پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی خبر داد
مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان فارس گفت: به مناسبت هفته بیماران کلیوی درمانگاه موقوفه بهبهانی کازرون سه‌شنبه هفته جاری راه‌اندازی مجدد می‌شود.

به گزارش کازرون نما ، نادر معینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفته بیماران کلیوی با شعار «تغذیه سالم» بیست و سوم تا سی‌ام آبان ماه برگزار می‌شود و در این هفته کارهای انجام‌شده در طول سال را بازبینی می‌کنیم تا ضعف‌ها و قوت‌ها را ارزیابی و موارد منفی را برطرف کنیم.

وی افزود: ما هرروز شاهد بیماران جدیدی هستیم که به آمار افزوده می‌شوند و این امر تا حد زیادی به سبب کم‌توجهی رخ می‌دهد.

معینی ادامه داد: لازم است شش ماه یا یک سال یک‌بار چکاپ سلامتی کلیه انجام و از خوردن غذای فوری و غذاهای چرب پرهیز شود تا احتمال مبتلا شدن به نارسایی کلیوی کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل نارسایی مزمن کلیه، دیابت و در وهله بعد فشار خون است که البته بیماری‌های ارثی و سنگ کلیه هم در بروز نارسایی مزمن کلیوی مؤثر است.

معینی با بیان این‌که 8 هزار و 500 بیمار کلیوی در فارس زیرپوشش انجمن است، یادآور شد: در این زمینه با توجه به روند افزایش بیماران کلیوی در راستای تأمین تخت دیالیز موردنیاز، درمانگاه شماره دو انجمن در بلوار پروین اعتصامی به‌زودی احداث می‌شود که در این زمینه اگر خیران کمک کنند تا ابتدای سال 97 قابل بهره‌برداری خواهد بود.

وی متذکر شد: علاوه بر درمانگاه موقوفه حاج محمد حسن بهبهانی کازرون که سه شنبه هفته جاری راه‌اندازی مجدد شده و مورد استفاده بیماران کلیوی قرار می‌گیرد، چهارشنبه همین هفته بخش ماموگرافی انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان فارس به همراه آیین تجلیل از خانواده‌های اهداکننده عضو پس از مرگ مغزی در محل انجمن برگزار می‌شود.

نویسنده: سرویس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸