پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۳۳۱
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
در پی پلمپ برخی مغازه ها به دلیل سد معبر با حکم قضایی:
در اعتراض به دستور دادستان شهرستان مبنی بر پلمپ و تعطیلی برخی مغازه هایی که با سد معبر رعایت حریم رفت و آمد عابرین را نمی کنند، کسبه بازار امام خمینی(ره) مغازه های خود را تعطیل کردند

به گزارش خبرنگار کازرون نما، عده ای از کسبه بازار امام خمینی(ره) کازرون، در دو نوبت صبح طی هفته گذشته و هفته جاری، اقدام به تعطیلی واحدهای تجاری خود در این بازار کردند. 

کسبه بازار امام خمینی در اعتراض به حکم دادستانی اعتصاب کردند

کسبه معترض در روز اول به اتفاق برای اعتراض به نوع برخورد مامورین اجرای حکم به دفتر امام جمعه کازرون مراجعه نمودند تا با تماس امام جمعه با دادستان شهرستان، در این خصوص رایزنی شود و برای بار دوم و در هفته جاری نیز، برای اعتراض به شهرداری این شهر مراجعه کردند.

کسبه بازار امام خمینی در اعتراض به حکم دادستانی اعتصاب کردند

بنابراین گزارش، اخیرا با دستور حجت الاسلام لطفی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کازرون، مغازه هایی که در سطح شهر اقدام به سد معبر می کنند و با استقرار اجناس و کالا و وسایل و ابزار خود ایجاد مانع کرده و عبور و مرور مردم را مختل می نمایند و باعث می گردند که رفت و آمد در پیاده روها و بازار برای عابرین و حتی مشتریان مشکل شود، با نظارت نماینده ی دادستانی و البته با هماهنگی واحد اجرائیات و سد معبر شهرداری کازرون، طبق ماده ۵۵ شهرداری ها تعطیل و پلمپ می شوند.

کسبه بازار امام خمینی در اعتراض به حکم دادستانی اعتصاب کردند

گفتنی است: در این خصوص قبل از پلمپ مغازه های متخلف، از طرف شهرداری اخطاریه هایی به صاحبان مغازه داده شده است که برخی از این کسبه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشتند که بعد از گرفتن اخطار، فرصتی به آن ها داده نشده تا سد معبرشان را جمع آوری کنند و بلافاصله محل کسب آنان پلمپ شده است. درحالی که نماینده ی دادستان و ناظر اجرای دستور، احتمال این مورد را رد می کنند؛ اما در عین حال اذعان داشتند که ما سعی کرده و خواهیم کرد که حقی از کسی ضایع نشود.

کسبه بازار امام خمینی در اعتراض به حکم دادستانی اعتصاب کردند

لازم به ذکر است که این دستور دادستان، بازخورد مثبتی در بین اکثر همشهریان کازرونی داشته و بیشتر شهروندان بر این نظر بودند که کار شهرداری و دادستان محترم شهرستان در این خصوص قابل تقدیر است. چون سهم عابرین و حقوق شهروندان توسط برخی کسبه زیاده خواه تهدید شده است و مغازه دار می بایستی به حقوق مردم احترام بگذارد.

در این میان به گفته ی شاهدان، نقش اتاق اصناف که بایستی متولی این امر باشد بسیار بی رنگ بوده و حتی محل کسب یکی از اعضای اتاق به همان دلیل سد معبر پلمپ شده است و برخی مطلعین اظهار داشتند که اتاق اصناف نسبت به اقدام شهرداری و دادستانی معترض بوده و تحلیل شان این است که طبق قانون نظام صنفی، تعطیل و پلمپ واحدهای صنفی در اختیار اتاق و با کمک ماموران اداره اماکن شهرستان می باشد. بنابراین شهرداری می بایست با هماهنگی اتاق اصناف اقدام به این کار نماید. هرچند که شنیده ها حاکی از این است که اتاق اصناف در این خصوص تعلل نموده است‌.

به هرحال امیدواریم که این طرح خوب، به خوبی نیز پیش رود و البته نبایستی فراموش کنیم که تعدادی از مغازه داران و کسبه بازار، خود قائل به این امر هستند و قطعا رعایت حقوق عابرین پیاده را خواهند کرد تا همگان در سایه اجرای قوانین و مققرات بتوانند به فعالیت روزمره و کسب و کار خود بپردازند

نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
اهل کازرون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
2
این طرح، بسیار به جا و کاملا خوب هست. بعضی از این کسبه ، پای خود را از گلیمشان بیشتر دراز کرده و حقوق مردم رو رعایت نمیکنن. البته باید مراقب بود که حق کسی ضایع نشه، ولی در این خصوص باید با قاطعیت عمل کرد. از شهرداری و دادستانی هم نهایت تشکر را دارم.
این اعتصابها فقط برای اعمال فشار بر نهادهای قانونی هست. میبایست به شدت در برابر این حرکتها مقاومت کرد تا آقایان، حساب کار دستشان بیاد. هر کس باید به حق خودش قانع باشه. تعطیل کردن که کردن!! ببینیم کی ضرر میکنه. اینکه از کسبه بخوان در حد مغازه خودشون به کسب بپردازن، کجاش بده؟؟ تو کشور ما همه عادت کردن به زیاده خواهی و زیاده طلبی.
باید در صورت لزوم، از نیروی انتظامی هم کمک گرفته بشه. در بین آقایان، بعضی ها هم بدشون نمیاد، دست به شرارت بزنن. اگه علاقه به نظم در شهر داریم، باید اول از خودمون شروع کنیم. همه در برابر قانون یکسان هستن و باید از قانون تمکین کنن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
3
بهترین طرحی که در چند سال اخیر ایجاد شده است همین عزیزان کارشان به جایی رسیده بود که جلوی مغازه ی خود را اجاره می دادند ضمنا بسته بودن یا نبودن این صنف فقط مشکلات خودشان را زیادتر می کند ان هم در برابر حکمی که تا به حال کسی جرات اجرای آن را نداشته است مگر همین روحانی شجاع
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
2
طرح بسیار خوبی است امیدواریم تداوم داشته باشه .
zare
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
1
در برابر زیاده خواهی انها نباید کوتاه امد مردم پشتیبان دادستان وشهرداری هستند ما باید به قانون احترام بگذاریمامام جمعه و اتاق اصناف هم حق دخالت ندارند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
1
ضمن تشکر از دادستان شجاع و انقلابی.....طرح بسیار خوب و ارزشمندی است،ولی نکته بسیار مهم اینکه تداوم،استمرار و پافشاری در اجرای کار بسیار ثمربخش تر از شروع کار است،،،قانون فصل الخطاب است،،همه ما باید قانون را بپذیریم هر چند بر خلاف نظر ما باشد،،،تشکر از کازرون نما و جناب بحرانی...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
1
طرح بسیار خوبی هست.واقعا جای تشکر داره..اعتصاب کردن مغازه داران هم جز ضرر واسه خودشون.واسه کسی ضرری نداره...
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
0
1
درود بر دادستان انقلابی کازرون.
امیدوارم که این طرح تا آخر تداوم داشته باشه. باید در خصوص استمرار این طرح، پیگیری های لازم انجام بشه. این کاسب ها دیگه شورشو در آوردن. باید جلوشون ایستاد.
تعطیل کردن مغازه هاشون به ضرر خودشونه. مثلا به خیال خودشون میخوان قدرت نمایی کنن. زهی خیال باطل!!!
مردم میبایست حمایت همه جانبه خود را از اقدام شهرداری و دادستانی، به اطلاع فرمانداری و امام جمعه و دادستانی برسانند. شورای صنفی هم همون کسبه هستن دیگه، اگه از خودشون حمایت نکنن، تعجب داره.
حقوقدان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
0
2
سلام :داداستان به عنوان مدی العموم مطابق قوانین و مقررات چنین حقی دارد و با اختیار و اقتدار باید به کار خود ادامه دهد .شهر کازرون باید مفهوم دادستان را با تمام وجود درک کند .از این کار شایسته دادستانی کمال تقدیر و تشکر داریم
خدا آبادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
0
2
این که بحث اعتصاب مطرح شده و شلوغ نشان دادن اوضاع و بازتاب کشوری ، به لحاظ دست حمایتی قوی پشت پرده است که بواسطه آن که دل پری از شهرداری دارد فرصت را غنیمت شمرده و در این وانفسا به بازاریان محترم چراغ سبز نشان داده که پیش بروید هیچ اتفاقی نخواهد افتاد .
والا کیست که نداند این روزها این جور حرکات عاقبت خوشی ندارد
مهقلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
0
2
چه عجب یه نفر پیدا شد به داد این شهر فنا شده برسه . واقعاً خدا بیامرزه پدر و مادر بانیان این امر . امیدوارم بزودی یک سر وسامانی هم به خیابان 22 بهمن داده شود.
سلیمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
0
2
باسلام و احترام
ضمن تشکر از مسولین محترم تصمیم گیرنده و مجری قانون که قانون را به نحو احسنت اجرا کرده اند. خواسته ما بعنوان شهروند اجرای دقیق قانون و احقاق حق مشتری و فروشندگان محترم است.
از کسبه بازار نیز خواهشمندم به قانون احترام گذاشته و ضمن تبعیت از آن، نسبت به اجرای آن و داشتن یک شهر زیبا و عدالت محور کمک نمایند.
باتشکر
نوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
0
2
باسلام
کارتون قابل تحسین هست.
خداقوت
عابدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
0
2
باسلام و احترام
از دادستان محترم و واحدهای شهرداری که به این مشکل چندین و چند ساله، شهروندان رسیدگی نمودند ، تشکر می نمایم و امیدوارم با روشنگری فرمانداری،دفتر امام جمعه ،کسبه بازار متوجه اشتباهشان شوند.با تشکر
رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
0
2
باسلام
واقعا کارتون قابل تحسین هست...
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
0
1
سلام :دادستان با شهامت و با جرات کازرون اقدامی انجام داده است که باید از ایشان تشکر نمود.از ایشان تقاضا می کنیم برای بازار روز هم که در یک منطقه مسکونی است با ان وضع تاسف بار که ناراحتی اهالی ان منحل را فراهم اورده فکری کنند انقدر سرو صدا و بوی گند میوه و تره بار خراب شده انجا هست که از نظر بهداشتی امنیت سلامتی مردم ان منطقه را تحت اشعاع قرار داده است .جناب دادستان محترم و بزرگوار عاجزانه استدا داریم برای انجا هم فکری کنید تشکر مجدد خودم را از اقدام خوب شما بعمل می اورم
ياسر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
0
1
كارشون عالي و بيست بود مخصوصا تعطيل كردن همين كسي كه خودش جزو اتاق اصناف بوده دمش گرم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳