پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۱۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
دادرس شعبه ی 101 دادگاه کیفری کازرون در همایش جرایم سایبری:
همایش جرایم سایبری و پلیس فتا با حضور دادرس شعبه 101 دادگستری شهرستان کازرون، کارشناسان پلیس فتا این شهرستان و جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه پیام نور کازرون برگزار شد.

به گزارش محمد نوذری خبرنگار کازرون نما به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور کازرون، در این همایش که با هدف آگاهی از جرایم فضای مجازی توسط انجمن علمی دانشگاه پیام نور کازرون برگزار شد، دکتر اسداله جعفری سرپرست دانشگاه پیام نور کازرون در سخنانی ضمن خیرمقدم به اساتید، کارشناسان و دانشجویان با اشاره به برگزاری همایش موادمخدر در سال گذشته توسط انجمن رشته حقوق این مرکز دانشگاهی اظهار داشت: همایش های برگزار شده توسط این انجمن در راستای مبارزه با آسیب های اجتماعی، جنبه کاربردی برای همه رشته ها را دارد و از این حیث لازم است حداقل دانشجویان با آگاهی، دانسته های خود را به خانواده ها منتقل نمایند.

 حسن کشاورز دادرس شعبه ی101 دادگاه کیفری شهرستان کازرون نیز در این همایش با بیان اینکه برای رسیدن به آزادی درونی باید از جاده دانایی گذشت و گذشتن از این جاده تلفاتی دارد، اظهار داشت: استفاده از فضای مجازی از سر ناآگاهی باعث شده حتی پای بعضی وکلای دادگستری و اساتید دانشگاه که مدرک دکتری دارند، به دادگاه باز شود و این افراد بصورت ناخواسته در دام استفاده ناصحیح از فضای مجازی قرار گرفته اند.

 

وی با اشاره به نیاز کشور به وضع قوانین جرایم رایانه ای اظهار داشت: قانون جرایم رایانه ای در سال1388 مصوب شده و پلیس فتای کشور در حال حاضر این توانایی را دارد که با کمک قوه قضائیه تمامی سرورهای مجازی که حتی در خارج از کشور وجود دارد، را رصد و متخلفان فضای سایبری را کشف و برخورد قاطع نماید.

 

دادرس شعبه ی101 دادگاه کیفری کازرون با بیان اینکه استفاده مناسب از فضای مجازی نسبی است، خاطرنشان کرد: انسان در امور شخصیتی، متأسفانه گاهی اوقات اندیشه های جنسی و روانی خود را در فضای مسموم رواج می دهد.

 

کشاورز عمده ی مشکلات فضای مجازی را علاوه بر ناآگاهی، اندیشه های جنسی عنوان کرد و افزود: بعضی افراد با سوء استفاده از فضای مجازی و انتشار فیلم و عکس شخصی در اخاذی و بدنام کردن خانواده ها را دارند که نمونه این فیلم ها متأسفانه در شهرستان کازرون نیز اتفاق افتاده است و هرچند این گونه متخلفان توسط پلیس فتا دستگیر شده اند، اما آبروریزی آن قابل جبران نیست و می طلبد که خانواده ها و افراد فریب اعتماد فضای مجازی را نخورند.

 در ادامه همایش، ستوان سوم رسول مرادی کارشناس مبارزه و عملیات سایبری شهرستان کازرون با اشاره به راه اندازی پلیس فتا کشور در سال 1389، وظیفه این مرکز را برخورد و شناسایی هر جرمی که به موبایل و کامپیوتر منتهی می شود، عنوان کرد و ابراز داشت: با قسمت ها و امکانات مجهز و مختلفی که در پلیس فتا وجود دارد، امکان بازیابی تمامی اطلاعات پاک شده از روی گوشی های موبایل و سیستم های کامپیوتری فراهم شده است.

 وی افزود: در صورتی که به هک شدن گوشی خود مشکوک شدید، بدون خاموش کردن و تغییرات تنظیمات آن در اسرع وقت با تنظیم شکوائیه از مقام قضائی به پلیس فتا محل سکونت خود مراجعه نمائید.

 او اظهار داشت: استان فارس با داشتن آزمایشگاه عدله دیجیتال ، اولین مرکز مجهز در کشور می باشد که توانایی بازیابی هرگونه اطلاعاتی را در خود دارد.

 ام البنین نوری دبیر انجمن علمی حقوق گفت: با تلاش های صورت گرفته توسط این انجمن و استقبال اساتید و دانشجویان دانشگاه پیام نور کازرون در تلاش هستیم که کارگاه آموزشی پلیس فتا و جرایم سایبری را در این مرکز دانشگاهی راه اندازی نمائیم.

 در پایان از برگزارکنندگان این همایش با اهدا لوح، تقدیر و تشکر بعمل آمد.

نویسنده: محمود نوذری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
یوحنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
0
0
زرنگی کردی کاکو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
0
0
كاكو ما زرنك هستيم و نميزاريم پول يا مفت تو حلق ،،،،،،و......بره اصلا نميزاريم در بيست و دو بهمن اونجا افتتاح بشه همه را جمع ميكنيم و اجازه نميدهيم آقاي بحراني شما هم از يك مشت ما.....مردم خور حمايت نكن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹