پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۷۱۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
مهندس اصغر رفیعی در مصاحبه اختصاصی با کازرون نما:
مدیرعامل شرکت توسعه حفاری تدبیر در مصاحبه اختصاصی با کازرون نما ضمن اشاره به مثبت بودن صد درصدی توافق برجام برای صنعت نفت کشور گفت: سعی ما بر این است که جوانان این منطقه را در مناطق عملیاتی جذب نماییم، و امید است با حضور در مناقصات و تعدد دکل های حفاری، از جوانان این منطقه هم استفاده بیشتری نماییم.

بخش کوهمره نودان شهرستان کازرون، انسان های بزرگی را در دامان خود پرورانده است. انسانهایی که در طول چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی، فرزندان برومندی برای اسلام و این آب و خاک بوده اند. از 126 شهید سرافراز دفاع مقدس گرفته تا نخبگانی که همچون غلامحسین نوذری در عرصه های مختلف کاری و رده های مدیریتی خوش درخشیدند و خدمات آن ها برگ افتخاری در دفتر بخش کوهمره نودان است.

مهندس اصغر رفیعی یکی از همین فرزندان برومند کوهمره نودان است که مدیری باتجربه و شناخته شده در حوزه نفت و گاز محسوب می گردد. او که در سال 1331 در خانواده ای مذهبی و انقلابی در نودان متولد شد و تحصیلات خود را تا مقطع لیسانس در رشته حفاری با گرایش نفت ادامه داد. تلاش و تعهد و تجربه ایشان باعث گردید که مسئولیت های متعددی در رده های ارشد مدیریتی همچون رئیس اداره حفاری شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مديرعامل شرکت حفاري شمال، رئيس عمليات حفاري چاه هاي اکتشافی شرکت ملي حفاري ايران، رئيس عمليات حفاري مناطق نفت خيز جنوب، رئيس منطقه حفاري مناطق نفت خيز جنوب، رئيس پروژه چاه هاي حفاري مناطق نفت خيز جنوب، مهندس ناظر عمليات حفاري مناطق نفت خيز جنوب، عضویت در هيئت مهار چاه هاي نفتي کويت، عضویت در هیئت مدیره شرکت پدکس، عضویت در هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران، مشاور وزیر نفت در دولت نهم، مدیر دریایی شرکت مهندسی صنایع نفت و گاز (OEIC) و مدیرعاملی شرکت توسعه حفاری تدبیر را در رزومه کاری خود داشته باشد

عشق و علاقه مهندس رفیعی به زادگاهش، شهر نودان باعث گردیده که ایشان تعطیلات نوروز را در شهر پدری خود بگذراند و ما این فرصت را مغتنم شمردیم تا گفت و گویی صمیمی با ایشان که از افتخارات بخش کوهمره نودان و شهرستان کازرون است داشته باشیم.

 

خب جناب مهندس ضمن تشکر از قبول دعوت به این مصاحبه، لطفا سخن را آغاز بفرمایید

سال جدید را به همه ملت ایران، مردم خوب استان فارس، شهرستان کازرون، مردم شهر نودان تبریک عرض می کنم و با آرزوي سالي همراه با برکت، امنيت و رفاه براي مردم در سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب  اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نامگذاری شده و همچنین پاسخگویی دولت به مردم

 

اگر اجازه دهید اولین سئوال را در مورد زندگی شخصیتان بپرسیم و اینکه در چه سالی ازدواج نمودید؟

در سال 1356 ازدواج کردم. حاصل این ازدواج یک دختر است که تحصیلات تکمیلی را در رشته رادیولوژی در دانشگاه اصفهان به پایان رساند و دارای یک نوه هم هستم که کلاس چهارم است و به زبان انگلیسی و کمی عربی و فرانسوی مسلط می باشد.

 توافق برجام صد درصد برای صنعت نفت مثبت بود/تلاش میکنیم جوانان کازرونی را در مناطق عملیاتی جذب کنیم

جناب مهندس چشم انداز وزارت نفت و شرکت های حفاری چیست؟

سال 57 که انقلاب در اوج پیروز شدن بود، شرکت های خارجی ایران را ترک کردند که پس از ترک این شرکت ها، شرکتی به نام ملی حفاری ایران جایگزین شرکت های خارجی که اکثریت به اتفاق آنها آمریکایی بودند شد و نسل اول و دوم انقلاب توانستند پروژه های حفاری را به اتمام برسانند و تولید نفت را تثبیت یا افزایش تولید بدهند.

امروز پس از گذشت 38 سال افراد متخصصی داریم که می توانند به کشورهای منطقه، خدمات حفاری و سایر خدمات مهندسی نفتی ارائه کنند. بنابراین با اکتفا به قدرت داخلی فرزندان صنعت نفت هیچ هراسی از این جریانات سیاسی به حول و قوه ی الهی نخواهیم داشت.

 

پیشرفت برداشت ایران از میادین نفتی و گازی مرزهای مشترک با دیگر کشورها خصوصا قطر چگونه است؟

سیاست کلی دولت تاکنون این است که تمام میادینی که با کشورهای خارجی مشترک هستند را توسعه بخشند؛ که این مهم توسط نیروهای متخصص ایرانی در حال اجرا است و توانسته ایم تولید گاز را تقریبا به سطح قطر برسانیم و در این مورد هم لایحه نفتی و هم برنامه ای وجود دارد تا برداشت از میادین مشترک را افزایش دهیم .

 

شرکت توسعه حفاری تدبیر با توجه به شعار امسال که اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است، در راستای تحقق این شعار و منویات رهبر معظم انقلاب چه گام هایی برمی دارد؟

شرکت توسعه حفاری تدبیر شرکتی است که باید در مناقصه های حفاری شرکت کند. بنابراین ان شاءلله سعی ما هم بر این است که با بهترین کیفیت و ارائه بهترین برنامه در این مناقصه ها شرکت کنیم. شرکت توسعه حفاری تدبیر یکی از شرکت های برتر کشور در حوزه حفاری چاه های نفت و گاز می باشد و امید است کار را به گونه ای پیش ببریم که دغدغه خاطر رهبر بزرگ انقلاب را بر طرف نماییم و بتوانیم در بحث تولید و اشتغال، جوانان بیشتری را به مجموعه حفاری تدبیر اضافه کنیم.

 

شرکت توسعه حفاری تدبیر در سال قبل موفق به اخذ گواهینامه تعالی و پیشرفت شد. این مهم چگونه بدست آمد؟

شرکت های جهادی زیادی هستند که مخلصانه کار می کنند. شرکت توسعه حفاری تدبیر نیز یکی از این شرکت هاست و با توجه به اینکه تا کنون 34 حلقه چاه را در کمترین زمان با بهترین کیفیت تمام کردیم و چون یکی از شرکت های منتخب ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بود، در این برنامه شرکت کرد و موفق به اخذ گواهینامه تعالی و پیشرفت شد.

 

مهندس رفیعی لطفا گزارشی از فعالیت شرکت توسعه حفاری تدبیر در مناطق نفتی در صورت امکان و به صورت مختصر ارائه نمایید؟

ما 31 حلقه چاه را در منطقه آزادگان و یاران شمالی تمام کردیم. یک حلقه چاه در منطقه منصوری اهواز به پایان رسیده است و از تعداد 15 حلقه چاه در منطقه آزادگان، هم اکنون در حال حفاری چاه شماره 13 آزادگان جنوبی هستیم که از این مجموعه دو حلقه چاه دیگر مانده است که به پایان برسد. در برنامه آینده 8 حلقه چاه برنامه ریزی شده است که می بایست آن را توسعه دهیم و مقرر گردیده در مناقصات آینده شرکت عملیات اکتشاف و شرکت های مناطق نفت مرکزی ایران، فلات قاره و مناطق نفت خیز جنوب حضور پیدا کنیم.

 

توافق برجام در روند فعالیت های نفتی تاثیر مثبت داشته یا منفی؟

صددرصد مثبت بوده است. ایران با پافشاری بر موضع خود در سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) موفق شد 80 درصد از سهم خود از بازار نفت را پیش از آغاز تحریم های نفتی در سال 2012 پس بگیرد. در واقع در مقایسه با قبل از برجام، صادرات نفت خام و میعانات گازی کشور، بنا به گفته مسئولان بیش از دو برابر شده است.

 

چه احساسی نسبت به شغلتان دارید؟

رو راست بگم که کار باید از صمیم قلب صورت بگیرد، حقه بازی نباشد، شیطنت نباشد، تظاهر در آن نباشد و کار برای مردم و نظام و کشور باشد. اینجانب محل کارم را خانه ی خودم می دانم و تاکنون توانسته ام بدون دغدغه و حاشیه کارمان را ادامه بدهیم. در طول این سال ها و در حوزه مدیریتم سعی کرده ام از جوانان بیشتر استفاده کنم که به همین منظور میانگین سنی نفرات گزینشی شرکت توسعه حفاری تدبیر 31 سال می باشد و از تعدادی بازنشسته به عنوان راهنمای جوانان به کارگیری کردم. تمام تلاشمان این بوده در نگهداری بیت المال و اموال کوشا باشیم.

 توافق برجام صد درصد برای صنعت نفت مثبت بود/تلاش میکنیم جوانان کازرونی را در مناطق عملیاتی جذب کنیم

خب جناب مهندس کمی از بحث تخصصی وارد مسائل شخصی تر شویم. به چه دلیلی شهر نودان را برای تعطیلات نوروزی انتخاب کردید؟

با توجه به اینکه کار ما عملیاتی است، اینجانب در اوایل نوروز در دفتر کار خود حضور پیدا کردم و با تمام دکل های حفاری زیر مجموعه تماس حاصل و سال نو را تبریک و شادباش عرض کردم. و چون در مناطق عملیاتی هستیم، حضور اینجانب به عنوان مدیرعامل نیاز بود و پس از برگشت تعدادی از مسئولین و همکارانم به شرکت، به زادگاهم نودان سفر کردم تا هم از طبیعت زیبای شهرم استفاده ببرم و هم سرکشی و صله رحم را انجام دهم و یادی از خاطرات گذشته کنم که فراموش نکنم کجا به دنیا آمده ام.

 

نودان را در یک جمله توصیف کنید ؟

نودان دارای مردمی با غیرت، متدین و انقلابی و زحمتکش است که اگر بها داده شود، پیشرفت زیادی می کنند و جوانانی دارد که طالب کار و آماده خدمت برای به این نظام و مملکت هستند.

 

بیشتر مراجعه کننده گان به شما بیکار و متقاضی اشتغال هستند. اگر بخواهید به آنها امیدی دهید چه سخنی با آنها دارید ؟

سعی ما بر این است که جوانان این منطقه را در مناطق عملیاتی جذب نماییم، اما با توجه به اینکه استان خوزستان پایتخت نفتی کشور محسوب می شود، متحمل فشارهایی برای جذب نیروهای بومی هستیم که امید است با حضور در مناقصات و تعدد دکل های حفاری، از جوانان این منطقه هم استفاده نماییم.

 

مهندس، آبی هستید یا قرمز؟

من طرفدار تیم ملی ایران هستم ولی گرایشم به قرمز بیشتر است (باخنده)

 

روند صعود تیم ملی در این دوره را چطور می بینید؟ آیا ما در جام جهانی روسیه حضور پیدا خواهیم کرد ؟ (پس از پیروزی در بازی تیم ملی برابر چین )

صدرصد صعود خواهیم کرد و با توجه به روند بازی های امیدوارنه ی تیم ملی حتی می توانیم دومین کشوری باشیم که به جام جهانی روسیه صعود می کنیم.

 

چه توصیه ای برای جوانان خصوصا جوانان نودانی دارید؟

توصیه اینجانب به جوانان خصوصا جوانان نودانی این است که اول درس بخوانند و با سواد شوند. برای بالا بردن فرهنگ عمومی خود از همه لحاظ  تلاش کنند و احترام به والدین خود را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

 

و حرف آخر

سعی کنیم صداقت در رفتار، کردار و گفتار داشته باشیم.

مصاحبه: محمد دهداری

 

 

 

 

 

 

نویسنده: محمد دهداری
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
نادر 62
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
0
2
چیزی که میخوام بگم، به این خبر ربطی نداره، ولی اینقدر امروز حالم گرفته بود که مجبور شدم، اینجا کامنت بذارم و درد دل کنم. حدود یک هفته پیش، یکی از مخاطبان سایت کازرون نما با نام (رزمی) چند تا کامنت گذاشته بود با این مضمون که با خانواده رفته شیراز و سفارش کرده بود که هر کس این امکان رو داره بیاد شیراز.
من نسبت به کامنت های این دوست عزیز، نظر منفی داشتم. ولی امروز یکی از بدترین روزهای عمرم بود. امروز به صورت همزمان و کاملا ناگهانی، خبر مهاجرت سه تا خانواده به شیراز شنیدم که حسابی حالم گرفته شد: یکی از عموهام، یکی از خاله هام و صمیمی ترین همسایمون. ما با هر سه تا خانواده، ارتباطی بسیار نزدیک و صمیمی داشتیم. نمیدونم چرا چنین تصمیمی گرفتن. البته سالانه تعداد زیادی از همشهریان ما به شیراز مهاجرت میکنن، ولی تا الان اینقدر برام محسوس نبوده که مهاجرت اطرافیان، چقدر تاثیر بدی تو روحیه میتونه بذاره. واقعا نمیدونم چه مرضی به جون این شهر افتاده که همه پی در پی دارن میذارن و میرن. چرا به این روز افتادیم؟ چرا خانواده های اصیل کازرونی، هیچ تعهد و تعصبی نسبت به شهرمون ندارن؟ و هزاران چرای دیگه که تو ذهنمه و فکر کردن بهش برام دردناکه.
کلی نا امید شدم، این روندی که داریم میبینیم، پیامدهای خوب و مبارکی نداره. این که یه وقت، سرمون رو بچرخونیم و هیچ فردی با اصالت کازرونی نبینیم، واقعا زجرآوره. به نظر میاد شهر داره هویت واقعی خودش رو از دست میده. کار ، اونجایی بدتر میشه که حتی افرادی میان و تبلیغ مهاجرت به شیراز میکنن و بدتر از اون اینکه ناگهان خبر مهاجرت نزدیکترین افراد به خودمون رو میشنویم. واقعا احساس بدیه. نمیدونم من اشتباه کردم که موندم کازرون یا اینهایی که از این شهر میرن، اشتباه میکنن. واقعا به همه چیز شک کردم. بغض عجیبی تو گلوم گیر کرده. آیا به راستی نمیشد بهتر شهرمون رو مدیریت کنیم که به این روز نیوفتیم؟؟؟ ای کاش میشد با همکاری رسانه های محلی کازرون، از جمله سایت کازرون نما، یک پایش و تحقیق انجام بشه که میزان تمایل اهالی کازرون برای مهاجرت به شیراز چقدره؟ دلایل مردم برای مهاجرت به شیراز چیه؟ حداقل میشه با بدست آوردن نتایج این تحقیق، مسئولان شهر رو از خواب غفلت بیدار کرد.
سروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
2
2
تو رو جون مادرتون ولمون کنین، کل زندگیمون شده برجام. برجام بی فرجام. اگه اینقدری که به برجام اهمیت دادیم، تابع قوانین و قواعد دینمون بودیم، چنین بحران اقتصادی تو کشور بوجود نمیومد. اگه هممون اهل خمس، انفاق و زکات بودیم، امروز چنین وضعی نبود، اینهمه فقیر و مستمند نداشتیم. اگه مردم و بانکها از ربا دوری میکردن، این حجم نقدینگی و تورم تو کشور نبود و یا کسی به خاک سیاه نمی نشست. اگه بانکهامون درست عمل می کردن، این همه واحد تولیدی به ورطه نابودی نمی افتاد. همه بدبختی هامون از اینه که قرآن رو فقط میبوسیم و نمیدونیم معارفش چیه، امامان معصوم رو فقط لقلقه زبان کردیم و از دینمون فقط نماز و روزه رو گرفتیم.
امروزه واقعا جای دین و مذهب و الگوی اسلامی در تمام بخش های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دیده میشه.
امروز ولادت امام علی (ع) هست، ما خودمون رو شیعه علی میدونیم، چقدر اماممون رو شناختیم و سیره امام در زندگیمون چه جایگاهی داره؟ گفتارمون، رفتارمون، شکل زندگیمون، روش تربیتی و نگاهمون به مسائل مختلف و مجالسی که برگزار می کنیم، از مجلس شادی گرفته تا مجلس عزا، تا چه حد با معیارهای دین مبین اسلام، انطباق و سازگاری داره؟
بیش از سه دهه داره از عمر انقلاب میگذره، ولی این انقلاب هنوز در بانکها اتفاق نیوفتاده، اینقدر آیت الله جوادی آملی و بقیه مراجع دارن هشدار میدن و نصیحت میکنن برای پرهیز از ربا، چرا کسی گوش نمیده.
در روایت هست که روز عاشورا حضرت زینب (س) از امام حسین (ع) پرسیدند که چرا با این ادله روشن، کوفیان حتی حاضر به شنیدن سخنان ما نیستند و با ایجاد هلهله مانع از شنیدن صدای حق می شوند؟
امام حسین(ع) خطاب به حضرت زینب فرمودند: شکم آنها از حرام انباشته شده، لذا حق را نمی بینند و سخن حق را نمی شنوند. امیدوارم که جامعه ما به این مرحله نرسیده باشه که اگه اینجوری باشه، وای به حالمون!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
0
1
آقای رفیعی، پرچم ها با باد می چرخند و برجام هم افتخار شماست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
0
1
اگر یک کارشناس بی طرف این حرفا را می زد جای تامل بود اما آقای رفیعی جنابعالی در دولت برجام مسئولیت داری و موظفی از برجام دفاع کنی در غیر اینصورت خودت زیر سوال می روی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
0
0
آقای اصغر رفیعی برجام برای مردم اگر آب نداشت برای امثال جنابعالی نان داشت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۰
اذان صبح
۰۵:۰۹:۳۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۰۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۰۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۲۱
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۵۰