پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴
جوابیه:
با توجه به درج مطلبی با عنوان «سخنی با اداره آموزش و پرورش کازرون» در قسمت «صدای مردم» در تاریخ 96/03/02 با کد خبر 16919 با موضوع «اعتراض یک شهروند نسبت به بکارگیری نیروهای بازنشسته در قسمت اداری و آموزشی توسط آموزش و پرورش کازرون» موارد ذیل در پاسخ به آن شهروند محترم و برای روشن شدن اذهان عمومی ارسال می گردد.

به گزارش کازرون نما، به دنبال انعکاس انتقاد یکی از همشهریان فرهنگی در بخش صدای مردم در انتقاد از آموزش و پرورش شهرستان کازرون، روابط عمومی این اداره جوابیه ای به کازرون نما ارسال نموده که عینا به شرح زیر به اطلاع مخاطبان رسانده می شود:

به نام خدا

مدیر محترم وب سایت خبری کازرون نما

با سلام و احترام

با توجه به درج مطلبی با عنوان «سخنی با اداره آموزش و پرورش کازرون» در قسمت «صدای مردم» در تاریخ 96/03/02 با کد خبر 16919 با موضوع «اعتراض یک شهروند نسبت به بکارگیری نیروهای بازنشسته در قسمت اداری و آموزشی توسط آموزش و پرورش کازرون» موارد ذیل در پاسخ به آن شهروند محترم و برای روشن شدن اذهان عمومی ارسال می گردد.

شایسته است در همان صفحه نسبت به درج جوابیه ی این اداره اقدام شود.

جانا سخن از زبان ما می گویی؛

همراه و همگام با نویسنده متن اعتراضی بر این باوریم که کمبود نیرو و برطرف نمودن نیاز آموزش و پرورش می بایست از طریق بکارگیری نیروهای جوان، با انگیزه و خلاق صورت پذیرد و بارها در جلسات مختلف و مکاتبات گوناگون پیشنهاد شده که به جای استفاده از نیروی بازنشسته از فرزندان آنان و دیگر نیروهای جوان، مستعد و آماده به کار استفاده گردد، که بی شک این مهم در ارتقای کیفیت تدریس در آموزش و پرورش تاثیر بسزایی خواهد داشت. ولی متاسفانه به دلیل متمرکز بودن سیستم تصمیم گیری اجرایی آموزش و پرورش، بکارگیری هرگونه نیروی آزاد ممنوع و این مهم جزء اختیارات وزارتخانه و مجلس شورای اسلامی بوده که از طریق آزمون توسط سازمان سنجش آموزش کشور به صورت سراسری انجام می گیرد.

به دلیل عدم استخدام نیروهای متخصص اداری و تقلیل اضافه کاری و مزایای کار در مجموعه ی اداری، جهت انجام بعضی از امور بالاجبار می بایست از افراد خبره بازنشسته استفاده نمود. که علاوه بر در نظر گرفتن توان، تجربه و تعهد این قشر زحمتکش و خدوم، جهت به روز نمودن اطلاعات و ارتقای توانمندی ایشان کارگاه ها و دوره های آموزشی گوناگون در طول سال برگزار می گردد.

مدیریت آموزش و پرورش کازرون هرگونه جابه جایی/ انتقالی/ بکارگیری و بازنشستگی نیروها را بر اساس قوانین و دستورالعمل های وزارت آموزش و پرورش انجام می دهد و قطعاً در این مورد نیز شیوه نامه ها و قوانین مربوط کاملاً رعایت می گردد.

لازم به اشاره است که آموزش و پرورش به دلیل تغییر نظام آموزشی، چالش­های منابع مالی و عدم استخدام نیروهای متخصص در چند سال اخیر با کمبود شدید نیرو روبرو می باشد، که شهر کازرون نیز مستثنی از این قضیه نیست.

آموزش و پرورش کازرون علاوه بر کارکنان رسمی و موظف، به دلیل کمبود شدید نیروی انسانی در مقاطع مختلف تحصیلی، 4000 ساعت حق التدریس پرداخت می نماید، که این رقم گواه بر این است که این مدیریت برای رفع کمبودها و نیاز خود به 170 نفر نیرو نیازمند می باشد. لازم به ذکر است که هم اکنون تامین کمبود نیروهای آموزش و پرورش در سراسر کشور طبق دستورالعمل وزارتی به دو روش انجام می گیرد: 1) پرداخت اضافه کاری به نیروهای رسمی، 2) استفاده از نیروهای بازنشسته.

در قسمتی از متن اعتراضی به برخورد نامناسب برخی از همکاران اشاره شده، که در این مورد نیز باید گفت: هرگونه توهین و بی احترامی به ارباب رجوع توسط کارکنان اداره به هیچ عنوان مورد تایید و پذیرش نمی باشد و یکی از اولویت های اصلی این مدیریت، تکریم واقعی ارباب رجوع بوده و هست.

گفتنی است دائره بازرسی و رسیدگی به شکایات ادارات آموزش و پرورش به منظور احقاق حقوق ارباب رجوع ایجاد گردیده که مراجعه کننده می­تواند به صورت حضوری یا مکاتبه با واحد «بازرسی و رسیدگی به شکایات» موضوع را تا حصول قطعی نتیجه دنبال و پیگیری نماید و این مدیریت از هرگونه همکاری دریغ نخواهد کرد.

شایان ذکر است مدیریت و کارکنان آموزش و پرورش کازرون، مجری و مسئول پیگیری امور آموزشی/ پرورشی / اداری و تحصیلی 23000 نفر دانش آموز، 1760 نفر نیروی شاغل، 2000 نفر نیروی بازنشسته و بیش از 200 مدرسه و موسسه آموزشی می باشد و از هیچ تلاش و کوشش شبانه روزی برای بهبود امور آموزشی، پرورشی و اداری دریغ نخواهد کرد. در همین راستا این مدیریت آماده دریافت هرگونه نقد و پیشنهادهای دلسوزانه و سازنده ی شهروندان محترم در جهت ارتقا کیفیت  خدمات خود می باشد.

با احترام

روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش کازرون

نویسنده: روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان کازرون
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۲۹
اذان صبح
۰۵:۱۰:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۳۴:۰۸
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۱۹
غروب آفتاب
۱۹:۳۱:۴۵
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۱۲