پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۰۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
رئیس واحد کازرون در حاشیه اردوی توجیهی خبر داد:
رئیس دانشگاه آ‌زاد اسلامی واحد کازرون در حاشیه برگزاری اردوی توجیهی دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه، با بیان اینکه این واحد دارای 80 رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی ارشد، دکتری و دکترای تخصصی است، گفت: بیش از 6 هزار دانشجو در این واحد دانشگاهی تحصیل می‌کنند.

به گزارش دریافتی کازرون نما از خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سعید خاتم‌ساز در اردوی تفریحی – توجیهی دانشجویان جدید واحد کازرون، هدف از برگزاری اردوی توجیهی را آشنایی بیشتر دانشجویان با قانون و مقررات تحصیلی دانشگاه و نیز استقبال مسئولان واحد از دانشجویان جدید ذکر کرد.

رئیس واحد کازرون با توجه با تاریخچه و راه‌اندازی این واحد گفت: واحد کازرون در اسفند 64 با دو رشته کاردانی فعالیت آموزشی فرهنگی خود آغاز کرد و سال‌های بعد با گسترش و پیشرفت توانست به عنوان یکی از دانشگاه‌های معتبر استان با درجه بسیار بزرگ در سطح کشور مطرح شود.

وی گفت: واحد کازرون دارای 80 رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی ارشد، دکتری و دکترای تخصصی است و بیش از 6000 دانشجو در 6 دانشکده پزشکی، پرستاری، مامایی، دامپزشکی، علوم انسانی، علوم پایه و فنی مهندسی این واحد تحصیل می‌کنند.

تحصیل 6 هزار دانشجو در80 رشته دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون

خاتم‌ساز افزود: این واحد دانشگاهی به لحاظ جمعیتی در بین دانشگاه‌ استان فارس رتبه سوم اما به لحاظ قدمت و اعتبار یکی از دانشگاه‌های معتبر و مطرح کشور است و دارای رتبه‌های علمی، پژوهشی، ورزشی و فرهنگی بالایی است.

رئیس واحد کازرون اظهار کرد: دانشگاه کازرون در گروه علوم پزشکی دارای 5 رشته پزشکی مامایی، پرستاری، علوم آزمایشگاهی و بهداشت محیط است.

وی با بیان اینکه رشته پزشکی این واحد تاکنون بیش از یک‌هزار دانش‌آموخته داشته‌ است، گفت: درصد بالایی از دانش‌آموختگان این رشته در دوره دستیاری تخصص پذیرفته شده‌اند و مشغول خدمت‌رسانی به جامعه و مردم هستند.

این مسئول دانشگاهی، اظهار کرد: اگر به آمار قبولی این رشته در سال‌های گذشته در دوره دستیاری و تخصص توجه کنیم، سال 95 حدود 29 نفر و سال 94 حدود 24 نفر قبولی داشته است که موفقیت در عرصه علمی و سلامت جامعه ارزشمند و گامی بزرگ است.

خاتم‌ساز با بیان اینکه اکثر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از افراد طبقه ضعیف جامعه هستند، افزود: برعکس باور غلطی که می گویند دانشجویان دانشگاه آزاد از طبقه مرفع جامعه است، باید بگویم اکثریت بیشتر دانشجویان دانشگاه آزاد از فرزندان طبقه کشاورز، کارگر و بازنشسته هستند. به همین جهت باید مدیریت شهریه و هزینه با دقت تمام و برنامه ریزی مطلوب صورت گیرد، به طوریکه بتوانیم با کمترین هزینه بیشترین خدمات ارئه دهیم.

رئیس واحد کازرون خطاب به دانشجویان ورودی جدید این واحد گفت: دانشجویان باید در انتخاب دوست دقت کافی را داشته باشند هر فردی را به عنوان دوست و مشاور و امین خود انتخاب نکنند، بیشتر اتفاق‌هایی که برای دانشجویان تاکنون پیش آمده و ما وارد موضوع شده‌ایم، دلیل آن اعتماد بدون دلیل و بدون شناخت بوده است و بدانید هر فردی دوست شما نیست و برای مشاوره درسی فقط از کارشناسان دانشگاه و مسائل و مشکلات شخصی با اعضای خانواده خود یا با مشاورین و متخصصان امین مشورت کنید.

در ادامه اردو، معاونین فرهنگی دانشجویی، آموزشی و کارشناسان درخصوص حوزه کاری خود و جایگاه دانشجو صحبت کردند.

گفتنی است: این اردو که با برپایی نماز جماعت و صرف ناهار همراه بود، به همت معاونت فرهنگی دانشجویی و با همکاری دیگر معاونت‌های واحد برگزار شد و شرکت کنندگان در این اردو علاوه بر تشکیل جلسات پرسش و پاسخ عمومی، به صورت فردی مشکلات خود را با مسئولان درمیان گذاشتند.

نویسنده: اصغر جوکار
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
0
0
یا امام غریب!!۶ هزار تا!!!
چه خبره؟ کو شغل؟ کو کار؟ کو درآمد؟
اینهمه پولتون رو خرج چیز بی هدف و بی سرانجام نکنید. اینهمه لیسانس و فوق لیسانس و دکتر بیکار داریم، کافی نیست؟!
یکم به خودتون بیاید. دیگه مدرک ارزشش رو از دست داده. جامعه رو پاشنه پول، پارتی و پلو میچرخه. علم و درس و مدرک و دانشگاه هم باید بذاریم در کوزه آبش رو نوش جان کنیم.
طبق آمارهای غیر رسمی ۴ میلیون بیکار داریم که ۷۰ درصدشون تحصیل کرده هستن. عمر و پول خودتون رو تو اینجور جاها هدر ندید. تقریبا همه رشته ها به صورت کاملا اشباع دراومدن.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸