و خاطر نشان کرد: شخص برای ما تفاوتی نمی کند و فقط نگران آب شرب هستیم

حریم 300 متری منابع آب شرب کازرون تثبیت می شود/معاوضه زمین مورد مناقشه برای مالک در شورای پنجم

رضا عمویی دیگر فعال اجتماعی و زیست محیطی کازرون بود که به دفاع از حریم آب شرب کازرون پرداخت و سپس مهندس علی اکبر کاظمینی منتخب اول شورای اسلامی دور پنجم شهر کازرون به دفاع از حریم آب شرب کازرون پرداخت و در نهایت دفاع یوسف رئیسی مالک زمین مورد مناقشه از کوتاه شدن حریم آب شرب و صدور پروانه ساخت و ساز مسکونی در زمین مقابل بیمارستان ولیعصر کازرون.

حریم 300 متری منابع آب شرب کازرون تثبیت می شود/معاوضه زمین مورد مناقشه برای مالک در شورای پنجم

بنا بر این گزارش در نهایت با پیشنهاد مهندس رحیمی معاون استاندار مبنی بر به تعویق افتادن این پرونده تا حدود سه ماه دیگر و زمان شروع به کار شورای پنجم و دادن معوض زمین به جای ملک مذکور به مالک برای رعایت حقوق وی، و رایزنی خوب و موثر اعضای منتخب شورای پنجم و فعالان محیط زیستی و اجتماعی کازرون با مالک زمین مورد مناقشه و همکاری دوستانه و صمیمانه وی در پذیرفتن این پیشنهاد، بحران کاهش حریم منابع آب شرب کازرون به حل و فصل مسالمت آمیز و منطقی نزدیک شد تا هم حریم آب شرب و سلامت و حقوق مردم شهر کازرون رعایت گردد، و هم از تضییع حق مالک زمین جلوگیری به عمل آید.

بر مبنای پیشنهاد معاون فنی استانداری فارس، شهرداری و اداره آب کازرون می بایست طی سه ماه نسبت به خرید زمین مورد اشاره از مالک اقدام نمایند و یا شهرداری و شورای شهر کازرون نسبت به ارایه زمین معوض با هر گونه کاربری به مالک اقدام نموده و در صورتی که زمین معوض کاربری غیر مسکونی داشته باشد، استانداری و کمسیون ماده ۵ جهت رفع این معضل و تثبیت حریم ۳۰۰ متری آب شرب همکاری لازم را با شهرداری و مالک زمین جهت تغییر کاربری زمین معوض انجام خواهد داد.

حریم 300 متری منابع آب شرب کازرون تثبیت می شود/معاوضه زمین مورد مناقشه برای مالک در شورای پنجم

گفتنی است همزمان با برگزاری این نشست، دستگاه حفاری که به منظور گمانه زنی و بررسی کارشناسی جهت کاهش حریم منابع آب شرب به هزینه مالک زمین در فاصله 170 متری چاه آب شماره 1 شهر کازرون مستقر شده بود، از کازرون خارج شد.

نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۶
1
0
کانال و سایت کازرون نما جدیدا خیلی زیاد عکس و مطالب. بخصوص عکسهای بهادر ریاضی نشون میده. آدم حس میکنه. مدیر سایت و کانال. هستن. شدیدا داره روند سایت و کانال تون تهوع آور. و یکطرفه میشه. من خودم طرفدار محیط زیست هستم. ولی متاسفانه تو این مناقشات نظرات موافقان کاهش حریم بصورت عادلانه و بدون ضدیت شما ارائه نشد. کشیده شدید. سمت. افراد با تفکر خاص
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۶
1
0
چه جالب
اصلا اون عکس ریاضی مربوط به اون جلسه نیست.
فقط خواستن به وسیله ی رانت عکسشو نمایش بدن
مدیر پایگاه
دوست عزیز سلام
همانطور که بارها و بارها از سوی کازرون نما اعلام موضع شده، به دلیل مشی مستقل و معتدل سایت کازرون نما، این رسانه هیچگاه خود را وابسته به افراد و گروه ها و جریانات نکرده است. در این مورد هم سایت کازرون نما نیاز به وصل شدن به فرد یا افراد خاصی ندارد، و فکر هم نمی کنم که جناب ریاضی نیازی به نمایش عکس خود داشته باشد. بنابراین ای کاش حداقل افکار خود را درگیر مسائلی سطحی و غیر واقعی و بی اهمیت که بود و نبود آن هیچ تاثیری در هیچ جا ندارد نکنیم
شادباشید
علی بحرانی - مدیر کازرون نما
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۶
0
0
آفرین به فعالان محیط زیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
1
0
پس جریان این عکس بی ربط که از جلسه فرمانداری نیست چیه؟ اصلا جالب نبود کارتون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
0
اول نظام مهندسی کازرون و کارشناسان ایمنی و عمران بیان نظر بدن و بگن چطور پاساژ جدید جنب ..... رو مجوز و نظارت ساخت دادند که اینقدر راهروی باریک و غیر استانداری داره؟ آیا نکات ایمنی در برابر حوادث آتش سوزي و دیگر حادثه ها با این راهروي باریک، روی اصول علمی و مهندسی انتخاب شده یا فقط افزایش متراژ مغازه ها مهم بوده است؟
علی ز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
0
...بدین ترتیب پس از مدتها تلاش کازرون نما و فعالان زیست محیطی توپ پاره شهرداری و شورای فعلی در زمین شهردار و شورای بعدی افتاد.
اینم رو بقیه بدهی هاشون...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲