پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۶۴۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱
استاندار فارس در واکنش به ریزش پل بالاده مطرح کرد:
به گزرش کازرون نما، سید محمدعلی افشانی، استاندار فارس با بیان اینکه در حال حاضر با مدیریت بحران مشکل حادی در شهرستان‌های استان فارس وجود ندارد گفت: خسارت وارده به شبکه راه ها، اماکن مسکونی و مدارس فرسوده قابل ملاحظه است.


به گزرش کازرون نما، سید محمدعلی افشانی، استاندار فارس در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی  دولت  با بیان اینکه در حال حاضر با مدیریت بحران مشکل حادی در شهرستان‌های استان فارس وجود ندارد گفت: خسارت وارده به شبکه راه ها، اماکن مسکونی و مدارس فرسوده قابل ملاحظه است.

وی با بیان اینکه استان فارس نزدیک به ۱۰ سال بود که با بحران خشکسالی رو به رو بود در خصوص بارش‌های اخیر گفت: در طول چند روز گذشته در برخی از نقاط استان بالای ۵۰۰ میلی متر بارندگی و در برخی دیگر از شهرها همچون قیر و کارزین بالای ۴۰۰ میلی متر و شهرهای جهرم و داراب نیز بالای ۳۵۰ میلی متر بارندگی داشتیم و این مساله موجب تجدید روحیه برای بسیاری از کشاورزان و دامداران این مناطق شده است.

استاندار فارس در ادامه به آمادگی‌ها و پیش‌بینی‌های نهادهای مسوول در این زمینه اشاره کرد و گفت: با توجه به این مساله مدیریت بحران جلسات متعددی در چند روز گذشته داشته است و هر کجا مشکلی بود بلافاصله مدیران و نیروهای امدادی و خدمات رسان وارد شدند و خوشبختانه در حال حاضر با شرایط بحرانی رو به رو نیستیم.

وی در ادامه گفت: در طول مدت بارندگی‌های اخیر قطعی در آب، برق و گاز نداشتیم و تنها گاز شهر جهرم در شب گذشته قطع شد و هم اکنون در حال تلاش برای وصل مجدد آن هستیم و برق بخشی از شهر نیز که قطع شده بود در شب گذشته وصل شد.

سید محمدعلی افشانی در ادامه در خصوص قطع انتقال آب لارستان، خنج و گراش هم گفت: با قطع این خط چاه‌هایی که پیش تر به عنوان ذخیره بود را جایگزین کردیم و در حال حاضر تلاش برای وصل شدن این خط در حال انجام است

این مقام مسوول در استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر در ارتباط با خدمات عمومی مشکلی نداریم و مشکل اساسی برای خسارت وارده به شبکه راه هایمان است گفت: در حال حاضر راه‌های روستایی و اصلی با خسارت رو به رو شدند و چند پل اصلی تخریب شده است.

استاندار فارس در ادامه با اشاره به تخریب پل در محور شیراز به جهرم و کازرون به فراشبند گفت: در حال ارزیابی برای برآورد خسارت‌های وارده به شبکه راهی هستیم اما راه‌های جایگزین موقت نیز وجود دارد.

سید محمد علی افشانی در خصوص میزان آسیب‌های وارد شده به بافت های فرسوده نیز گفت: درجریان این بارندگی برخی از واحدهای مسکونی در روستاها و شهرها که اکثرا خشت و گلی بودند با  خسارت‌هایی روبه‌رو شده اند.

 وی در ادامه با اشاره به حضور مسوولان از جمله رییس سازمان ستاد بحران وزارت کشور، رییس جمعیت هلال احمر استان و رییس سازمان راهداری کشور و  معاون عمرانی استانداری فارس در روز جاری برای بازدید از مناطق آسیب دیده گفت: امیدواریم با بازدیدهای انجام شده بتوانیم به زودی خسارت‌های ناشی از این سیل را برآورد کنیم.

استاندار فارس در پایان با بیان اینکه هیچ گونه خسارتی به بافت های تاریخی این استان وارد نشده است گفت: خوشبختانه در حال حاضر در شهرها  مشکل حاد نداریم و تنها چند روستا قطع ارتباط است که نیروهای راهداری و امدادی تلاش گسترده دارند که بتوانند مشکلات را حل کنند.

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کازرونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
0
1
با سلام لطفا کاری کنیم که اگر مجددا شاهد نزول رحمت الهی بودیم این مشکلات بیش نیاید چاره کار هم ساده است احداث سد در مسیر رودخانه های استان و همچنین تسریع در تکمیل سد های در دست احداث
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳