پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۷۳۳
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
صدای مردم:
باید به درمانگاه به اصطلاح تخصصی ... برویم. اما عصر بود و کماکان ما سرگردان. پس از کسب اطلاعات از انتظامات متوجه شدیم که ظاهرا درمانگاه فقط در ساعت اداری جوابگو است.

به گزارش کازرون نما، شهروندی در اعتراض به کمبود پزشک متخصص در کازرون گلایه ای را جهت انعکاس به مسئولین شهرستان کازرون به این سایت ارسال کرده است که به شرح زیر است:

چند روز پیش بود که برای دریافت برگ ارجاع به درمانگاه مراجعه نمودم و پس از کلی معطلی به لطف دکتر برگ ارجاع برای خانمم جهت معرفی به پزشک زنان و زایمان صادر گردید. ابتدا در سطح شهر هر چه گشتیم متاسفانه پزشک زنان و زایمان رویت نشد. بعد از کلی پرس و جو متوجه شدیم که باید به درمانگاه به اصطلاح تخصصی ... برویم. اما عصر بود و کماکان ما سرگردان. پس از کسب اطلاعات از انتظامات متوجه شدیم که ظاهرا درمانگاه فقط در ساعت اداری جوابگو است. مجددا به درمانگاه رفتیم و روی کاغذی که روی درب ورودی درمانگاه زده شده بود اسم خانمم را نوشتم. چند نفر هم آنجا بودند و گفتند صبح اول صبح بیا برای نوبت. به هر تقدیر ساعت 7:30 صبح جلوی درب درمانگاه بودیم که با سیل عظیم جمعیتی که نگران از وضع موجود بودند مواجه شدیم. اول اینکه کاغذی که روز گذشته اسم نوشته بودیم پاره شده بود و مجدد اسم می نوشتند. ثانیا پس از بازگشایی درمانگاه و وارد شدن جهت دریافت نوبت به خانم من گفتند نوبت قبل داری؟ تازه اینجا فقط به خانمهای باردار نوبت می دهند، اونهم از ماه ها قبل؛ و به همین راحتی برگشتیم و مهیا جهت رفتن یه شیراز.

این درد دل شهروندی بود که از وضعیت بهداشت شهرستان هراس دارد و هیچگونه امیدی به بهبود وضع موجود ندارد. با امید که مسوولین ببینند و چاره ای بیاندیشند. از شما هم خواهشمندم که گزارشی مفصلی از وضعیت بهداشت شهرستان و عدم وجود دکتر در دومین شهرستان استان فارس تهیه فرمایید.

با تشکر  - شهروند کازرونی

نویسنده: شهروند کازرونی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
0
0
واقعا دردل مردم این شهر را بیان کرده است.بهمین دلیله که معمولا کازرونهیا تا دستشون به دهنشومن میرسه میرند شیراز و قابل توجه مسوولین این شهر ،شاید به جرات بتوان گفت همین مقدار جمعیت کازرون هم در شیراز ساکن هستند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
0
0
بی صاحبی هم حد و مرزی داره.هی امان
محمد نسیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
0
1
تا زمانی که کازرون زیر نظر شیرازه, همین اشه و همین کاسه.

تنها راه برون رفت از این مشکلات, احداث علوم پزشکی مستقله


حتی اگه ده تا بیمارستان هم داشته باشیم, تا زمانی که پزشک متخصص نداشته باشیم, کازرون از لحاظ بهداشتی ارتقا پیدا نمیکنه.

قطعا تازمانی که علوم پزشکی شیراز وجود داره, اجازه نمیده پزشکان متخصص و مجرب به شهرستانها برن.


از نعمت های وجود علوم پزشکي مستقل:

1- افزایش سهمیه از لحاظ به کار گیری پزشک (عمومی و تخصص(

2- پزشکان استخدام شده در یک علوم پزشکی باید اجبارا تا ده سال در یک علوم پزشکی خدمت کنند و بعد میتوانند اتقالی بگیرند. در واقع ازاد نیستند تا هر موقع مایل بودند جابجا شوند.

3- وجود علوم پزشکی مستقلدر یک شهر, دست اون شهر روجهت ساخت مراکز درمانی خصوصی و دولتی بازتر و سهمیه بیشتری برای اون شهر در ردیف بودجه در نظر گرفته می شود.( الان یقینا اگر یه کازرونی دلسوز یا یک پزشک یا بخش خصوصی اگر بخواهند در کازرون بیمارستان خصوصی احداث کنند, علوم پزشکی شیراز مانع خواهد شد. چه بسا که تا الان هم کسانی بوده اند که می خواستند در کازرون بیمارستان خصوصی احداث کنند ولی شیراز موافقت نکرده است, یقینا مردم فهیم کازرون خوب می دانند که این همه موانع و دست اندازی از کجا سرچشمه می گیرد.

4- در امر رسیدگی به مشکلات بهداشتی در شهرستان, اگر علوم پزشکی مستقل وجود داشته باشد, در امر انجام کارهای اداری سرعت بیشتری بوجود می اید.

و...

امیدوارم مردم فهمیم و محترم کازرون پیگیر حق قانونی خود باشند.
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
0
0
من یه نظر دارم امیدوارم کازرون نما جرات و وجدان کاری داشته باشه و بزاره به عنوان تيتر سايت.
کار خوب دادستان کازرون در جمع آوری پیاده رو خواري. مغازه ها عالی و باعث افتخار مردم شد.هرچند باید ادامه داشته باشه و اونم در همه پیاده روهاي شهر نه فقط قسمت بازار و مرکز شهر.حتی خيابان های خلوت و کم رفت آمد.هم اینکه تداوم داشته باشه چونکه جديدا همون مغازه دارها باز دارن کم کم ميان وسایل و بساطشون میارن تو پیاده رو و فکر میکنند آب از کاسه افتاده. بعد چرا خود نهادها و سازمان ها بخصوص نهادهای متولي مذهبی و اخلاقی شهر اين مورد را رعایت نمیکنند.مثلا سه ماهه دهه فاطمیه تموم شده و حوزه علمیه خواهران کازرون تو خیابون شریعتی پیاده رو بست و نمایشگاه. ویژه فاطمیه برپا کرد که هنوز بعد. سه ماه اون پیاده رو مسدود هست و وسایل جمع آوری نشده.من دیدم پيرزن و پیرمرد ها و معولين عزیز موقع رد شدن به بن بست اونا خوردن و مجبور بودن به سختی روي جوب بپرند یا یکی کمکشون کنه.آیا این حق الناس نيست؟ اصلا ایجاد نمایشگاه نوی پیاده روی عمومي و مسدود سازی اون برای حتي یکروز حتی به بهانه‌ای دین و اسلام عزیز خلاف شرع نیست و زیرپا گذاشتن حق مردم در استفاده از پياده رو نیست ؟ آیا خودشون تا حالا فکر نکردند چرا سه ماهه پیاده روي عمومی را مسدود کردند در این شهر بی شهردار؟ امید ما در این شهر بی صاحاب فقط و فقط به دادستان محترم هست که وظیفه شهرداري و فرمانداری رو انجام بده.یاعلی
سلیمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
0
0
باسلام و احترام
زنگ بزنید سامانه 190 وزارت بهداشت پیگیری می کنند.
شاید علت این شکایات مردمی یا صدای مردمی، عدم آشنایی مردم با مسیرهای اعمال شکایت است.
موفق باشید
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
0
0
کاززون نما نظر دوستيمون درمورد مانع پیاده رو. حوزه علمیه واقعا ارزش تيتر کردن در سایت داره.صدای مردم باشید.چون اسم حوزه علمیه هست نکرديد تيتر سايت. همه. ببینید
مدیر پایگاه
دوست عزیز سلام
اگر قرار بود به خاطر اسم بردن از جایی منتشر نشه، کلا منتشر نمیشد. چون به عنوان نظر ذیل مطلبی اومده بود بنده اون رو از دید یک کامنت دیدم. فقط همین.
تیتر هم به چشم
شادباشید
علی بحرانی - مدیر کازرون نما
شیرازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
0
0
با عرض سلام من خودم شیرازی اصیلم.یکی از دوستان گفت همین قدر کازرونی در شیراز. دوست عزیز ۴۵۰ هزار نفر کازرونی مقیم شیراز هستن. قطعا حدود ۴۰ درصد جمعیت شیراز و اکثر پزشکان شیراز ب جرات می گم بیش از ۵۰ درصد یا کازرونی هستن یا اصالتی کازرونی دارم.من خودم دانشجو پزشکی هستم.واقعا متاسفم ک دومین شهر بزرگ استان فارس و دومین شهر پرجمعیت فارس کمبود پزشک داره و علوم پزشکی نداره. واقعا برای فرماندار تون و نماینده مجلستون متاسفم. من خودم دانشجو شهر جهرمم. همه جهرم رو هم ی محله کازرون نمیشه اینقدر شهر کوچکی هست و من کازرون اومدم ب جرات میگم ۶ برابر جهرم هست .اما جهرم از لحاظ پزشکی خیلی برتری داره تا کازرون ک دومین شهر بزرگ و دومین شهر پرجمعیت فارس. واقعا مسولین کازرون براتون متاسفم
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
0
0
خیلی ها مثل من نمیدونن چطور ارسال مطلب کنند تو قسمت نظرات ميزارند.شما خودتون تشخیص بدید که چی برای تیتر خوبه .بخصوص نظرات و مطالب مشکلات مردمی
کازرونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
0
0
سال 75 به استخدام شدم مسرم همیشه چهاراه بانک است الان 21 سال است هر روز بوی بد صبحگاهی روبروی بانک ملی مرکزی استشمام میکنم . آیا 21 سال هیچ مسئولی اونجا رد نشده ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳